Gå til innhold

Monster Turbine vs. Jays A-Jays Three.


Anbefalte innlegg

Halloen!!

 

Etter å ha lest alt av tester om disse to luringene, så er jeg fortsatt i tvil om hvilken jeg skal velge.

Prisen er jo meget meget forskjellig, men det jeg lurer på er hvilket av disse har overall best lydkvalitet?

 

Jeg kommer til å bruke de på min Samsung Galaxy S3 med PowerAmp hvor jeg har justert equalizeren med nokså mye bass, og veldig klar diskant.

Hører på all slags metall, rock, punk, dubstep og litt hip-hop.

 

Noen meninger?

 

http://www.lydogbilde.no/test/test-av-jays-a-jays-three

 

http://www.lydogbilde.no/test/monster-cable-turbine

 

Kom også gjerne med andre forslag som kan sammenlignes med disse to i pris og kvalitet!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ingen erfaring med de to du nevner, men jeg ville lest meg litt opp på hvor "tungdrevne" de er. Har selv Westone UM3X som er relativt lettdrevne og Westone 4R som er litt tyngre å drive skikkelig og testet disse nylig med både Samsung Galaxy Note (Android 4.0.4 (?)) og Galaxy SIII (Android 4.0.4(?)) og er det en ting Samsung ser ut til å spare på når det gjelder telefonene sine så er det effektforsterker og DAC.

 

Mine Westone UM3X fungerte helt greit, men manglet det siste lille mens mine 4R fungerte skuffende dårlig... Her vil HTC telefoner med Beats forsterker eller iPhone 4S / 5 klare å drive skikkelige ørepropper en god del bedre for å si det mildt.

 

 

Så pass på at du ikke kjøpe noe som rett og slett blir for tungt (bra) for telefonen å drive skikkelig for da kaster du på mange måter penger rett ut av vindu.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Jeg bruker A-Jays three ca 1 time hver dag, med spotify på telefonen. Jeg ble iallfall meget skuffet over lyden først, var null bass og masse diskant, ikke noe særlig behagelig å høre på, men etter en liten stund når jeg hadde brukt de endel så ble bassen mer merkbar, men den er fremdeles rimelig lav. Ledningen på den er også rimelig dårlig, den er skikkelig tung, så når man går og hører på musikk samtidig så henger ledningen og slenger, da kommer lyden av det inn i øregangen ( jævlig dårlig forklart, men du skjønner det sikkert.

 

Jeg hører vel og merke på bare metal, punk og rock. Nå kan ikke jeg så mye om ørepropper markedet, men hadde sjekket ut Sennheiser, hadde et par sennheiser for noen år siden og de var de beste proppene jeg har hatt. Beklager for litt rotete innlegg hehe.

 

Edit: Kan hende at det er dårlig bass i de fordi de kanskje er tungdrevet som RamGuy sier, jeg bruker den gamle HTC Desire, vet ikke om det har noe å si?

Endret av Ownbeef
Lenke til kommentar

Takk for respons!

 

Har drevet å sjekket litt rundt på nettet etter om disse to er tungdrevne, finner ikke noe særlig om det, så er fortsatt litt usikker.

Jeg har ihvertfall ikke planer om å dra på en elektro-sjappe å spørre, for der har de sjelden peiling.

 

Ownbeef: Har lest at flere klager over ledningen, men de fleste skryter lydkvaliteten oppi skyene. Jeg hadde selv HTC Desire før, og var ikke fornøyd med lydkvaliteten på den mobilen. (jeg brukte poweramp på den også)

I tillegg har vel ikke Spotify EQ på mobil-appen, eller?

 

Er i utgangspunktet på leit etter noe fra 400 til rundt 800kr.

Men, i mellomtiden får jeg bare google'e videre;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

De er overraskende gode på min Galaxy S3! Har brukt de i 5 dager nå, og hvis du synes de spiller bra når de er nye.....så kan du bare glede deg til de er spillt inn i 20-30 timer! Veldig punchy og levende bass, åpent lydbilde og meget klar og finjustert diskant. Passer godt til metall rock, dubstep, og ja, jeg har til og med hørt litt på house/electronica etter at jeg fikk de, kun pga den åpne og fine lyden. Jeg er vanligvis en som ikke takler noe som helst digital musikk bortsett fra litt dubstep, så det sier sitt!

Jeg gjorde jo en litt dum beslutning, jeg kjøpte de fordi de var knallfine å se på. pluss at de får jo ganske god (men undervurdert) kritikk.Heldigvis gjorde jeg et bra kjøp.

Det er så mange av disse "ekspert" anmelderne som tester lyd produkter med musikk som er gammel (ikke noe galt med det) og har laber lydkvalitet, så ikke vær pessimist, men heller ikke optimist!

Løp å kjøp;) Beklager for sent svar.

Endret av bennybone
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...