tomarild.h Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 Hei dere! Sliter fortsatt litt med mapview, men er noe nærmere. Får til mapview, og en pin som viser en bestemt posisjon, men så lenge jeg kombinerer med webview i appen, så får jeg kun opp kartet, med en eller annen plassering i California. Og pin´en min står ikke der den skal lenger. Hvis noen har noen meninger etter å ha sett litt på koden, så blir jeg overlykkelig. ViewController.h #import <UIKit/UIKit.h> #import <MapKit/MapKit.h> #define METERS_PER_MILE 1609.344 @interface ViewController : UIViewController <MKMapViewDelegate>{ BOOL _doneInitialZoom; IBOutlet UIWebView *webView; } @property (weak, nonatomic) IBOutlet MKMapView *_mapView; @property (nonatomic, retain) UIWebView *webView; @end ViewController.m #import "ViewController.h" #import "NewClass.h" @interface ViewController () @end @implementation ViewController @synthesize _mapView; @synthesize webView; - (void)viewDidLoad { [super viewDidLoad]; [_mapView setMapType:MKMapTypeStandard]; [_mapView setZoomEnabled:YES]; [_mapView setScrollEnabled:YES]; MKCoordinateRegion region = { {0.0,0.0} , {0.0,0.0} }; region.center.latitude = 61.097557; region.center.longitude = 12.126545; region.span.latitudeDelta = 0.01f; region.span.longitudeDelta = 0.01f; [_mapView setRegion:region animated:YES]; newClass *ann = [[newClass alloc] init]; ann.title = @"Hjem"; ann.subtitle = @"Her bor jeg"; ann.coordinate = region.center; [_mapView addAnnotation:ann]; NSString *urlAddress = @"http://google.no"; //Create a URL object. NSURL *url = [NSURL URLWithString:urlAddress]; //URL Requst Object NSURLRequest *requestObj = [NSURLRequest requestWithURL:url]; //Load the request in the UIWebView. [webView loadRequest:requestObj]; } - (void)viewDidUnload { [self setWebView:nil]; [self set_mapView:nil]; [super viewDidUnload]; // Release any retained subviews of the main view. } - (BOOL)shouldAutorotateToInterfaceOrientation:(UIInterfaceOrientation)interfaceOrientation { return (interfaceOrientation != UIInterfaceOrientationPortraitUpsideDown); } - (void)viewWillAppear:(BOOL)animated { // 1 CLLocationCoordinate2D zoomLocation; zoomLocation.latitude = 61.097557; zoomLocation.longitude = 12.126545; // 2 MKCoordinateRegion viewRegion = MKCoordinateRegionMakeWithDistance(zoomLocation, 0.5*METERS_PER_MILE, 0.5*METERS_PER_MILE); // 3 MKCoordinateRegion adjustedRegion = [_mapView regionThatFits:viewRegion]; // 4 [_mapView setRegion:adjustedRegion animated:YES]; } @end NewClass.h #import <UIKit/UIKit.h> #import <MapKit/MKAnnotation.h> @interface newClass : NSObject{ CLLocationCoordinate2D coordinate; NSString *title; NSString *subtitle; } @property (nonatomic, assign) CLLocationCoordinate2D coordinate; @property (nonatomic, copy) NSString *title; @property (nonatomic, copy) NSString *subtitle; @end NewClass.m #import "NewClass.h" @implementation newClass @synthesize coordinate, title, subtitle; @end Webview fungerer fint, og mapview fungerer forsåvidt - men jeg får altså ikke zoomet inn riktig posisjon ved oppstart, og pin´en som skal markere en gitt posisjon funker ikke (den funker når jeg fjerner alt som har med webview å gjøre). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå