Serqevx Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Jeg sliter... :oops: fikk meg nettopp nytt HK, og prøvde jo å overklokke... Satte FSB til 200 og det funka i en uke..så fikk jeg meg en ram brikke til, av samme typen (totalt 2x256 mb twinmos m winbond) og satte den i..da boota ikke pcen.. Fikk ikke resatt bios med switchen, har også prøvd batteriet... Hva kan være feil? barton 2500+ nf7-s twinmos m winbond Lenke til kommentar
BioAcid Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Vel, har du prøvd å ta ut igjen den nyinkjøpte? Prøv, å fungerer det så ta ut den gamleste å sett in bare den nye, fungerer det, prøv å sette begge inn men sett de inn i andre spor en det du har dem i nå som ikke fungerer... Fungerer det ikke med bare den nye er den mest sansynlig ikke i orden. Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 5. september 2003 Forfatter Del Skrevet 5. september 2003 Har prøvd å tatt ut ALT, bytta cpu, bytta all ram i ram fra en annen maskin, til og med byttet BIOS batteri men nei...bare skjermkortet jeg ikke har bytta ut, men det burde funke... Er noe med at bios ikke LAR seg resette =( Lenke til kommentar
moesen Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Hei Det kan ikke ha noe med at den "gamle" brikken du tok ut var overklokket da, så den "nye" ikke passer... Og siden du tok ut den så stiller den seg tilbake til "default" men hovedkortet står på overklokket. Jeg har ikke peiling på sånt, bare en tanke Lenke til kommentar
BBernes Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Jeg sliter... :oops: fikk meg nettopp nytt HK, og prøvde jo å overklokke... Satte FSB til 200 og det funka i en uke..så fikk jeg meg en ram brikke til, av samme typen (totalt 2x256 mb twinmos m winbond) og satte den i..da boota ikke pcen.. Fikk ikke resatt bios med switchen, har også prøvd batteriet... Hva kan være feil? barton 2500+ nf7-s twinmos m winbond Du kan teste og slå på pc'n mens du holder inne "insert" knappen da resetter du bios på NF7-S . (mange som får slike problemer har et ekstra avstandstykke under HK Som kortslutter nå de bytter kort eller ram , dette bør du sjekke hvis du ikke er sikker)) Lenke til kommentar
hahaivu Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Jeg sliter... :oops: fikk meg nettopp nytt HK, og prøvde jo å overklokke... Satte FSB til 200 og det funka i en uke..så fikk jeg meg en ram brikke til, av samme typen (totalt 2x256 mb twinmos m winbond) og satte den i..da boota ikke pcen.. Fikk ikke resatt bios med switchen, har også prøvd batteriet... Hva kan være feil? barton 2500+ nf7-s twinmos m winbond hi friend i'm a newbie i don't know much about norwagian but i'm a overlocker , with nf7- s and barton i can run with fsb 231 , please check your vcore may be your cpu need more vcode ., and if you want to load defauld but don't want to clear cmos just turn off computer than press and hold the insert key , i see 90 percent sucessfull to load defauld by this way . by the way how can i post pictures ?? tusen takk :smile: Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 5. september 2003 Forfatter Del Skrevet 5. september 2003 Har prøvd å resette bios med Insert, kan prøve et par ganger til nå... Er så ergelig... Hva kan ha skjedd? Lenke til kommentar
zyp Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 du resetter ikke bios med insert, du laster bare defaults, i stedet for dine egne instillinger, derfor blir cpu underklokket til 1250mhz når du starter slik... kanskje du har skadet kortet når du satte i andre ram brikken... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå