Gå til innhold

Dekningen til One-call, er det bare løgn


Anbefalte innlegg

Grunnen til at jeg spør er følgende. Har kjøpt meg en galaxy tab 7.7 som jeg bruker som gps i bilen og på telefonen min har jeg Telenorabonnement. Det som skjer er at ganske ofte følger ikke kartet med på grunn av manglende dataforbindelse mens jeg på telefonen har full dekning!. I tilegg så sliter jeg ofte med at galaxy tab`n bruker veldig lang tid på å finne nettet i blant. (opptil 10 minutter).

 

One-Call skryter jo med at de bruker sitt eget nett (network norway) og de bruker Telenor sitt nett der de selv ikke dekker. Hvorfor var det da så mange som hadde problemer i går når nettet til network norway var nede i går?

 

Jeg mistenker fælt at de bløffer angående dekning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dekningen er ikke så god, fordi det ikke alltid fungerer sømløst. Slik som i går.

Problemet er at når enheten din bytter fra Mobile Norway og Telenor, så brytes også dataforbindelsen.

Det tar typisk ca 30 sekunder å få opp dataforbindelsen igjen, ofte enda lenger.

 

Jeg tipper One Call har lært litt av det som skjedde i går.

De har nok lagt inn en fall-back på Telenor om Mobile Norway-nettet faller ned, selv om det burde vært gjort fra dag en.

Lenke til kommentar

Problemet med One Call er jo at SIM'et prioriterer Network Norways basestasjoner uansett om signalstyrken er ekstremt lav og Telenor sin er topp. Ligger du i grenseland for å ha kontakt vil enheten forsøke å roame over til Telenor (da bryter også samtaler), men får den noe som helst kontakt med NN-basestasjon igjen, går den tilbake til dette.

 

Dette er vel det største problemet med One Call i dag. Får satse på at det ikke tar veldig mange år før de har fått bygget godt ut, men med en meget sterk eier som Tele2 i ryggen har det gått og går fort.

Lenke til kommentar

Problemet med One Call er jo at SIM'et prioriterer Network Norways basestasjoner uansett om signalstyrken er ekstremt lav og Telenor sin er topp. Ligger du i grenseland for å ha kontakt vil enheten forsøke å roame over til Telenor (da bryter også samtaler), men får den noe som helst kontakt med NN-basestasjon igjen, går den tilbake til dette.

 

Dette er vel det største problemet med One Call i dag. Får satse på at det ikke tar veldig mange år før de har fått bygget godt ut, men med en meget sterk eier som Tele2 i ryggen har det gått og går fort.

 

Hmm, hvis dette stemmer så vil det jo si at One-Call biter seg sjøl stygt i halen da.. Network norway vil vel aldri komme i nærheten av dekningen som Telenor har.

Lenke til kommentar

Jeg har One Call abb. og jeg merket ingenting :)

 

Problemet med One Call er jo at SIM'et prioriterer Network Norways basestasjoner uansett om signalstyrken er ekstremt lav og Telenor sin er topp. Ligger du i grenseland for å ha kontakt vil enheten forsøke å roame over til Telenor (da bryter også samtaler), men får den noe som helst kontakt med NN-basestasjon igjen, går den tilbake til dette.

 

Dette er vel det største problemet med One Call i dag. Får satse på at det ikke tar veldig mange år før de har fått bygget godt ut, men med en meget sterk eier som Tele2 i ryggen har det gått og går fort.

 

Hmm, hvis dette stemmer så vil det jo si at One-Call biter seg sjøl stygt i halen da.. Network norway vil vel aldri komme i nærheten av dekningen som Telenor har.

Jeg har full dekning med network Norway :)
Lenke til kommentar

Hmm, hvis dette stemmer så vil det jo si at One-Call biter seg sjøl stygt i halen da.. Network norway vil vel aldri komme i nærheten av dekningen som Telenor har.

Primærnettet er jo Network Norway. Der det ikke er NN-dekning roames det på Telenor sitt nett. Men selvfølgelig er det mulig å velge Telenor fremfor NN på terminalen sin, og dermed unngå problematikken.

 

Jeg har One Call abb. og jeg merket ingenting :)

Jeg har full dekning med network Norway :)

Da er det jo ikke rart du ikke merker noe til det? Er jo ikke tvil om at NN har god dekning mange steder, men det er også mange steder der det å være avhengig av to nett kan by på problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...