sofokles Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 Trenger hjelp her med en Samsun rv520 laptop, i3, 4gig ram, win7 64 bit, 500 gig hd, geforce. MAskinen har vært feilfri til i dag ( 1 år) Nytt i det siste - android telefon -> drivere fra HTC for synking av den + innstallert Connectify for å sette opp hot-spot + installert google drive, win live drive Problemet startet med fail i å gå i hvilemodus - sto og gikk , men uten skjermbilde og uten å reagere på taster eller museklikk. Hard reboot - windows startet opp og skrudde seg umiddelbart av. Neste boot - system recovery - brukte "last good point" - startet siden opp normalt . Punktene over skjedde litt senere en gang til. Denne gangen poppet siden Samsungs recovery løsning opp og ville løse datamaskinproblemer - noe jeg takket ja til. Reboot igjen og ser problemer med en gang - passordruten har uvant stor størrelse - brukerbilderuten likeså. Vel inne i windows er det åpenbare problemer Windowsmeny funker ikke Andre menyer og vinduer se ikke bra ut - feil størrelse og uten tekst , på bildene her kjører jeg i redusert oppløsning for å se om det hjelper, problemet er lettere å ta bilde av, men det er akkurat likt med normal oppløsning. Notification area : Høyreklikk på skrivebord WIndows vil gjerne hjelpe meg å løse problemer cmd virker , men via win+r+cmd - får ikke valgt kjør som administrator så det hjelper ikke så mye Finner ut at firefox kanskje virker , men etter litt så skjer dette JEg har forsøkt windows repair med dvd som fulgte med maskinen, men får feilmeldingen " This version of System Recovery Options is not compatible with the version of windows you are trying to repair. Try using a recovery disc that is compatible with this version of windows." Hva kan jeg gjøre ? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 3. oktober 2012 Del Skrevet 3. oktober 2012 Reinnstallere windows. Lenke til kommentar
sofokles Skrevet 4. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2012 Reinnstallere windows. Greitt nok det, men det er en del filer jeg vil ha ut av maskinen først - så to enkle spørsmål : Hvordan få rettigheter på root over LAN Hvordan få CMD med administrative rettigheter UTEN å gå via "høyreklikk på CMD ikon - velg "kjør som administrator" . Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Lag en bootbar Ubuntucd og dra ut filene til en minnepinne eller ekstern disk via den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå