BjørnÅgeS Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Likte godt de to siste bildene, tydelig at objektivet har potensial i de rette hender. Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Virkelig litt av et bygg det der! Skal prøve å komme meg ditt neste gang i Køben.. Tøft eikebilde, men skjønner ikke helt fokusplanet her. Klør meg i hodet. Lenke til kommentar
bObleJet Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 flotte bilder, du får sende juniormekanikerne til meg hvis de trenger mer arbeid Lenke til kommentar
inkognym Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Jeg er i København ca 2 ganger i måneden, og når du begynner å poste bildene så kommer jeg jammen på at jeg passerer Svanemølleverket omtrent annenhver gang. Aldri fått tid til å ta noen bilder, men kanskje jeg skal lure unna en halvtime en gang. Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 Må innrömme at jeg ikke skjönte noe av det du skrev til meg i inlegg #35. Herlig bilde av Junior dog! Kreativt perspektiv og fin klarhet. Så stor han har blitt allaredan, forresten. Syns det ikke var lenge siden han var en baby. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 8. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2012 Forklaring for obskuriteter kommer senere i tråden.. Jepp - de små vokser fort - timene er lange, men månedene er korte - 33 måneder hittil.. Hadde planer om et annet motiv i kveld, men da jeg så kveldslyset kom jeg i tanker om at det nok er begrenset med antall dager med kveldssol etter arbeidstid, og selv om kveldslyset nok hadde blitt enda finere med sola enda bittelitt lenger ned mot horisonten, så ble det 8. Oktober - Svanemølleverket III ISO 100, f/3.5, 1/500s Jeg skal senere i løpet av festen ha et tett på fasaden mot vannet på høyresiden der (er sikker på at det finnes en steampunk-mecha der inne et sted), men slapp av - dere skal slippe alt for mange bilder av verket videre i festen.. Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 Dette likte jeg godt. Fin komposisjon og dramatisk himmel. Lenke til kommentar
FunFact Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 Juniormekaniker bildet er fantastisk bra. Fokusplanet er vilt. Hvordan fikk du det egentlig til? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 8. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2012 (endret) Tøft eikebilde, men skjønner ikke helt fokusplanet her. Klør meg i hodet. Juniormekaniker bildet er fantastisk bra. Fokusplanet er vilt. Hvordan fikk du det egentlig til? *får akutt hostekule* Ja, jo - må nok innrømme det - akkurat det bildet ble kanskje ikke fullt så subtilt... Endret 8. oktober 2012 av Trondster Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 Nok en Svanemølleverkebyl... eh, bilde. Kanskje det flotteste så langt også faktisk. Godt komponert og dramatisk himmel. Tror jeg gir opp gjetningene snart, føler meg på vidotta... Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 9. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2012 Snart tilter det for deg, mener du? Får vel skifte tema, da - eller skrives det kanskje på engelsk? Lenke til kommentar
twoeyes Skrevet 9. oktober 2012 Del Skrevet 9. oktober 2012 Svanemølleverket blir bare bedre jo mere du fotograferer det, men jeg lurer også på fokusplanet til junior. Jeg kan se tre mulige forklaringer: - Du har mista objektivet i bakken med seriøse forskyvinger av linsegrupper (Dette blir dyrt.) - Du har satt objektivet på på skeiva. (Trodde EF-fatningen var idiotsikker.) - Du har lånt en dyrere 24mm. 1 Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 9. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2012 (endret) "Lånt"? Alle bildene er da med samme objektiv... Endret 9. oktober 2012 av Trondster Lenke til kommentar
twoeyes Skrevet 9. oktober 2012 Del Skrevet 9. oktober 2012 (endret) ...de er nok det Endret 9. oktober 2012 av twoeyes Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 9. oktober 2012 Del Skrevet 9. oktober 2012 Er det subtile Canon TS-E 24mm f/3.5L II? Lenke til kommentar
twoeyes Skrevet 9. oktober 2012 Del Skrevet 9. oktober 2012 (endret) Burde jo skjønt at Canon EF 24mm f/1.4L II ikke var noe for Trondster. (Og jeg som trodde perspektivet til Svanemølleverket var fikset i etterbehandlingen.) Endret 9. oktober 2012 av twoeyes Lenke til kommentar
Itspersonal Skrevet 9. oktober 2012 Del Skrevet 9. oktober 2012 (endret) Burde jo skjønt at Canon EF 24mm f/1.4L II ikke var noe for Trondster. (Og jeg som trodde perspektivet til Svanemølleverket var fikset i etterbehandlingen.) Denne kommentaren fra Trondster lenger opp gir et par gode hint : "Snart tilter det for deg, mener du? Får vel skifte tema, da - eller skrives det kanskje på engelsk?" Flotte bilder Trondster. Endret 9. oktober 2012 av Itspersonal Lenke til kommentar
twoeyes Skrevet 9. oktober 2012 Del Skrevet 9. oktober 2012 (endret) Subtilt Endret 9. oktober 2012 av twoeyes Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 9. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2012 Øyh - skal det liksom være min feil at enkelte ikke skjønte at det var TS-E 24/3.5L II, bare fordi jeg prøvde å få folk til å tro det var EF 24/1.4L II? Vurderte også å skrive "subtilt/subshift", men det ville vært for åpenbart. Ellers gode forslag fra Tomsi og k.n.b angående motivene, da. Joda - tilleggsutfordringen min er at alle bildene skal være tiltet og/eller shiftet - og helst så subtilt (riktig sett, twoeyes!) (og/eller subshift), så det ser "naturlig" ut.. Kaka er tiltet for å få hele overflaten i fokus. Svanemølleverkene er (kraftig) shiftet for å få rett perspektiv. Marinaen er kraftig shiftet på skrå for perspektiv - "rett fram" er egentlig taket på bygningen til høyre. Aston er tiltet for å få fokusplanet over panseret forvindu. Juniormekanikeren (her skulle jeg nok brukt mindre blender for å gjøre det mindre åpenlyst) er tiltet for å få kjedet skarpt - fokusplanet følger kjedet innover i bildet. Som eksempel: Her er gårsdagens bilde av Svanemølleverket med "vanlig" optikk - tok også et bilde uten shift og ca samme utsnitt: Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 9. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2012 Ble ikke så veldig spennende i dag, er jeg redd - dro tidlig fra jobben med hodepine - dette var på veien, rett før høljregnet kom - fikk med meg hele skuren, da. 9. Oktober - Alléen ISO 100, f/5, 1/40s Og HelenaN - derfor - tipper du har hatt 24/1.4L II og ikke 24/3.5L II.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå