toblerone23 Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 (endret) Hvilket realfag må jeg ha for å studere medisin? må jeg ta biologi? Endret 2. oktober 2012 av Vaanessa Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 Sakset fra NTNU sine sider: "Fagkrav - opptak til medisin Opptak til medisin krever generell studiekompetanse, og nødvendige kvalifikasjoner i matematikk, fysikk og kjemi. Dette vil si at du må ha bestått disse studieretningsfagene fra videregående skole: Matematikk R1 eller Matematikk (S1+S2) Fysikk 1 Kjemi 1+2" Lenke til kommentar
Mer0vingian Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 Kjemi og fysikk. Ganske sikker på at du ikke må det, men det kan lønne seg å ta biologi ved siden av (privatist) hvis det er et fag du liker bryne deg på. Dette gjelder så vidt jeg vet i Norge, i utlandet er jeg mere usikker. Lenke til kommentar
toblerone23 Skrevet 2. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2012 Så det er kjemi 1+2, trodde at fysikk også var 1+2" men da slipper jeg å ta det i 2 år, Jeg har tenkt å studere i utlandet, kanskje Ungarn, men nettopp det kan hende at jeg trenger biologi da :/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå