Gå til innhold

[Løst] Mobil: HTC one X - komplett og ansvars-beskrivelse?

Dukien

Anbefalte innlegg

Hei, han jeg bor med sitter på en HTC one X, vi satt å så på film da plutselig One X ble helt svært, han og jeg bare : "Hva skjedde akkurat nå?"

Mobilen er helt svart men lyser som vanlig. Han kjøpte mobilen via telenor men skiftet til Chess for noen dager siden (to dager etterpå skjedde dette)

Mobilen er kjøpt fra komplett (Telenor betalte forsikringpenger for en tidligere modell som gikk under garanti)

Han er avhengig av smartphone så han leverte den til lokal reperasjon her i Oslo for å skifte ut skjermen (1600kr) og etter at skjermen ble byttet ut fikk han beskjed at det ikke lot seg fikse da mobilen fortsatt var svart (som indikerer at det må være noe galt med selve hovedkortet?)

Komplett sier at det ikke er i dems hender til tross for at tlf er kjøpt via dem .. dem sier at det er "en forskringsak og ikke en garanti-sak" og mener da at mobilen ikke skal engang sendes tilbake til dem for vurdering, kan dette stemme? Må han via telenor-forsikring og kan han det til tross for at han skiftet til Chess for noen dager siden?

Setter pris på tilbakemeldinger her.

Endret av Dukien
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, han jeg bor med sitter på en HTC one X, vi satt å så på film da plutselig One X ble helt svært, han og jeg bare :

Komplett sier at det ikke er i dems hender til tross for at tlf er kjøpt via dem .. dem sier at det er "en forskringsak og ikke en garanti-sak" og mener da at mobilen ikke skal engang sendes tilbake til dem for vurdering, kan dette stemme? Må han via telenor-forsikring og kan han det til tross for at han skiftet til Chess for noen dager siden?

Setter pris på tilbakemeldinger her.

Du skriver her at han har satt seg på telefonen og således ødela den. Selvfølgelig må dette tas med forsikringsselskapet. Det er ikke Komplett sitt problem at han satt seg på telefonen.

Lenke til kommentar

Når han ikke er kunde av Telenor lenger gjelder heller ikke forsikringen han hadde der. Forsikringen følger Telenor-SIM-kortet, og dette ble inaktivt for to dager siden. Om det ikke er opprettet en ny mobilforsikring i Chess, har han ikke noe forsikring lenger.

Du har reklamasjonsrett selv om garanti evt. er gått ut. Men om det er slik at han av en eller annen grunn satt på den(?), så vet jeg ikke om dette er noen god sak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...