Gå til innhold

Ny tv 50-55" pris rundt 10.000 trenger tips.

Anbefalte innlegg

Skal ha meg ny tv til rundt 10.000 har sett på en del 55 tommer og er egentlig mest gira på det menn en 50" kan vere bra nukk det og visst det lønner seg med tanke på pris.

Kommer til å sitte 4-5 meter ifra tv-en og den vil bli mest brukt til film og tv-programm fotball osv, har også en kompis som skal ha en ps3 på tven og kjeme til å spele en del på den mest fifa.

Er mest gira på LED tv iogmed att eg er redd for å brenne fast bilde med plasma.

Har følgt litt med på tilbud i det siste og komt over dissa:

LG 55" Cinema3D LED Smart TV 55LM620T

Grundig FineArts 55 FLE 9170 BP

Samsung UE55ES6100

Panasonic 55" 3D LED TV TX-L55ET5Y

Philips 55" 3D LED Smart TV 55PFL5507T

Philips 55" 3D LED Smart TV 55PFL6007T

Tar imot alt av tips og råd med stor takk har lyst att ditta skal vere ei invistering som vara ei god stond :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er flere av de du har listet her som er ganske gode TV-er til meget overkommelige priser.

Men det sies at opplevelsen av en 50/55" er som regel best om det er minst 3 og opptil 3,5 meter mellom TV og deg.

Sitter du noe over 2,5 meter ville jeg heller råde et Samsung UE46ES8005. Som er en solid TV som holder som du sier i en god stund frem over. Noe stivere i pris enn det du hadde sett for deg. Men absolutt verdt det, med tanke på hvor utrolig bra og lekkert dette TV-et er. Det finnes selvfølgelig også i 55" versjon, men da snakker vi nærmerer 20 000 for TV-en. I disse dager er det også en medfølgende 7" Samsung Tab 2 som kan fungere som fjernkontroll til TV, og med AllShare kan du ta med deg TV programmene på do om du vil.

Har aldri tenkt så mye på størrelse i tommer i forhold til avstand fra TV. Men siden min forrige TV var 55" og jeg kun har snaue 2,7 meter fra sofa til TV, var det nesten som jeg måte sitte å snu på hodet for å få med meg ting som skjedde ute i kantene av TV-en.

Men om du er fast bestemt for å gå for 55", vil jeg nok sende deg i retningen av LGen eller Phillipsene du har linket her, og det er ikke bare med tanke på at de er Smart TV-er. Men heller på grunn av dette er noe nyere TV-er. Samsungen er også bra, men 6 serien er nok på randen til å bli utdatert.

Lenke til kommentar

Skjønte ikkje heilt koffor en tv på 46" ska vere beire enn en på 55" utifra att eg sitter lenger ifra tven enn 2,5 meter?

Litt stiv pris på dinna tv-en der fra samsung liker veldig godt designe da so visst den kjeme med en akseptabel tilbudspris so kanskje. :)

Menn ka er forskjellen på dei to tv-ane fra Phillips?

Ser den eine er inkludert 3d briller mens den andre ikkje er det.

Lenke til kommentar

Akkurat det jeg sier, at 55" kan ofte bli litt stort dersom du sitter nærmere enn 3 meter i fra TV-en. Men dette er jo ikke noe selvsagt. Men kommer mer ann på personlige preferanser og hvorvidt man henger seg opp i den type detalj.

Jeg sa det uten å vite hvor langt du sitter i fra TV-en. Dersom du da hadde sittet nærmere enn 2,5 meter fra TV-en ville jeg anbefalt deg å gå for en TV i 42-46" klassen.

Philips 55" 3D LED Smart TV 55PFL5507T

• Noe breder ramme rundt skjermen, så skjermen er rundt 2 cm større i høyde og brede.
  • 30 Watt i stedet for 20 Watt som i opponenten på høyttalersystemet
  • Et super umerkbart større strømforbruk (4 kWh mer).

Philips 55" 3D LED Smart TV 55PFL6007T

• 3D-briller inkludert som du sier.
  • Flere egenskaper som f.eks integret webleser.
  • Sannsynglivis bare en facelift utgave samme TV med nytt utsende og nyere programvarer.

Det er småplukk forskjeller, men med 3D TV er jo helt klart 3D-brillene en fordel, ellers er de helt identiske.

Tviler sterkt på at de 10 ekstra Watt som er i den eldre modellen er så merkbare heller.. Mer er det vell ikke å si tenker jeg.

Vil anbefale deg sterkt å vurdere Samsung TV-en jeg linket. Det var et "facebook" tilbud forrige uke, hvor man gjennom en link kom frem til en tilbuds side som du ikke får frem med mindre du delte og trykket på linken. Da fikk jeg 13% avslag på akkurat det TV-et, som gjorde at jeg slo til. 13700 tror jeg sluttsummen kom på inkl. frakt. Tror det tilbudet kun var tilgjenglig i den uken, så om det er nå lengre vet jeg ikke. Storkoser meg i alle fall med TV-et, fantastisk nydelig og se på både selve TV-en og naturligvis også bildet! :p

Håper du ble noe klokere.

Lenke til kommentar

Kommer til å sitte rundt 3 meter ifra tven tenker eg å har egentli ikkje problem med det angående en 55"

da en kamerat har det og sitter kun 2,5-3 meter ifra so det trur eg skal gå fint. :)

Sitter fortsatt og kiker litt rundt, å hadde vert kjekt å få høre litt om noken hadde noken personlige erfaringer med den LG tven eg har linka til og den nyaste Philips modellen eg har linka til da det mest sannsynligvis ser ut til å bli ein av dei to. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...