Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har kommet opp med en veldig god ide for en nettside! Denne siden skal kort fortalt søke i databaser. Det er jeg er på utkikk etter er en person som kan sette sammen et slikt script(?) for meg. Jeg har ingen peiling på dette, men har en veldig god ide. Jeg søker derfor en samarbeidspartner på dette prosjektet.

Så viss du er på utkikk etter noe å gjøre etter jobb/skole som du kan tjene gode penger på, så ta kontakt!

Bor du i Trondheim/omegn så er det en klar fordel!

Ta kontakt for å høre mer om hva ideen går ut på:

Daniel

-- [email protected]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Daniel

-- [email protected]

:nei:

Det er ikke slik dette forumet fungerer.

Vi kontakter ikke deg for å høre om ideen din. Skal innlegget ditt ha noen som helst livsberettigelse i dette forumet, så får du fortelle oss om ideen.

Hvis det faktisk er en god ide, så er det ikke så veldig lurt å fortelle hele verden om den sånn uten videre.

Lenke til kommentar

Daniel

-- [email protected]

:nei:

Det er ikke slik dette forumet fungerer.

Vi kontakter ikke deg for å høre om ideen din. Skal innlegget ditt ha noen som helst livsberettigelse i dette forumet, så får du fortelle oss om ideen.

Hvis det faktisk er en god ide, så er det ikke så veldig lurt å fortelle hele verden om den sånn uten videre.

Idéer er verdiløse i seg selv. Enten oppgir han det idéen er, og i verste fall så blir den stjålet, eller så lager han en nøyaktig spesifikasjon og betaler noen andre for å implementere den, ellers må man implementere det selv. Sistnevnte er det tryggeste, men også det vanskeligste.

Svært få utviklere mennesker gidder å jobbe for flyktig provisjon fra en idémann.

• Liker 1
Lenke til kommentar

3. Det er jeg er på utkikk etter er en person som kan sette sammen et slikt script(?) for meg. Jeg har ingen peiling på dette..

Da blir lærdommen til neste gang å sjekke ting litt bedre, så du ikke kaster bort din egen-, og andres tid.

I tillegg: Du slipper kanskje å dumme deg ut på Internett flere ganger..

[..]

1. Jeg har kommet opp med en veldig god ide for en nettside!

I'll be the judge of that!

[..]

2. Denne siden skal kort fortalt søke i databaser.

Hvilke databaser?? Andres databaser? Databaser, som ligger på andres servere, hvor man er nødt til å aksessere nettsiden, for å hente ut dataene?

Det kan bli vanskelig, siden det allerede finnes et par konkurrenter... Lenke til en av dem: lenke.

:omg:

Endret av droidy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ojojoj, så provosert man ble av dette da ...

Dette er ikke akkurat første gang noen mener de har en god ide og trenger litt drahjelp. Om TS ikke har lyst til å poste ideen sin her er det hans sak og om noen vil kontakte ham likevel blir det deres sak, og om det blir noen betaling får de da komme fram til på egenhånd.

Forøvrig burde kanskje forumet hatt en egen gruppe for slike forespørsler siden det er så mange ømme tær her....

• Liker 1
Lenke til kommentar

Handler ikke om ømme tær så mye som det handler om at det med jevne mellomrom dukker opp slike "jeg har en fantastisk idé som vil revolusjonere verden slik vi kjenner den! Du gjør all jobben, jeg tar mesteparten av pengene. Kontakt meg for mer info."

Dersom TS faktisk ønsker konstruktive tilbakemeldinger, må førsteposten omformuleres, renskrives og ikke minst inneholde en god del mer informasjon enn den nå gjør.

Endret av Tan28
  • Liker 3
Lenke til kommentar

«Så viss du er på utkikk etter noe å gjøre etter jobb/skole som du kan tjene gode penger på, så ta kontakt!»

«Gode penger» er selvsagt et relativt begrep, men stort tydeligere kan det vel ikke uttrykkes uten å nevne beløp ... og konstruktive tilbakemeldinger i gruppa etterlyses vel heller ikke, derav forslaget om en egen gruppe for slike annonser/«anbud».

Ikke uenig i at dette agnet kan ha en viss «odør», men å si at TS nå har «driti seg ut på Internett» er etter min mening helt på trynet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ojojoj, så provosert man ble av dette da ... [...]

Provosert, fordi vedkommende postet en idé som tydeligvis ble unnfanget bare 1 min. før..

Mindre erfarne utviklere kan tenkes å kaste bort tid på sånt.., før de forstår at det bare er ren fantasi og bullshit.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er ikke akkurat første gang noen mener de har en god ide og trenger litt drahjelp. Om TS ikke har lyst til å poste ideen sin her er det hans sak og om noen vil kontakte ham likevel blir det deres sak, og om det blir noen betaling får de da komme fram til på egenhånd.

Forøvrig burde kanskje forumet hatt en egen gruppe for slike forespørsler siden det er så mange ømme tær her....

Dette er åpenbart ikke snakk om "drahjelp", TS kan ingen ting om dette, som han selv sier, så arbeidsfordelingen her blir rimelig ugjevn. Som andre også påpeker her så er dette snakk om en idé, og ikke nok med det, men en idé fra en ikke-teknisk person, som betyr at vi ikke en gang vet om denne ideen lar seg gjennomføre. Jeg kunne googlet i timer, og kastet opp 50 linker som forklarer hvorfor dette aldri kommer til å fungere, men vi har allerede èn her i tråden, så det holder med at jeg legger igjen én, selv.

http://www.codinghorror.com/blog/2010/01/cultivate-teams-not-ideas.html

Det er riktig at forumet får masse slike forespørsler, så kanskje noen bør skrive en sticky, som forklarer hvorfor dette aldri kommer til å fungere, ikke en tråd, som bare vil samle drit, med barneskolegutter som lurer på hvordan man lager sitt eget Habbo Hotell, og absolutt ingen seriøse utviklere.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er åpenbart ikke snakk om "drahjelp", TS kan ingen ting om dette, som han selv sier, så arbeidsfordelingen her blir rimelig ugjevn. Som andre også påpeker her så er dette snakk om en idé, og ikke nok med det, men en idé fra en ikke-teknisk person, som betyr at vi ikke en gang vet om denne ideen lar seg gjennomføre. Jeg kunne googlet i timer, og kastet opp 50 linker som forklarer hvorfor dette aldri kommer til å fungere, men vi har allerede èn her i tråden, så det holder med at jeg legger igjen én, selv.

http://www.codinghor...-not-ideas.html

Selvfølgelig er arbeidsfordelingen skjev. Det er jo derfor man betaler. Jeg betaler, du jobber. Eller omvendt. Hvis du ikke klarer å forholde deg til det konseptet vet jeg ikke hvordan det skal gå med deg. (Antagelig må jeg forsørge deg over skatteseddelen.)

Forøvrig fins det mange ideer fra ikketekniske personer som lar seg gjennomføre og mange fra tekniske personer som ikke lar seg gjennomføre.

Litt midre forutinntatthet og litt mindre fordømmelse er mitt tips.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er arbeidsfordelingen skjev. Det er jo derfor man betaler. Jeg betaler, du jobber. Eller omvendt. Hvis du ikke klarer å forholde deg til det konseptet vet jeg ikke hvordan det skal gå med deg. (Antagelig må jeg forsørge deg over skatteseddelen.)

Peker (igjen) til begge linkene som er postet her i tråden, og forteller deg nok en gang at dette er en dårlig idé. Jeg snakker altså ikke om hans idé - den kan være så god som helst - men konseptet om å leie en partner, når alt man selv stiller med er en idé, er et konsept som (nesten, for å være på den sikre siden) aldri kommer til å fungere.

Forøvrig fins det mange ideer fra ikketekniske personer som lar seg gjennomføre og mange fra tekniske personer som ikke lar seg gjennomføre.

Selvsagt. Det finnes også kvinner som er fysisk sterkere enn menn, men jeg tror du skjønner hva poenget mitt er.

Litt midre forutinntatthet og litt mindre fordømmelse er mitt tips.

Takk for tipset, skal prøve å ha det i bakhodet videre. Likevel, akkurat her, velger jeg å være rimelig sikker i min sak.

Endret av Martin HaTh
Lenke til kommentar

Peker (igjen) til begge linkene som er postet her i tråden, og forteller deg nok en gang at dette er en dårlig idé. Jeg snakker altså ikke om hans idé - den kan være så god som helst - men konseptet om å leie en partner, når alt man selv stiller med er en idé, er et konsept som (nesten, for å være på den sikre siden) aldri kommer til å fungere.

Poenget i artikkelen du viser til kan oppsummeres slik: Ideas are worth nothing unless executed. Akkurat hvor det skjærer seg for deg er jeg ikke helt sikker på, men det er nå stort sett sånn det funker her i verden - det begynner med en ide, så må det skaffes partnere med kapital, deretter forretningsutvikling, markedsforståelse, teknologikompetanse og så videre. Men det vil alltid være ideen som er grunnlaget for hele businessen, så du kan ikke avskrive den, vettø. Eller sagt på en annen måte - du har intet poeng, du trekker kun en banal konklusjon på feil premisser; Det å utvikle en ide til et ferdig produkt er en lang vei å gå, og de fleste mislykkes. Men ikke fordi ideen kom fra noen uten teknisk kompetanse.

Spesielt viktig er det å forstå at teknologer har lite unikt å bidra med i utvikling av nettsider hvor målgruppen er eksempelvis massekonsumentmarkedet. Teknisk implementasjon er på ingen måte trivielt, men som ledd i innovasjonskjeden er det faktisk det mest trivielle.

Lenke til kommentar

Poenget i artikkelen du viser til kan oppsummeres slik: Ideas are worth nothing unless executed. Akkurat hvor det skjærer seg for deg er jeg ikke helt sikker på, men det er nå stort sett sånn det funker her i verden - det begynner med en ide, så må det skaffes partnere med kapital, deretter forretningsutvikling, markedsforståelse, teknologikompetanse og så videre. Men det vil alltid være ideen som er grunnlaget for hele businessen, så du kan ikke avskrive den, vettø. Eller sagt på en annen måte - du har intet poeng, du trekker kun en banal konklusjon på feil premisser; Det å utvikle en ide til et ferdig produkt er en lang vei å gå, og de fleste mislykkes. Men ikke fordi ideen kom fra noen uten teknisk kompetanse.

Spesielt viktig er det å forstå at teknologer har lite unikt å bidra med i utvikling av nettsider hvor målgruppen er eksempelvis massekonsumentmarkedet. Teknisk implementasjon er på ingen måte trivielt, men som ledd i innovasjonskjeden er det faktisk det mest trivielle.

Det er sjelden den glitrende idéen som gjør en nettside vellykket; det er en kombinasjon av teknisk og/eller designmessig kvalitet, PR og sosiale interaksjoner. Amazon? "Bokhandel på internett!" (med gode logistikere). Paypal? "En måte å sende penger på internett!". (De hadde en stabel med konkurrenter i starten.) Facebook? College yearbooks på internett! (pluss en dasj myspace). Ebay? Loppemarked-auksjon (eller evt. avis-salgsannonser) på internett! (med gode jurister). Twittter er litt mer snedig; original-idéen var noe sånt som "et bloggnettverk/ eller forum strippet for alt untatt away-beskjedene". Google? Nok en av mange søkesider - de vant opprinnelig på at det tekniske/algoritmiske i bakgrunnen var bedre (ironisk nok er det en glitrende idé der).

Anyway. Det er en million mer eller mindre gode idéer der ute, mange av dem temmelig like hverandre. En liten brøkdel av dem kommer til å bli omsatt i et vellykket produkt, og det er ikke kvaliteten på idéen som avgjør hvor vellykket det blir.

Endret av Djn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...