Woods Skrevet 3. oktober 2012 Del Skrevet 3. oktober 2012 Hei, jeg har en del erfaring med digitalisering og behandling av video. Jeg har en del fritid ved siden av jobb, og sparer penger til utdannelse som starter om et halvt år. Dette halvåret har jeg lyst å tjene mest mulig penger. Jeg digitaliserer familievideo og bilder i disse dager. For mange er dette en tung og kjedelig jobb, og jeg er sikker på flere sitter på mange gamle High8/miniDV kassetter. Uansett, sett bort i fra forretningssiden: hvor langt kan man ta dette før man evt. må registrere enmannsforetak? Er det lovlig å ta f.eks 200 kr tapen med levering på DVD/HDD "svart"? Jeg kan så og si ingenting om slike regler, og setter stor pris på respons. Jeg ønsker å drive lovlig, men helst slik jeg slipper å registrere ditt og datt. Lenke til kommentar
Mr Pepe Skrevet 3. oktober 2012 Del Skrevet 3. oktober 2012 Så lenge du ikke tjener 1000 kr av hver kunde så kan du holde på. Men når du begynner å ta 1000 kr for jobben alltså fra en arbeidsgiver så må du betale skatt ogsånt. Men av erfaring kan man bare holde på til man blir lei. Lenke til kommentar
Woods Skrevet 3. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2012 Blir nok ikke så store jobber, ser for meg 4-500,- av hver kunde. Er dog usikker om det blir noe av det. Tenkte å henge opp noen annonser/plakater hos diverse dagligvarebutikker i området. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå