KvN Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Hei,får meg snart P4 2.4c, skal overklokke med Boxedvifte, hvor høyt tror dere jeg kommer? Burde jeg bestille ny vifte? Skal OC'e til 3 GHz... Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Denne skulle vel vert postet i overklokking. Men kan nevne at jeg testet en 2,4 nylig denne kjørte jeg på 3,5 stabilt med vannkjøling Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Vel, jeg vet ikke med 2.4C, men med en kamerats 2.6c så kom vi helt til 3.56GHz med boxed vifte. Tror vi kunne ha kommet lengre hadde det ikke vært med rammen som bare var 400MHz ddr. Dette var riktignok med IC7, men IS7 er jo heller ikke en dårlig klokker. Tror du kommer et godt stykke hvertfall. Bare skru ned rammen slik at den ikke holder deg tilbake. Lykke til! :wink: Lenke til kommentar
KvN Skrevet 5. september 2003 Forfatter Del Skrevet 5. september 2003 Ok, men tror dere jeg kan clocke den til 3ghz med boxed? EDIT: Så på signaturen din, hvor mange grader er den på? Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Ok, men tror dere jeg kan clocke den til 3ghz med boxed? Du må bare vente til du får utstyret. Svært mange klokker disse prosessorene mye, så det er vel en god mulighet til at du også skal klare det. Men det får du ikke svar på før du selv har testet det :wink: Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 3,0 skall ikke vere noe problem Lenke til kommentar
KvN Skrevet 5. september 2003 Forfatter Del Skrevet 5. september 2003 Ok, flott, da trenger jeg ikke ny vifte i første omgang! Lenke til kommentar
KvN Skrevet 5. september 2003 Forfatter Del Skrevet 5. september 2003 Ok, men tror dere jeg kan clocke den til 3ghz med boxed? Du må bare vente til du får utstyret. Svært mange klokker disse prosessorene mye, så det er vel en god mulighet til at du også skal klare det. Men det får du ikke svar på før du selv har testet det :wink: Jada, men jeg er så spent Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Jada, men jeg er så spent Hehe. Er like spent. Går å venter på noe nytt utstyr selv . Hater å vente :oops: Lenke til kommentar
AMD-guru #1 Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Ok, men tror dere jeg kan clocke den til 3ghz med boxed? Du må bare vente til du får utstyret. Svært mange klokker disse prosessorene mye, så det er vel en god mulighet til at du også skal klare det. Men det får du ikke svar på før du selv har testet det :wink: Jada, men jeg er så spent vi bør ikke ødelegge spenningen for deg :wink: Lenke til kommentar
trygvelo Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Har selv IC-7 og 2.4GHz P4C m/boxed kjøler. Tror så godt som alle disse prosessorene går opp til 3GHz uten problemer. På 2.4 lå jeg på 60 grader ved MAX load (prime95), 64 grader ved 3GHz. Synes selv dette er litt høyt og har ikke klokket noe mer enn til 3GHz pga. temp. Vurderer å kjøpe ny kjøler, men spørs om det er verdt det? Systemet kjører jo alt uten problemer uansett. Skulle gjerne visst hvilke temperaturer andre ligger på med tilsvarende oppsett! MVH Trygve Lenke til kommentar
laneZ Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Min CPU går på 34-40 c ved full load! 2.6@3GHz 1.675 vcore =) Har blacksilence+as3 goop =) Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Jeg har en 2,4 som er klokket til 2,9 på mitt BH7- kort, og jeg har uendelig mye mer å gå på vet jeg hvis jeg har ønske om det - så det er bare å klemme på........ Lenke til kommentar
Npt Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Min CPU går på 34-40 c ved full load! 2.6@3GHz 1.675 vcore =) Har blacksilence+as3 goop =) ja, for det er mulig.. min ligger på 78 ved 1.65vcore Lenke til kommentar
trygvelo Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 Er et problem at man ikke egentlig kan stole på temp avlesninga på hovedkortene. Husker jeg leste noe om måten Abit viste temperaturer, var en formel de brukte for å regne seg frem til cirka-temp basert på måler som ikke er direkte i CPU-kjernen. Trygve Lenke til kommentar
laneZ Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 Det er fult mulig ja ! Kjører på [email protected] nå ! Ligger på 54-60 c ! =) Ikke fare det. Hva slags goop har du da npt ? Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 Min CPU går på 34-40 c ved full load! 2.6@3GHz 1.675 vcore =) Har blacksilence+as3 goop =) ja, for det er mulig.. min ligger på 78 ved 1.65vcore Hvis den ligger på 78 grader ved 1.65VCore bør du seriøst begynne å vurdere deg en ny kjøler evt noe kjølpepasta... Min ligger på rundt 35-40 grader ved 1.65VCore... Aldri vært over 60 grader Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå