g_knap Skrevet 3. oktober 2012 Del Skrevet 3. oktober 2012 (endret) Jeg skal oppgradere pc'en min. Den blir brukt til alt fra surfing til spilling. Vil helst ikke bruke mye mer en 6000,- Er det noe dere ville endret på? Liste Endret 4. oktober 2012 av g_knap Lenke til kommentar
otl Skrevet 3. oktober 2012 Del Skrevet 3. oktober 2012 (endret) Hvor skal du handle dette hen? Den psu'en på proshop er ikke den nyeste versjonen av hx 750w, kanskje litt kjekt å vite Følger med pasta på cpu'n, skal ikke skryte av hverken den eller stock kjøler'n. Holder med 8gb minne til stort sett de fleste Endret 3. oktober 2012 av otl Lenke til kommentar
Johsse Skrevet 3. oktober 2012 Del Skrevet 3. oktober 2012 Anbefaler at du tar en kikk på dette oppsettet. Har hentet alle dele fra Komplett, siden der leverer bra og har god service. Ser ingen fordel i å bestille litt fra forskjellige levrandører, da blir det jo like dyrt som denne med frakt. Noe dyrere enn det du har sett deg ut, men her prosessoren av typen 2700K i7. En uhyggelig bra prosessor til en overkommelig bra pris. I det oppsettet du har laget ser jeg at du har et minnesett på 4 brikker. Disse settene er best om du har 4 kanaler for ram på hovedkortet. På det hovedkortet du har valgt er det bare 2 kanaler. Dvs at 2 sett med 2 brikker per kanal er et mye bedre valg, også pris messig. Det som har trukket prisen ned her er et billigere valg a strømforsyning. Men den er minst like god, uten om at den har rating 80 gold. Men vil fungere like så bra som den Corsairen du har sett ut. Når det gjelder kjølepasta så er det ofte lagt på et lite lag med kjølepasta på vifta som følger med CPU. Men jeg la ved dette også, siden jeg ofte pleier å ta en liten ekstra perle for å sørge for god kontakt mellom CPU og kjøler. Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 3. oktober 2012 Del Skrevet 3. oktober 2012 (endret) Uhm en 2500k er bedre sånn sett med tanke på pris, den koster vel ca 500kr mindre og da er han nesten nede på hans budsjett til 6k, man trenger ikke en cpu som koster altfor mye i forhold til andre alternativer. 2500k er også uhyggelig bra til en enda mer overkommelig pris. Endret 3. oktober 2012 av meg0709 Lenke til kommentar
g_knap Skrevet 3. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2012 Hvor skal du handle dette hen? Den psu'en på proshop er ikke den nyeste versjonen av hx 750w, kanskje litt kjekt å vite Følger med pasta på cpu'n, skal ikke skryte av hverken den eller stock kjøler'n. Holder med 8gb minne til stort sett de fleste Skal se på en nyere psu. Har du en link? Har kjøler, bare ikke pasta. Har forsåvidt psu også, men den er ikke modulær, utrolig rotete Vil ha 16 GB minne, driver en del med CAD, minne krevende. Anbefaler at du tar en kikk på dette oppsettet. Har hentet alle dele fra Komplett, siden der leverer bra og har god service. Ser ingen fordel i å bestille litt fra forskjellige levrandører, da blir det jo like dyrt som denne med frakt. Noe dyrere enn det du har sett deg ut, men her prosessoren av typen 2700K i7. En uhyggelig bra prosessor til en overkommelig bra pris. I det oppsettet du har laget ser jeg at du har et minnesett på 4 brikker. Disse settene er best om du har 4 kanaler for ram på hovedkortet. På det hovedkortet du har valgt er det bare 2 kanaler. Dvs at 2 sett med 2 brikker per kanal er et mye bedre valg, også pris messig. Det som har trukket prisen ned her er et billigere valg a strømforsyning. Men den er minst like god, uten om at den har rating 80 gold. Men vil fungere like så bra som den Corsairen du har sett ut. Når det gjelder kjølepasta så er det ofte lagt på et lite lag med kjølepasta på vifta som følger med CPU. Men jeg la ved dette også, siden jeg ofte pleier å ta en liten ekstra perle for å sørge for god kontakt mellom CPU og kjøler. Skal se etter et annet HK med 4 kanaler for RAM. Uhm en 2500k er bedre sånn sett med tanke på pris, den koster vel ca 500kr mindre og da er han nesten nede på hans budsjett til 6k, man trenger ikke en cpu som koster altfor mye i forhold til andre alternativer. 