Gintoki Skrevet 3. oktober 2012 Del Skrevet 3. oktober 2012 Hey. Siden jeg nå har oppgradert fra 570 til 2x 680 som nå er i sli så syns jeg det er litt merkelig at jeg skal ligge i 24-30 fps i stormwind med alt maksa ut og bare 40-50% gpu bruk mens jeg ennå har lav fps... Slet også med det samme mens jeg hadde 570 kortet, Er det noen måte jeg kan bruke ALL gpu kraften i wow? eller er det bare sånn at wow er like dårlig optimalisert for pc som gta IV? Eller er det bare en nvidia oppdatering som skal til? Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 3. oktober 2012 Del Skrevet 3. oktober 2012 Hvis jeg ikke tar feil så utnytter ikke wow gpu maksimalt, kan være at du rett og slett trenger mer cpu kraft, i min tid med wow merket jeg god forskjell på FPS i raid og steder med mye folk (SW) når jeg oppgraderte CPU ifra ca 2,7 GHz til en overklokket variant på 4,2 GHz. Wow er vel heller ikke optimalisert for mer enn 1 skjermkort (iallefall når jeg spilte, så var det mer trøbbel enn nytte) 1 Lenke til kommentar
Satyrion Skrevet 3. oktober 2012 Del Skrevet 3. oktober 2012 jeg maxet ut WOW med 60 fps med mitt Geforce 7950GTX mobility Lenke til kommentar
Mr. Hermonella Skrevet 3. oktober 2012 Del Skrevet 3. oktober 2012 Hvor stor PSU har du? Og får du lagg FPS i andre spill også? Lenke til kommentar
deac Skrevet 3. oktober 2012 Del Skrevet 3. oktober 2012 Pass på at du kjører spillet i fullscreen, 64bit klient, directx 11. SLI funker ikke i windowed. Dersom det ikke hjelper, deaktiver skygger. WoW er rævdårlig på å utnytte skjermkortene. CPU er dog også litt iffy da det ikke utnytter flere kjerner. Lenke til kommentar
Gintoki Skrevet 3. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2012 Hvor stor PSU har du? Og får du lagg FPS i andre spill også? 750 watter, og andre spill makser jeg ut på 60-90 fps. Lenke til kommentar
Bamsemannen Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 (endret) "Lagg" skrives ikke med dobbel g. Source: http://en.wikipedia.org/wiki/Lag Endret 4. oktober 2012 av Bamsemannen Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 Prøv å deaktiver SLi, mener å huske at spillet kjørte dårligere i flerkortmodus enn i singelkortmodus. Dessuten kjører spillet langt bedre på høy klokkehastighet kontra flere kjerner. Lav FPS i Stormwind og ORG vil som regel alltid være et problem med mindre spillet får en ny engine :-) Det er viktigere at du har høy stabil FPS i PVP og PVE (raids o.l. ) . Lenke til kommentar
Gintoki Skrevet 8. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2012 (endret) Prøv å deaktiver SLi, mener å huske at spillet kjørte dårligere i flerkortmodus enn i singelkortmodus. Dessuten kjører spillet langt bedre på høy klokkehastighet kontra flere kjerner. Lav FPS i Stormwind og ORG vil som regel alltid være et problem med mindre spillet får en ny engine :-) Det er viktigere at du har høy stabil FPS i PVP og PVE (raids o.l. ) . Er jo ganske stress da med å deaktivere sli for hver gang man skal spille wow :/ Hvis jeg ikke tar feil så utnytter ikke wow gpu maksimalt, kan være at du rett og slett trenger mer cpu kraft, i min tid med wow merket jeg god forskjell på FPS i raid og steder med mye folk (SW) når jeg oppgraderte CPU ifra ca 2,7 GHz til en overklokket variant på 4,2 GHz. Wow er vel heller ikke optimalisert for mer enn 1 skjermkort (iallefall når jeg spilte, så var det mer trøbbel enn nytte) Har no nettop oppgradert til 3770k, så den er ikke noe problem. Endret 8. oktober 2012 av Pargadox Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 9. oktober 2012 Del Skrevet 9. oktober 2012 Prøv å deaktiver SLi, mener å huske at spillet kjørte dårligere i flerkortmodus enn i singelkortmodus. Dessuten kjører spillet langt bedre på høy klokkehastighet kontra flere kjerner. Lav FPS i Stormwind og ORG vil som regel alltid være et problem med mindre spillet får en ny engine :-) Det er viktigere at du har høy stabil FPS i PVP og PVE (raids o.l. ) . Er jo ganske stress da med å deaktivere sli for hver gang man skal spille wow :/ Mener du kan lage en profil i Nvidia kontrollpanel hvor SLi er deaktivert som startes hver gang du starter WoW. Lenke til kommentar
Gintoki Skrevet 9. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2012 Går ikke å deaktivere sli på enkelt programmer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå