Gå til innhold

Finnes det allround-lydkort?!


Anbefalte innlegg

Finnes det lydkort som er gode til både musikk, film og spill?

 

Grunnen til at jeg spør er fordi at jeg føler meg rådvill i lydkort-jungelen. Før i tiden (i gamle dager), så var det å kjøpe et lydkort fra Creative det trygeste man kunne gjøre, siden det funket på alt. Nå sikler jeg etter Asus Essence STX, siden det visstnok er suveren på musikk, og det er jo det jeg bruker pcen min mest til. Skåret i gleden er at jeg har lest anmeldelser av dette kortet som sier at det er trøblete når det gjelder spill.

 

Jeg har nettopp bestilt meg en flunkende ny gamer-pc fra Komplett, og vil derfor ha bra lyd i både spill og når jeg hører på musikk. Er jeg helt på bærtur når det gjelder dette Asus-lydkortet?

 

Jeg kan forøvrig nevne at jeg bruker ett par gamle aktive stereo-høyttalere (Trust soundwave 240), som jeg er veldig fornøyd med fortsatt, men mest så bruker jeg mine trofaste hodetelefoner (AKG K 501).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Asus Essence STX anbefales på det sterkeste.

Har aldri opplevd noen problemer med det kortet.

Det har en helt utrolig lyd i forhold til integrert lyd på hovedkort.

Men det e en liten ting med det kortet.

Nemelig drivere, det finnes uoffisielle drivere som er mye bedre. De eg bruker.

Her har du link: http://brainbit.wordpress.com/2010/07/19/asus-xonar-unified-drivers/

Bruk de og ikke det som følger med kortet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ville ventet til du får maskinen.

 

Trust soundwave 240 er vel ikke noe høytallere å skryte over, heller ikke logitech høytaller om man er interisert i korrekt lyd, men logitech er vel greie til litt musikk og spilling om man ikke spiller så veldig høyt.

 

Så det beste er nok heller å kjøpe HDMI forsterker og nye høytallere da burde du få 5.1 lyd i topp kvalitet.

Lenke til kommentar

Ville ventet til du får maskinen.

 

Trust soundwave 240 er vel ikke noe høytallere å skryte over, heller ikke logitech høytaller om man er interisert i korrekt lyd, men logitech er vel greie til litt musikk og spilling om man ikke spiller så veldig høyt.

 

Så det beste er nok heller å kjøpe HDMI forsterker og nye høytallere da burde du få 5.1 lyd i topp kvalitet.

 

 

Nå skryter jeg forsåvidt heller ikke av høyttalerne mine, men de duger for meg foreløpig ;)

 

Jeg glemte forresten å nevne at jeg ikke er så interessert i 5.1-lyd, men vil heller ha ordentlig 2.0.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...