2500k er også uhyggelig bra til en enda mer overkommelig pris. Enig. Takker for svar alle sammen Lenke til kommentar
g_knap Skrevet 4. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2012 (endret) Går for et AMD oppsett i stedet liste i OP er oppdatert. 5592,- hos Komplett. Kommentarer? Endret 4. oktober 2012 av g_knap Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Ser greit ut visst du skal holde deg under budsjettet ditt Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Mitt forslag: bytt prosessor/HK/RAM med http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=649116 8GB RAM er mer enn nok for spill. Lenke til kommentar
g_knap Skrevet 4. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2012 Takker og bukker for all hjelp! Holder meg til AMD oppsettet med 16 GB RAM. Alle komponenter er raskere enn de jeg har i dag, og jeg har ikke noe store problemer nå. Så uansett om det finnes lang bedre/raskere prosessorer etc. så blir jeg sikkert fornøyd. Pengene som er til "overs" mtp budsjettet kan jeg bruke til større lager. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Takker og bukker for all hjelp! Holder meg til AMD oppsettet med 16 GB RAM. Alle komponenter er raskere enn de jeg har i dag, og jeg har ikke noe store problemer nå. Så uansett om det finnes lang bedre/raskere prosessorer etc. så blir jeg sikkert fornøyd. Pengene som er til "overs" mtp budsjettet kan jeg bruke til større lager. Om du har en Core 2 Quad, Phenom II X4 førstegenerasjons i3-prosessor eller bedre er jeg ikke så sikker på om FX-8120 kommer til å være raskere Lenke til kommentar
Johsse Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 (endret) Skal du ha AMD vent på den rykkende ferske FM2 sokkelen. Svin billige oppsett!! De er på vei inn i nettbutikkene as we speak.. I eksempelet under finner du det foreløpige flaggskipet med integret skjermkort av typen Radeon HD7660D. Dvs. CPU, Hovedkort, RAM og PSU og du har en temmelig solid PC. Trenger du mer grafikk kraft (Noe jeg faktisk tviler på med denne, med mange av dagens spill) slenger du bare på et grafikk kort til snaue 1500-2000 og du har handlet deg knall god maskin til rundt 5000-6000 :-) Her er flaggskip CPUen modellen hos komplett. Endret 4. oktober 2012 av Johsse Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 i3 3220 + GPU vil være bedre til de fleste spill enn A10. Var veldig giret på A10 for 1 døgn siden, men jo mer jeg leser om den, jo mer skuffet blir jeg... Lenke til kommentar
Johsse Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 (endret) i3 3220 + GPU vil være bedre til de fleste spill enn A10. Anntar du henter dette rett fra en nettside. DinSide skriver: A10-5800K yter nemlig ganske midt på treet, og tilsvarer i stor grad Intel Core i3-3220. Dette er en prosessor fra Ivy Bridge-generasjonen som ble sluppet i sommer. Men det kan virke like greit å slippe å kjøpe GPU i første omgang dersom man leser videre av hva de skriver: Men amerikanske Techspot avslører at grafikkytelsen i spill ofte bare er 1/3 av hva du får fra AMD A10-5800K. Den er ganske heftig :-) Endret 4. oktober 2012 av Johsse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå