raxor Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 (endret) Hei, idag bestemte jeg meg for å skifte kjølepasta på CPUen min også rense pcen min for støv. Dette gikk knirkefritt og greit. Men når jeg slo på pcen nå, så la jeg merke til at temperaturen hadde blitt høyere? Det som er overraskende, er at det er Core2 og Core3 som har fått høy temperatur.. vanligvis er det Core 0 og 1 som har pleid å få det. Noen som vet hva dette kan skyldes? takker for svar Endret 2. oktober 2012 av raxor Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 Kvitt deg med Speedfan, det er ikke laget for å gi riktige temperaturer til nyere prosessorer. Forskjellene i temperatur kommer nok av ujevn påføring av termisk pasta. 1 Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 Vedder på at du har hatt for mye pasta på. 1 Lenke til kommentar
Korka Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 Speedfan er dritt. Kan være at kjølepastaen tar litt tid for å virke helt optimalt (100+ timer) Har vært tilfellet hos meg noen ganger. 1 Lenke til kommentar
raxor Skrevet 3. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2012 Takker for mange gode svar her! Jeg har brukt en liten dært på cpuen, det tok også en bitte liten dært på kjøleren også. Min første tanke var at jeg kanskje ikke har klart å feste kjøleren skikkelig da jeg følte det var vanskelig.. Jeg prøvde igjen nå, og temperaturen har sunket ganske mye nå men jeg føler at jeg kan gjøre det enda bedre ...Skal prøve igjen, og jeg skal ta med meg tipsene deres takker for svar Lenke til kommentar
raxor Skrevet 3. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2012 Hei, jeg har nå fikset det! det var visst kjøleren som ikke var godt nok festet til CPUEN. Dette er nå fikset og temperaturene ser slike ut: Akkurat sånn som det skal være! Poeng til dere! Lenke til kommentar
Korka Skrevet 3. oktober 2012 Del Skrevet 3. oktober 2012 Herlig ! Bra du fikk det til. Skiftet også kjølepasta på prosessoren min, og da jeg skulle feste kjøler så var ene festet ødelagt. Har ikke tatt meg bryet å skifte, så den får stå på 40 idle/90load Kan være vrien stock kjølerne fra intel! Lenke til kommentar
KaiAlvin Skrevet 3. oktober 2012 Del Skrevet 3. oktober 2012 Intel sine stock kjølere til socket 775 var i alle fall helt borti hel.... og montere! Lenke til kommentar
Korka Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 De synes jeg var greie! 1155 derimot.... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Ahh, vet ikke hvor mange pinner jeg har ødelagt på 1155-kjøleren Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå