Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mitshubitshi colt czc (cab) 2006 mod, registarreim

rajohan5

Anbefalte innlegg

Hei

Har nå hatt min Mitshubitshi Colt czc 2006 mod i 3 år, den har nå totalt gått 90 000.

Idag røyk viftereima så den skal nå byttes i morgen (prøver selv).

Kom da til å tenke på at registerreim kanskje skal byttes snart om denne bilen har det. Er det noen som vet om denne bilen har reim eller kjede? Evt hva er intervallene for bytting? Vanskelig å bytte?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Denne bilen har reim, og denne bør byttes før du har nådd 100 000 km, men det skader ikke å gjøre det allerede. Du kan eventuelt ta løs plastdekselet som ligger over reima og se om den ser morken ut. Sjekk også manualen etter aldersintervall på reima, om det finnes. Godt mulig den bør byttes allerede, på grunn av alderen.

Du kan spare penger på å skifte denne selv, men du trenger mye nytt verktøy, sannsynligvis en god dose hjelp, og det er mange ting som kan gå (skikkelig) galt. Dersom du ikke har gjort dette før, og dette er din bruksbil, vil jeg anbefale å prate med et lite verksted og få dem til å gjøre jobben med garanti. Colt har jo et relativt kort panser, så jeg regner med at det ikke er allverden av plass å utfolde seg på i motorrommet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...