Gå til innhold

hvordan få lyd i headset og hdmi.


Anbefalte innlegg

  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Jeg bumper dette igjen. Jeg lurer nemlig på det samme.

 

Har en helt ny pc, men ikke noe ekstra lydkort. Problemet er at vi bruker pc'en som et mediesenter hvor vi ser film og serier. Noen ganger ser kona på meget... kjedelige ting, og jeg vil spille. Men jeg vil gjerne spille med lyd. Har prøvd på alle måter og slik jeg forstår det på programmene mine skal det være mulig å spille to ulike lydkilder, den ene på høytalerne bak fra mobo, mens det andre i headset i front av kassa. Disse er ifølge innstillengene i kontrollpanelet riktig innstilt. Mitt mobo har også eget program som hjelper å styre lyden (jeg har asus P9X79 Deluxe), der er også innstillingene slik at det skal kunne leses to ulike lydkilder, en i front og en bak. PC'en og TV'en er koblet via en HDMI-kabel fra mitt Nvidia GTX680.

 

Alikevel får jeg det ikke til å fungere i praksis. Headsettet tar over for høytalerne med en gang jeg plugger de inn. Og når jeg endelig klarer å få lyd i høytalerne mens headsettet er plugget i, forsvinner all lyd i headsettet og både film og spill kommer ut på høytalerne.

 

Noen tips til hvordan jeg kan fikse dette? Har lett mye, men ingen av løsningene jeg finner virker :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...