Gå til innhold

Studere i China?

Anbefalte innlegg

Heihei! Har drivi å søkt litt rundt, men finner ingen svart på der jeg lurer på. Spørsmålet da om det er mulig å få stipend fra Norge for å trene kampsport på universiteter i Kina? Litt usikker på hvordan dette funker, men hadde vært fett hvis det faktisk hadde gått!

http://www.shaolinskungfu.com

Var denne skolen jeg hadde sett litt på, men som sagt, usikker på om det er mulig å få stipend til dette.

Hvis noen vet noe om det, er det bare å legge igjen en kommentar under!

Mvh gutt 18

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Det går ann. Men det kommer ann på kommune fra kommune. Her jeg bor så kan du søke om "lovende idrettsstipend" mener jeg det heter. Stipendet er på 50 000,- i førstegangs sum og det kommer flere utbetalinger etterhvert.

Det finnes også i noen kommuner (i hvert fall her jeg bor) der du kan søke om støtte for slike ting. Jeg trener kampsport selv, så jeg søkte for noen år tilbake og fikk meg noen måneder i Japan. Fin opplevelse.

Jeg anbefaler deg å ta kontakt med kommunen din, og de som har med idrett der. Kanskje de har en egen idrettsveileder?

Rådgiveren min på VGS hjalp meg ihvertfall å komme i kontakt med kommunen og få snakket med idrettsveilederen for kommunen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...