Gå til innhold

Hva er din hobby ?

kunnskap786

Anbefalte innlegg

Hei !

Jeg oppretter denne tråden for at ALLE skal få muligheten til å benytte tråden til å presentere sin hobby.

Jeg er ute etter å finne meg mer eller mindre NY hobby. Og jeg er usikker på hva jeg skal velge som min endelig hobby / lidenskap, som jeg brenner for !

Da trenger jeg nemlig Deres hjelp!

Hva er DIN hobby ? Og HVORFOR valgte du akkurat DENNE hobbyen som du skal presentere ?

:w00t:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

internett.

neida, du kan sikkert finne noe innenfor sport, mosjon eller trening. Det kan være alt fra friluftsliv, fotball til maratonløping. Sikkert en eller annen ting du kan finne der.

Videospill, f.e. Starcraft 2, blir du skikkelig god, kan du alltids gå pro :).

matlaging, fisking, lesing er noen greie hobbyer det og.

Endret av Lackadaisical
Lenke til kommentar

- Speider

- Casemod

- Foto

- Webdesign

- Generel snoking på internett

- Pyroteknikk (denne er litt nedprioritert atm)

- Ser mye film

- Generelt data

- Røde kors

- HiFi

- Slalom (vinter)

Snart kommer R/C (multikopter, FPV diy) på lista også, og har planer om å starte med dykking neste år.

oj, jeg ser nå at jeg egentlig driver med ganske mye...

Kan legge med noen interesser med det samme:

- Forskning

- Elektronikk

- Mekanikk

- Friluftsliv

- Datamaskiner

- Skole (ja, jeg er ganske interisert i skole nå for tiden - elsker det vi driver med på vg2)

- Tegneserier (Donald & co)

- Gårdsarbeid (bor på gård, så . ja)

- + de hobbyene over

Endret av GreenRay
Lenke til kommentar

Nice, fortsett folkens. Nå begynner det å komme folk som er kreativ !

Green Ray, så du driver med webdesign. Da kan det hende jeg må ta en prat med deg for priser du skal ta for å lage en hjemmeside for min bedrift ;) Godt denne siden kan bidra med litt ekstra.

Og til resten av folket :

Det er mangt med medlemmer her, og denne linken er sett over 100 ganger, skuffet av så få svar !! Jeg tviler på at det er så få med hobbyer !. Kom med alt dere liker, ikke vær flau, alt kan være spennende.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Mine hobbyer er (i'm a geek yeahh):

- Teknologi

- Foto

- Grafisk design

- Gaming

- Facebook xD

- Diskusjon.no

- Nettdiskusjon (Diskusjon.no, Freak.no, Facebook, Politisk Ungdom etc)

- Tegning, maling etc

- Filmer (inkludert serier)

- Politikk

- Historie

You name it.

Er diskusjon.no din hobby ?

Selvfølgelig er det en hobby! Å bruke fora er jo en hobby i seg selv da man diskuterer over nett! :)

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

For dere som har Foto som hobby. Kan dere utdype litt mer om hva slags foto dere har som hobby ? Er det å fotografer naturen / ta bilder av naturen eller hva ? Og hvilken kamera har dere til dette ?

Dere som er glad i friluftsliv, hva slags friluftsliv er dere glad i ? som fjellklatring, hoppe fallskjerm osv..

Prøv å utdyp litt mer. Dette er spennende , og jeg begynner nå å få nye ideer på hva som kan bli min nye hobby.

Diskusjon -debatt, og diverse sånt er også spennende, man lærer mye av å debatere ! Så dere som har dette som hobby, veldig fin hobby.

Er det også noen som har dyr som hobby ? som fugler, hunder, hester, osv osv ???

Lenke til kommentar

Tja... Jeg har foto som hobby selv, og tar egentlig bilder av det meste. (Eksempler kan sees på min flickr-profil) Fotoutstyr trenger ikke være grisedyrt, men når man blir hekta og samtidig litt kresen ruller det fort ut noen kroner. En av de tingene som er fint med foto er at det lett kan kombineres med andre hobbyer. Driver du med en eller annen sport? Ta med kamera og ta bilder! Liker du friluftsliv? Ta med kamera på tur! Er du dyreinteressert? Ta bilder av dyra! osv osv.

