Joachim_F Skrevet 3. oktober 2012 Del Skrevet 3. oktober 2012 Obsidians nye rollespill blir langt større enn opprinnelig planlagt. Les hele saken Lenke til kommentar
Godsaker Skrevet 3. oktober 2012 Del Skrevet 3. oktober 2012 Trenger en stretch goal for å fjerne cooldowns... Lenke til kommentar
Argoniel Skrevet 3. oktober 2012 Del Skrevet 3. oktober 2012 (endret) Så med andre ord vil de prøve å lage Skyrim 2? Kanskje dette blir bra istedet for Skyrim mener jeg! Endret 3. oktober 2012 av Argoniel Lenke til kommentar
radiohodet Skrevet 3. oktober 2012 Del Skrevet 3. oktober 2012 Så med andre ord vil de prøve å lage Skyrim 2? De prøver vel heller å lage noe så langt unna Skyrim 2 som det går an å komme. Heldigvis. 4 Lenke til kommentar
Argoniel Skrevet 3. oktober 2012 Del Skrevet 3. oktober 2012 Så med andre ord vil de prøve å lage Skyrim 2? De prøver vel heller å lage noe så langt unna Skyrim 2 som det går an å komme. Heldigvis. Hus, muligheten til å endre på våpen magisk, lage våpen. Jeg kobler det først og fremst mot Skyrim. Men det kunne jeg jo koblet som nesten hvilket som helst RPG, men jeg håper også på at det ikke blir noe av Skyrim 2-ish. Lenke til kommentar
AndersTK Skrevet 3. oktober 2012 Del Skrevet 3. oktober 2012 Så med andre ord vil de prøve å lage Skyrim 2? Kanskje dette blir bra da! Vil heller si de prøver å lage Baldurs Gate 3. Oh joy! Skyrim var en rimelig stor skuffelse, de gikk for mye vekk fra rollespill og for mye inn på "Action". 1 Lenke til kommentar
Stig79 Skrevet 3. oktober 2012 Del Skrevet 3. oktober 2012 Trenger en stretch goal for å fjerne cooldowns... Er ikke noe som heter cooldowns i old-school rollespill. Lenke til kommentar
Zimmerh Skrevet 3. oktober 2012 Del Skrevet 3. oktober 2012 Så med andre ord vil de prøve å lage Skyrim 2? Kanskje dette blir bra da! Det er jo basically dette de skal lage et godt gammelt rollespill: 1 Lenke til kommentar
Godsaker Skrevet 3. oktober 2012 Del Skrevet 3. oktober 2012 (endret) Trenger en stretch goal for å fjerne cooldowns... Er ikke noe som heter cooldowns i old-school rollespill. Du ville ikke trodd det om du fulgte med på forumet deres! Edit: Fortsatt verdt pengene da om enda bare for å lese mer Sawyer-Codex krangling. Endret 3. oktober 2012 av Godsaker Lenke til kommentar
DeepW Skrevet 3. oktober 2012 Del Skrevet 3. oktober 2012 Kan ikke si det mange nok ganger, crowfunding er herlig. Dropp pengeslukende mellomledd så de kreative sjelene bak spillene får pengene og friheten de fortjener Mange spennende titler å finne på kickstarter, inkludert project eternity. 2 Lenke til kommentar
Godsaker Skrevet 3. oktober 2012 Del Skrevet 3. oktober 2012 (endret) Når jeg først er inni en Froholt-tråd om Kickstarter: Denne er nok noe for Froholten Om ikke han er en frekk anti-Anachronox/Wizardry type da. Vet aldri! Endret 3. oktober 2012 av Godsaker 1 Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 3. oktober 2012 Del Skrevet 3. oktober 2012 Gode nyhende dette her. Eg starta nettopp på ei ny gjennomspeling av Neverwinter Nights, eit anna rollespel av den gode gamle sorten, frå den gongen Bioware-namnet stod for noko. Og sjølv om der fortsatt kjem gode nye rollespel, føler eg av og til eit savn etter akkurat denne typen rollespel. Det ser ut til at eg ikkje er den einaste. Obsidian er og har vore ein av dei beste, so det skal bli spennande å sjå kva dei får til med eit sopass bra budsjett, og utan å vere bundne av ein utgivar. Kay Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 3. oktober 2012 Del Skrevet 3. oktober 2012 Kickstarter burde vært forbudt. Det koster meg altfor mye penger. Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 3. oktober 2012 Del Skrevet 3. oktober 2012 Hus, muligheten til å endre på våpen magisk, lage våpen. Jeg kobler det først og fremst mot Skyrim. Men det kunne jeg jo koblet som nesten hvilket som helst RPG, men jeg håper også på at det ikke blir noe av Skyrim 2-ish. Seriøst? Du kobler dette til et veldig nytt spill? 1 Lenke til kommentar
CommanderKeen Skrevet 3. oktober 2012 Del Skrevet 3. oktober 2012 Kan ikke si det mange nok ganger, crowfunding er herlig. Dropp pengeslukende mellomledd så de kreative sjelene bak spillene får pengene og friheten de fortjener Mange spennende titler å finne på kickstarter, inkludert project eternity. Folkefinansieringen er nok ikke løsningen for alle prosjekter. Budsjettene på disse spillene er langt under det som er normen i dagens spillmarked. I skrivende stund har spillet 50.000 backere, noe som kan virke som mye. Men hvordan oversetter det til salg? Et hvert spill som selger 50.000 eksemplarer vil bli sett på som en fiasko. Blir spennende når alle disse folkefinasierte spillene endelig kommer ut. Spesielt de "store" spillene, som Project Eternity og Double Fine Adventure. 1 Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 3. oktober 2012 Del Skrevet 3. oktober 2012 Dette er helt supert! Er veldig gledelig at de legger til hardcore type moduser. Jeg liker en skikelig utfordring. Akkurat nå spiller jeg gjennom Icewind Dale uten å drepe karakterene. Hvor jeg må stå for de valgene jeg tar og ikke loade når ting slår feil. Lenke til kommentar
ancient_scars Skrevet 3. oktober 2012 Del Skrevet 3. oktober 2012 Så med andre ord vil de prøve å lage Skyrim 2?De prøver vel heller å lage noe så langt unna Skyrim 2 som det går an å komme. Heldigvis.Hus, muligheten til å endre på våpen magisk, lage våpen. Jeg kobler det først og fremst mot Skyrim. Men det kunne jeg jo koblet som nesten hvilket som helst RPG, men jeg håper også på at det ikke blir noe av Skyrim 2-ish. Det eneste de to virkelig har til felles er at de er rollespill. Eternity er ikke et sandkassespill slik som Skyrim. Det blir som å sammenligne Super Mario med Tomb Raider. De er begge plattformspill, men har store forskjeller. Lenke til kommentar
DeepW Skrevet 3. oktober 2012 Del Skrevet 3. oktober 2012 (endret) Folkefinansieringen er nok ikke løsningen for alle prosjekter. Budsjettene på disse spillene er langt under det som er normen i dagens spillmarked. I skrivende stund har spillet 50.000 backere, noe som kan virke som mye. Men hvordan oversetter det til salg? Et hvert spill som selger 50.000 eksemplarer vil bli sett på som en fiasko. Blir spennende når alle disse folkefinasierte spillene endelig kommer ut. Spesielt de "store" spillene, som Project Eternity og Double Fine Adventure. Ja som du sier så vil ikke modellen egne seg for alle spill, f.eks. massive spill / prosjekter som wow. Derimot er det veldig mange spill som kan finansieres på denne måten. Bransjen generelt har mistet litt fokus slik jeg ser det, og crowfunding er en måte å slippe til flere tolkninger for hvordan spill skal lages. Mange titler fokuserer på de samme tingene, som f.eks. sinnsyk grafikk (gjerne med et latterlig antall effekter) og andre ting som ikke egentlig forbedrer verken gameplay, er nyskapende eller er trofast mot en sjanger. Det er blitt for ensformig. Dette er spesielt merkbart på pc siden flere og flere serier som originalt har vært kun på pc har blitt konsollifisert, blant annet battlefield og supreme commander for å nevne noen. Antall backere er jo på ingen måte de eneste som kommer til å kjøpe spillet. Dette er jo kun de folkene som har oppdaget kickstarterkampanjen og som tør å punge ut (ofte) før spillet faktisk er laget. Endret 3. oktober 2012 av DeepW Lenke til kommentar
CommanderKeen Skrevet 3. oktober 2012 Del Skrevet 3. oktober 2012 Folkefinansieringen er nok ikke løsningen for alle prosjekter. Budsjettene på disse spillene er langt under det som er normen i dagens spillmarked. I skrivende stund har spillet 50.000 backere, noe som kan virke som mye. Men hvordan oversetter det til salg? Et hvert spill som selger 50.000 eksemplarer vil bli sett på som en fiasko. Blir spennende når alle disse folkefinasierte spillene endelig kommer ut. Spesielt de "store" spillene, som Project Eternity og Double Fine Adventure. Ja som du sier så vil ikke modellen egne seg for alle spill, f.eks. massive spill / prosjekter som wow. Derimot er det veldig mange spill som kan finansieres på denne måten. Bransjen generelt har mistet litt fokus slik jeg ser det, og crowfunding er en måte å slippe til flere tolkninger for hvordan spill skal lages. Mange titler fokuserer på de samme tingene, som f.eks. sinnsykt grafikk (gjerne med et latterlig antall effekter) og andre ting som ikke egentlig forbedrer verken gameplay, er nyskapende eller er trofast mot en sjanger. Det er blitt for ensformig. Dette er spesielt merkbart på pc siden flere og flere serier som originalt har vært kun på pc har blitt konsollifisert, blant annet battlefield og supreme commander for å nevne noen. Antall backere er jo på ingen måte de eneste som kommer til å kjøpe spillet. Dette er jo kun de folkene som har oppdaget kickstarterkampanjen og som tør å punge ut (ofte) før spillet faktisk er laget. Kanskje litt off-topic, men jeg biter meg litt merke i det du sier om grafikk. Det er et paradoks at det er de samme PC-spillerne som mener at konsoller er så gammeldagse og at de grafisk sett ikke holder nivået til PC, er de samme som mener at grafikk ikke er det viktigste. Rart. Lenke til kommentar
DeepW Skrevet 3. oktober 2012 Del Skrevet 3. oktober 2012 (endret) [...] Kanskje litt off-topic, men jeg biter meg litt merke i det du sier om grafikk. Det er et paradoks at det er de samme PC-spillerne som mener at konsoller er så gammeldagse og at de grafisk sett ikke holder nivået til PC, er de samme som mener at grafikk ikke er det viktigste. Rart. Hehe, nå er ikke jeg en av de som venter på det neste spillet som har ENDA bedre grafikk Har vel kjøpt over 20 indiespill dette året, og det er opplagt nok ikke fordi grafikken er (teknisk) revolusjonerende. For å si det slik, det som plager meg mest med Battlefield 3 er alle de helsikes bs-effektene som gjør at du får elendig sikt hele tiden. Første gang jeg startet opp Counter Strike Global Offensive så tenkte jeg; "AAH! deilig, jeg kan se!" Tror ikke at f.eks. dustforce hadde blitt bedre om det var bloom/glare/sunflare og tear ^^ Edit: Når det gjelder konsollifisering er det jo ikke bare i forbindelse med grafikk at dette kan være et problem. Ofte blir grensesnitt o.l. formet for konsoll og blir dermed dårlig på pc, eller f.eks. brett blir mindre for at konsoller skal takle det osv osv. Endret 3. oktober 2012 av DeepW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå