Skatteflyktning Skrevet 3. oktober 2012 Del Skrevet 3. oktober 2012 (endret) Men sofaen er fra Ikea. God gammalt nytt (men nytt for meg) Lurer på om Jens skatter for frynsegodene slik som resten av folket? http://www.dagbladet.../24/551470.html Igrunnen gikk det relativt bra for budskjettet ble bare overskredet med 100 millioner. Statsbygg har beregnet totalkostnaden ved å etablere regjeringsanlegget til 254 millioner kroner. http://www.regjering....html?id=252282 Så kan dere glede dere over at skattepengen deres blir brukt til noe er til glede for folket. (Tror jeg har nevt Jenserns privatfly tidligere?) Endret 3. oktober 2012 av Skatteflyktning 9 Lenke til kommentar
Populært innlegg Tåkefyrste Skrevet 3. oktober 2012 Populært innlegg Del Skrevet 3. oktober 2012 Begynner å bli vant med det nå. De går ut å ber folk vise moderasjon men bader i luksus og frynsegoder selv. Hykleri på høyeste nivå. 14 Lenke til kommentar
Populært innlegg Skatteflyktning Skrevet 3. oktober 2012 Forfatter Populært innlegg Del Skrevet 3. oktober 2012 Vel boligen er relativt billig i drift sammenlignet med 12 Lenke til kommentar
mofomofo Skrevet 3. oktober 2012 Del Skrevet 3. oktober 2012 Vi må vel kunne unne landsfaderen vår noe Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 3. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2012 Vi må vel kunne unne landsfaderen vår noe Joda, jeg unner ham småbåt til litt over en halv million kr. Klart der tok pengene omveien fra Statskasse via LO før det havnet i den "rettmessige" eiers lomme 2 Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 3. oktober 2012 Del Skrevet 3. oktober 2012 Hvor i faen er det kostnaden kommer fra? Vis du får en bolig til noen få millioner, hvorfor skal de bygge for hundretalls? Det er ikke i proporsjon med virkeligheten. 2 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 3. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2012 (endret) Så har vi den nye terminalen på Gardermoen for at Herskerne skal slippe de samme sikkerhetskontrollene som undersåttene. Klart har man fly må man ha terminal også > http://www.vg.no/rei...?artid=10077256 Det er Utenriksdepartementet og Slottet som rekvirerer bruk av den nye terminalen. I hovedsak er det statsoverhoder, regjeringsmedlemmer og kongelige, samt ambassdører og forsvarssjefen, som kommer til å bruke dette nye bygget, sier Jo Kobro, informasjonssjef for Oslo Lufthavn Bør vel nevne at jeg ha flydd rundt det meste av verden og dette med egen terminal for herskerne er ganske vanlig, spesielt i de land jeg vil kalle for "Banana Republics" Endret 3. oktober 2012 av Skatteflyktning 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg jonlem Skrevet 3. oktober 2012 Populært innlegg Del Skrevet 3. oktober 2012 (endret) Jeg må innrømme jeg har litt problemer med å svelge denne sytinga .. hvor er egentlig det unaturlige i at statsministeren har en representabel bolig? Denne blir brukt til litt mer enn bare ei seng å sove i for fyren. I så fall kunne han leid seg en hybel, helt enig, men det er altså ikke tilfelle. Kan det kalles et "frynsegode", når det forventes at det brukes i jobbsammenheng? Terminalen på Gardermoen ja - skulle likt å se hvordan man håndterte sikkerheten om statsministere, konger og forsvarsoverhoder skulle vandre rundt i avgangshallen som "alle andre". Urealistisk. Flyet, hva mener dere? Hvor mye tid skulle han bruke da, på å ta toget for eksempel? Denne karen har en ekstraordinær jobb, enkelt og greit. Jeg setter glatt en kroppsdel eller to på at om statsministeren hadde begynt å reise landet rundt med tog og buss og kasta bort vanvittige mengder tid, hadde det også da blitt surking fordi han ikke rakk å gjøre alt som forventes av ham. Begrepet "bananrepublikk" blir her brukt helt feil, for øvrig. Og om noen mener det er et stort problem i Norge at statslederne har tilgang på de verktøyene som kreves for å kunne gjøre en god jobb (ref "bader i luksus og frynsegoder") mens vi "vanlige dødelige" må ta til takke med godt over gjennomsnittlige lønninger, forbruk og velstand, skulle disse se seg litt rundt om i resten av verden. Nord-Korea, Hviterussland, slike steder - ta en tur dit, der de virkelig har problemer. Dette er så grandiost overdramatisert i Norge! Makan, antyder at norske statsledere skor seg på skattebetalernes regning - mens skattebetalerne sliter? Eller noe i den duren? Kjære vene, for ei sutring! Hørt om at mye vil ha mer? Aner jeg litt sjalusi? Jantelov? Skaff dere en jobb, arbeid dere opp sjøl da vel, ikke surk over det dere ikke klarte å oppnå sjøl ved å legge skylda på andre. "Nei, jeg klarte ikke å gjøre det like bra her i livet, så da får alle andre jekke seg ned litt." bill.mrk. - en som overhodet ikke stemmer AP men godt kan leve med at statsministere og kongelige får litt ekstra for den jobben de faktisk gjør. RED Noterer meg forøvrig fra Dagbladet-artikkelen at statsministerfamiliens private del av boligen utgjør ca 400 kvm. Det er faktisk ikke all verdens. Har selv et helt gjennomsnittlig hus på ei helt gjennomsnittlig norsk landsbygd og lever på ei helt gjennomsnittlig lønning for mitt yrke - og disponerer litt under 300 kvm bolig totalt. Hvorfor dette gjør statministeren til noe ufyselig vi kan surve slik over er meg litt uforståelig. Endret 3. oktober 2012 av jonlem 20 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 3. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2012 Pen pansret luksusbil til endel millioner http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=121312 3 Lenke til kommentar
Irrasjonell Skrevet 3. oktober 2012 Del Skrevet 3. oktober 2012 Joda, jeg unner ham småbåt til litt over en halv million kr. Klart der tok pengene omveien fra Statskasse via LO før det havnet i den "rettmessige" eiers lomme Dette har du selvsagt en kilde på? Altså at de mottar penger fra staten. 2 Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 3. oktober 2012 Del Skrevet 3. oktober 2012 Pen pansret luksusbil til endel millioner http://www.vg.no/nyh...hp?artid=121312 og den nye bilen, som ble levert i mai i år, skal ifølge BMW ikke ha kostet den norske stat en eneste krone. 9 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 3. oktober 2012 Del Skrevet 3. oktober 2012 Dette har du selvsagt en kilde på? Altså at de mottar penger fra staten. LO får så vidt jeg vet ikke statstøtte. Deres inntekter kommer fra kontigenter (ca. 370 mill), utbytte i Apressen (80 mill) og rente-/finansinntekter (75 mill) samt andre inntekter. Geir 1 Lenke til kommentar
Irrasjonell Skrevet 3. oktober 2012 Del Skrevet 3. oktober 2012 (endret) Dette har du selvsagt en kilde på? Altså at de mottar penger fra staten. LO får så vidt jeg vet ikke statstøtte. Deres inntekter kommer fra kontigenter (ca. 370 mill), utbytte i Apressen (80 mill) og rente-/finansinntekter (75 mill) samt andre inntekter. Geir Ja, det var det jeg ville frem til. Har ingenting til overs for at de gir penger og gaver til politikere og partier, men det er likevel (hovedsaklig) medlemmene, og ikke skattebetalerne som betaler for det. Endret 3. oktober 2012 av Irrasjonell Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 3. oktober 2012 Del Skrevet 3. oktober 2012 Det er rimelig om statsministeren holder en standard som er noenlunde på nivå med den statsoverhoder i tilgrensende land holder. Dette er heller ikke deres personlige eiendeler som de kan skalte og valte med men tilknyttet embetet. Jeg stusser litt over prisen på boligen, dvs. hva som ligger i den. Man kan kjøpe seg en svært standsmessig villa i de beste strøkene i Oslo uten å måtte gå over 50 millioner engang. 2 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 3. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2012 Dette har du selvsagt en kilde på? Altså at de mottar penger fra staten. LOs årsregnskap av 2011 http://www.lo.no/Documents/Om%20LO/regnskap2011.pdf Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 3. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2012 (endret) Videre vil jeg tro at noen som hevder at Skattefradrag er en Statsutgift (Hei til sosialistene), nok kan anse at de 3660kroner i Fradrag for fagforensingkontigent kan anses som Statstilskudd også Tross alt det ser ikke ut til at man får dette for f.eks. kontigenten i Jeger og Fisk, eller? http://www.skatt.no/hvem-kan-k/ PS. Oops ser ut til å ha økt til 3750, noe som for noen innebærer at hele kontigenten trekkes fra på skatten. http://www.samfunnsv...kap/Kontingent/ Mon tro om kontigenten er fritatt fra Moms? Noen? Endret 3. oktober 2012 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
kim009 Skrevet 3. oktober 2012 Del Skrevet 3. oktober 2012 Så lenge dette er ting som tilhører staten og ikke er ting som følger med dem når de slutter så ser jeg ikke noe problem. Dette er ikke noe overdådig i forhold til andre land, spesielt ikke andre land med tilsvarende økonomi. En del land/kulturer setter også en del status på slike ting, og om vi hadde hatt en statsminister som viste seg i billig skit så kunne det kanskje risikert og skadet diplomatiske forhold med disse landene. Skal man klage på noe burde det heller være det kameraderiet som foregår i ansettelse av ledende stillinger. Eller det at de samme personene nærmest kan sitte ubegrenset lenge på politiske topp stilinger så lenge vi ikke skifter parti. 1 Lenke til kommentar
Credibility Skrevet 3. oktober 2012 Del Skrevet 3. oktober 2012 Synes det blir litt feil å skrive Jens i stedet for statsminister. Eller mener du at en annen statsminister hadde kjøpt seg et billig hus i utkant-Oslo for å tilfredsstille befolkningen? Selv om de helt sikkert er mer eller mindre nødt til å bo i et bygg med sikkerhetsteknologi av uante kostnader, som de umulig kunne tatt på egen kappe? De andre tingene du nevner, som terminal, sier seg jo også selv om du tenker litt. Uavhengig av ditt politiske ståsted kan du neppe karakterisere jobben Jens har som lett, og jeg tviler på at han, eller tidligere statsministere, har jobben for å nyte frynsegodene som følger med. Er vel også høy sannsynlighet for at det ikke akkurat blir Jens som får størst nytte av denne boligen de neste årene.. 1 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 3. oktober 2012 Del Skrevet 3. oktober 2012 Dette har du selvsagt en kilde på? Altså at de mottar penger fra staten. LOs årsregnskap av 2011 http://www.lo.no/Doc...egnskap2011.pdf Pengene fra UD og Norad er øremerket til Internasjonal Faglig Solidaritet. De går ikke inn i potten som kan brukes til båtkjøp... Geir 3 Lenke til kommentar
Magical Mystery Tour Guide Skrevet 3. oktober 2012 Del Skrevet 3. oktober 2012 Så har vi den nye terminalen på Gardermoen for at Herskerne skal slippe de samme sikkerhetskontrollene som undersåttene. Klart har man fly må man ha terminal også > http://www.vg.no/rei...?artid=10077256 Det er Utenriksdepartementet og Slottet som rekvirerer bruk av den nye terminalen. I hovedsak er det statsoverhoder, regjeringsmedlemmer og kongelige, samt ambassdører og forsvarssjefen, som kommer til å bruke dette nye bygget, sier Jo Kobro, informasjonssjef for Oslo Lufthavn Bør vel nevne at jeg ha flydd rundt det meste av verden og dette med egen terminal for herskerne er ganske vanlig, spesielt i de land jeg vil kalle for "Banana Republics" Mon tro hvor masse narko som kommer gjennom der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå