Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

BSOD Win32k.sys , menyer og vinduer funker ikke , system restore no help

Anbefalte innlegg

Trenger hjelp her med en

Samsun rv520 laptop, i3, 4gig ram, win7 64 bit, 500 gig hd, geforce.

MAskinen har vært feilfri til i dag ( 1 år)

Nytt i det siste - android telefon -> drivere fra HTC for synking av den + innstallert Connectify for å sette opp hot-spot + installert google drive, win live drive

Problemet startet med fail i å gå i hvilemodus - sto og gikk , men uten skjermbilde og uten å reagere på taster eller museklikk.

Hard reboot - windows startet opp og skrudde seg umiddelbart av.

Neste boot - system recovery - brukte "last good point" - startet siden opp normalt .

Punktene over skjedde litt senere en gang til.

Denne gangen poppet siden Samsungs recovery løsning opp og ville løse datamaskinproblemer - noe jeg takket ja til.

Reboot igjen og ser problemer med en gang - passordruten har uvant stor størrelse - brukerbilderuten likeså. Vel inne i windows er det åpenbare problemer

Windowsmeny funker ikke

Andre menyer og vinduer se ikke bra ut - feil størrelse og uten tekst , på bildene her kjører jeg i redusert oppløsning for å se om det hjelper, problemet er lettere å ta bilde av, men det er akkurat likt med normal oppløsning.

Notification area :

Disproportionate%2Bmenu.jpg

Høyreklikk på skrivebord

Right%2Bclick.jpg

WIndows vil gjerne hjelpe meg å løse problemer

Windows%2Bwants%2Bto%2Bhelp%2Bbut%2Bcan%2527t%2Bspeak.jpg

cmd virker , men via win+r+cmd - får ikke valgt kjør som administrator så det hjelper ikke så mye

Cmd%2Bworks%2B-%2Bbut%2Bcant%2Bget%2Badmin%2Bwithout%2Bright%2Bclick.jpg

Finner ut at firefox kanskje virker , men etter litt så skjer dette

BSOD.jpg

JEg har forsøkt windows repair med dvd som fulgte med maskinen, men får feilmeldingen " This version of System Recovery Options is not compatible with the version of windows you are trying to repair. Try using a recovery disc that is compatible with this version of windows."

Hva kan jeg gjøre ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Reinnstallere windows.

Greitt nok det, men det er en del filer jeg vil ha ut av maskinen først - så to enkle spørsmål :

Hvordan få rettigheter på root over LAN

Hvordan få CMD med administrative rettigheter UTEN å gå via "høyreklikk på CMD ikon - velg "kjør som administrator" .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...