Jeg har drevet litt med akvarium også de siste årene. Både ferskvann og saltvann. Det ble i lengden for upraktisk med begrenset plass i leiligheten, så jeg har droppa det foreløpig.

Jeg har også spilt diverse instrumenter, helt siden jeg var ganske ung. I det siste har jeg nok innsett at jeg heller vil drive med andre ting som ikke er like sosialt krevende. Band og slikt fungerte aldri helt, og jeg gidder ikke bare spille for min egen del.

En hobby jeg har hatt av og på de siste 10 årene er bygging/maling av modeller og byggesett. Har puslet litt med warhammer, og skalamodeller av stridsvogner og slikt. Veldig fint å koble av med av og til. Synes det er veldig avslappende og meditativt.

Nå som jeg har flyttet til litt mer landlige strøk har jeg vært et par turer på skytebanen og prøvd meg litt med leirdueskyting. Har kjøpt jegerprøveboka og planlegger å få tatt den til våren, så neste år håper jeg det blir jakting på meg. Jeg trives godt ute i naturen, selvom jeg ofte trenger en unnskyldning for å få ræva ut døra.

Lenke til kommentar

Nice, fortsett folkens. Nå begynner det å komme folk som er kreativ !

Green Ray, så du driver med webdesign. Da kan det hende jeg må ta en prat med deg for priser du skal ta for å lage en hjemmeside for min bedrift ;) Godt denne siden kan bidra med litt ekstra.

Og til resten av folket :

Det er mangt med medlemmer her, og denne linken er sett over 100 ganger, skuffet av så få svar !! Jeg tviler på at det er så få med hobbyer !. Kom med alt dere liker, ikke vær flau, alt kan være spennende.

Tror nokk ikke du vil ha meg som webdesigner :p Har bare holdt på i 4-5måneder, så føler ikke jeg har nokk erfaring til å ta på meg oppdrag enda.

Lenke til kommentar

For dere som har Foto som hobby. Kan dere utdype litt mer om hva slags foto dere har som hobby ? Er det å fotografer naturen / ta bilder av naturen eller hva ? Og hvilken kamera har dere til dette ?

Dere som er glad i friluftsliv, hva slags friluftsliv er dere glad i ? som fjellklatring, hoppe fallskjerm osv..

Prøv å utdyp litt mer. Dette er spennende , og jeg begynner nå å få nye ideer på hva som kan bli min nye hobby.

Diskusjon -debatt, og diverse sånt er også spennende, man lærer mye av å debatere ! Så dere som har dette som hobby, veldig fin hobby.

Er det også noen som har dyr som hobby ? som fugler, hunder, hester, osv osv ???

Ja, jeg har jo også foto som hobby. Jeg tar bilder av ting, med et kamera.

Lenke til kommentar

-Historie. (altså lese, studere og reflektere rundt historien. Liker best 17 og 1800 tallet og andre verdenskrig).

-Politikk.

-Økonomi. (samfunnsøkonomi, synes det er interessant å lese bøker skrevet av personer som Milton Friedman og at det ellers er ganske så morsomt å lese om samfunnsøkonomi)

-Snowboard

-Være med venner/være ute

-Trene, være i naturen

-Musikk

-Biler.

-Se på filmer.

-Diskusjon.no og et annet (kvinnelig) forum jeg ikke vil nevne :confused:

Er også mange andre ting jeg pleier å gjøre som jeg ikke kommer på nå eller ser på som en hobby.

- Nettdiskusjon (Diskusjon.no, Freak.no, Facebook, Politisk Ungdom etc)

Var bra der før, men nå er det dårlig. Var også morsomt i starten da jeg var den eneste liberallisten og kunne være ganske så provoserende/useriøs til tider da ^^,

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Var bra der før, men nå er det dårlig. Var også morsomt i starten da jeg var den eneste liberallisten og kunne være ganske så provoserende/useriøs til tider da ^^,

Åja, PU er ganske strenge nå, og det synes jeg er fint da trolling ikke er noe gøy når det er seriøse diskusjoner/debatter..

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...