Gå til innhold

Statsministerbolig til 350 millioner

Anbefalte innlegg

Pengene fra UD og Norad er øremerket til Internasjonal Faglig Solidaritet. De går ikke inn i potten som kan brukes til båtkjøp...

Geir :)

Du kjenner til konseptet om fungibility av penger?

Altså, om du gir tilskudd til en viss aktivitet som en organisasjon driver med, la oss si skoler i utviklingsland, er det fullt mulig å bruke disse pengene til privatfly eller våpen. Siden DU nå betaler endel av kostnadene ved skoledriften frir det opp ressurser som mottager kan bruke på andre ting. ;)

http://www.dagbladet.../03/534321.html

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg må innrømme jeg har litt problemer med å svelge denne sytinga .. hvor er egentlig det unaturlige i at statsministeren har en representabel bolig? Denne blir brukt til litt mer enn bare ei seng å sove i for fyren. I så fall kunne han leid seg en hybel, helt enig, men det er altså ikke tilfelle.

Hmmm, jeg som trodde det allerede eksisterte en byggning som hadde som formål "representasjon" i Statlige funksjoner?br />slottet1.jpg

Denne kan vel selges nå da, ettersom man har fått en ny og bedre løsning?

Lenke til kommentar

Jeg må innrømme jeg har litt problemer med å svelge denne sytinga .. hvor er egentlig det unaturlige i at statsministeren har en representabel bolig? Denne blir brukt til litt mer enn bare ei seng å sove i for fyren. I så fall kunne han leid seg en hybel, helt enig, men det er altså ikke tilfelle.

Hmmm, jeg som trodde det allerede eksisterte en byggning som hadde som formål "representasjon" i Statlige funksjoner?br />slottet1.jpg

Denne kan vel selges nå da, ettersom man har fått en ny og bedre løsning?

Når ble det egentlig vanlig at statsministeren brukte kongens bolig til å ta i mot sine gjester?

• Liker 3
Lenke til kommentar

Når ble det egentlig vanlig at statsministeren brukte kongens bolig til å ta i mot sine gjester?

Utenlandske statsoverhoder som kommer til Oslo på statsbesøk, bor på Slottet.
http://www.kongehuset.no/c26983/seksjonstekst/vis.html?tid=27160

Jeg vet ikke NÅR dette begynte, men uansett så bor vel strengt tatt ikke Kongen på slottet, men på Bygdø eller?

Lenke til kommentar

Utenlandske statsoverhoder som kommer til Oslo på statsbesøk, bor på Slottet.
http://www.kongehuse....html?tid=27160

Jeg vet ikke NÅR dette begynte, men uansett så bor vel strengt tatt ikke Kongen på slottet, men på Bygdø eller?

Det står da ingenting der om at statsministeren bruker kongens bolig til å ta i mot sine offisielle gjester?

Kom igjen nå, hva er det egentlig du er så surken for?

• Liker 3
Lenke til kommentar

og den nye bilen, som ble levert i mai i år, skal ifølge BMW ikke ha kostet den norske stat en eneste krone.

Joda, men denne ble levert som erstattning for forrige bil som hadde defekter, og som du, Ola og Kari hadde betalt fullt ut. Ellers:

Statsministerens kontor (SMK) bekrefter nå at statsrådenes «firmabiler» er et frynsegode, og ikke er ment å dekke annet enn deres personlige transportbehov.
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=113960
Lenke til kommentar

Altså, om du gir tilskudd til en viss aktivitet som en organisasjon driver med, la oss si skoler i utviklingsland, er det fullt mulig å bruke disse pengene til privatfly eller våpen. Siden DU nå betaler endel av kostnadene ved skoledriften frir det opp ressurser som mottager kan bruke på andre ting. ;)

Joda, men det forutsetter at det er en aktivitet som organisasjonen ville drevet med uten denne støtten. Hvis en afrikansk diktator må velge mellom skoler og våpen, så blir det ingen skoler. Men LO hadde neppe brukt sine egne millioner på IFS om det ikke var for samarbeidet med staten.

Lenke til kommentar
Joda, men det forutsetter at det er en aktivitet som organisasjonen ville drevet med uten denne støtten. Hvis en afrikansk diktator må velge mellom skoler og våpen, så blir det ingen skoler. Men LO hadde neppe brukt sine egne millioner på IFS om det ikke var for samarbeidet med staten.

Det er umulig å vite noe sikkert om, men de har utvilsomt en interesse for dette tema og bruker også endel av sine egne penger til dette.

Om Jens da øker tilskuddet til IFS med, vel la oss si 380,000 kr, og LO deretter reduserer sine egne utgifter til samme formål med 380,000kr. Vel da har man frigjort 380,000 kr som LO kan bruke til hva de måtte ønske, som f.eks kjøpe en båt for 380,000kr i bursdagsgave til Jens.

Og skattefordelene har vel "litt" å si for kontigentinntektene, eller?

Lenke til kommentar

Ja, statsministeren har en fin bolig, ja han har en skuddsikker bil, ja han har et privat fly.

So what? Når jensemann blir benket så er det noen andre som tar over :)

Mener du at landets 'høvding' skal kjøre rundt i en liten fiat punto, ta gjester med seg til tøyen mens han flyr på bakerste rad i Norwegian?

Han ville nok blitt mere populær om han tilnærmet seg folket.

kong-olav.jpg

• Liker 6
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Som det ligger implisitt i nicket til "Skatteflyktning", er OP missfornøyd med skatt som et konsept. Hvis vår statsoverhodet hadde bodd på en et-roms leilighet på Tveita, kjørt i en Toyota Yaris og flydd med Norwegian istedenfor sitt eget fly så kan du banne på at OP hadde funnet noe annet å henge frakken på.

Lenke til kommentar

Som det ligger implisitt i nicket til "Skatteflyktning", er OP missfornøyd med skatt som et konsept.

Det som ligger implisitt i mitt nick er at jeg flyktet fra arbeidernes paradis for mange herrens år siden. ;)

Dog, brtsett fra at Staten fikk noen kroner mindre å rutte med kan jeg ikke se at min personlig situasjon har noen som helst relevans til tema som diskuteres. Ta ballen, ikke mannen sies det iblandt.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Flykta til utlandet for å kunne drive surmaget og dårlig begrunnet kritikk av et regime man uansett ikke har noen befatning med lenger. Har du det ikke bra der du er?

Min kritikk av det regimet dere lever under er hverken surmaget eller dårlig begrunnet.

Og joda jeg har det mye bedre her enn jeg noensinne kunne hatt det der, men deler av familien sitter jo fortsatt inne der så jeg er innom iblandt på besøk.

Såvidt meg bekjent er ikke retten til å kritisere regimet begrenset til de som lider under det samme, faktisk er det vanskeligere å kritisere regimet når man lever under dette (siden man ikke kjenner alternativer) enn etter at man har flyktet.

Dog, du mener tydeligvis at politiske flyktninger ikke bør kritisere det regimet de har flyktet fra, det som ikke er klart er hvorfor du mener dette?

Lenke til kommentar

Vel, når norge fremstilles som noe a la nordkorea eller hviterussland, mister det veldig mye troverdighet og seriøsitet. Kontakten med virkeligheten synes å være syltynn.

Merk nå at jeg på ingen måte mener alt er perfekt i Norge, men det blir bare altfor latterlig å kalle seg "politisk flyktning" fordi man er uenig i norsk skatte- og avgiftspolitikk. Det du driver med, er surmaget syt, i motsetning til de som kommer fra regimer der man faktisk har grunn til å frykte for sitt liv om man kritiserer styret.

Endret av jonlem
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...