Andrull Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 Men hovedkortet jeg har idag støtter uansett ikke mer enn 4gb.. holder det? Uansett så er jeg åpen for annbefalinger til hovedkort og prosessor for PCen jeg linket til om noen vet noe lurt Det skal holde om du ikke er en FOR storbruker. Altså, prøv å ikke ha masse ting gående i bakgrunnen mens du spiller. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-OZrQ1AOX Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 (endret) Han mener at trådstarter bør vente med å punge ut flere tusen med utstyr han ikke har bruk for. Skal man anbefale noe utstyr så er det uansett viktig å vite hva personen ønsker. Å slenge hit og dit med hva DERE liker selv er i og for seg ikke intressant. 1. har han tenkt å overklokke, hvis ikke så ser jeg ikke noen grunn til at dette blir prioritert. 2. Er det mest mulig strømforbruk VS pris som er ønskelig, eller er det mest for penga. Ivy Bridge er ikke nødvendigvis det ultimate valg her. 3. Trenger trådstarter noe som er fremtidsrettet, altså at prosessoren er med vilje overkill, eller trengs bare en som passer inn med en GTX 660 uten å bli flaskehals. 4. Budsjett... Så du tror det holder å bare kjøpe 2*2gb ram isteden for de 2*1gb rambrikkene jeg har idag? Og om det skulle være snakk om å oppgradere prosessor etc. så er det vell mest for pengene og noe som kan henge med det nye 660 kortet mitt, som jeg er ute etter.. takk igjen Endret 2. oktober 2012 av Slettet-OZrQ1AOX Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 Å anbefale å oppgardere halve maskinen når trådstarter bare spør om å fikse disse hissige lagg spiksene blir rett og slett litt for dumt. Ja, det fikser problemet, og ytelsen vil øke betraktelig, men for en hundrings eller to så kan han altså få løst hovedproblemet sitt rimelig effektivt. Jeg sier ikke at du får økt ytelsen, men spiksene skal i teorien forsvinne i langt større grad. For nå er da altså slik at BF3 bruker like mye minne som trådstarter har, så da ville jeg egentlig forventet i høy grad at slikt skjer. Uansett hva windows prøver for å prioritere minne, så vil det bli for lite. Når selv jeg sliter med 6 GB (hadde sikkert holdt med 4GB om jeg ikke var storbruker) så kan jeg jo forstå problemet til trådstarter. Personlig så må jeg holde problemt i sjakk med å lukke en haug av minnespisende applikasjoner. Med 4 GB så klarer laptoppen min med en tregere Core 2 duo BF3 bedre enn det tårdstarter beskriver. Hvis ytelseproblemet blir større med flere spillere på et brett som han beskriver så passer ikke minneteorien din. Og jeg gjentar, om swapping var problemet skulle ytelsetapet vært rimelig jevnt. Nå har vi ikke fått noen info som tilsier noe annet enn: "(ca. hvert 2-5.sek)" som i og for seg er ganske jevnt i mine øyne. Teoretisk sett så er det vel også veldig orventet med så lite minne i et så minnekrevende spill. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 Jeg ville absolutt byttet til en i5-3570 og et nytt hovedkort, sammen med de 8 GB ram du har. Den CPUen du har synger uansett på siste verset med tanke på ytelse til spill. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 Han mener at trådstarter bør vente med å punge ut flere tusen med utstyr han ikke har bruk for. Skal man anbefale noe utstyr så er det uansett viktig å vite hva personen ønsker. Å slenge hit og dit med hva DERE liker selv er i og for seg ikke intressant. 1. har han tenkt å overklokke, hvis ikke så ser jeg ikke noen grunn til at dette blir prioritert. 2. Er det mest mulig strømforbruk VS pris som er ønskelig, eller er det mest for penga. Ivy Bridge er ikke nødvendigvis det ultimate valg her. 3. Trenger trådstarter noe som er fremtidsrettet, altså at prosessoren er med vilje overkill, eller trengs bare en som passer inn med en GTX 660 uten å bli flaskehals. 4. Budsjett... Så du tror det holder å bare kjøpe 2*2gb ram isteden for de 2*1gb rambrikkene jeg har idag? Og om det skulle være snakk om å oppgradere prosessor etc. så er det vell mest for pengene og noe som kan henge med det nye 660 kortet mitt, som jeg er ute etter.. takk igjen Ja det tror jeg. Håper dog at du har 64-bit OS, for å få utnyttet alle de 4 GB'ene. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-OZrQ1AOX Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 Han mener at trådstarter bør vente med å punge ut flere tusen med utstyr han ikke har bruk for. Skal man anbefale noe utstyr så er det uansett viktig å vite hva personen ønsker. Å slenge hit og dit med hva DERE liker selv er i og for seg ikke intressant. 1. har han tenkt å overklokke, hvis ikke så ser jeg ikke noen grunn til at dette blir prioritert. 2. Er det mest mulig strømforbruk VS pris som er ønskelig, eller er det mest for penga. Ivy Bridge er ikke nødvendigvis det ultimate valg her. 3. Trenger trådstarter noe som er fremtidsrettet, altså at prosessoren er med vilje overkill, eller trengs bare en som passer inn med en GTX 660 uten å bli flaskehals. 4. Budsjett... Så du tror det holder å bare kjøpe 2*2gb ram isteden for de 2*1gb rambrikkene jeg har idag? Og om det skulle være snakk om å oppgradere prosessor etc. så er det vell mest for pengene og noe som kan henge med det nye 660 kortet mitt, som jeg er ute etter.. takk igjen Ja det tror jeg. Håper dog at du har 64-bit OS, for å få utnyttet alle de 4 GB'ene. Det har jeg! Men når det er sagt, dersom jeg skulle oppgradre PCen min, bare for å få litt innsyn i priser og sånn.. Kan noen linke et hovedkort som vill passe inn i PCen min? (sett her: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=17661254) og så har mange sagt mye fint om i5-2500k prosessorene og de har jo en veldig grei pris så den passer nok meg om den duger sammen med 660 kortet? Lenke til kommentar
oOleE Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 i5 2500k, 4 gig ram og en GTX 660 skal fungere ypperlig Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 Hvis ytelseproblemet blir større med flere spillere på et brett som han beskriver så passer ikke minneteorien din. Og jeg gjentar, om swapping var problemet skulle ytelsetapet vært rimelig jevnt. Nå har vi ikke fått noen info som tilsier noe annet enn: "(ca. hvert 2-5.sek)" som i og for seg er ganske jevnt i mine øyne. Teoretisk sett så er det vel også veldig orventet med så lite minne i et så minnekrevende spill. Hvis observasjonen hans er korrekt med korrelasjon mellom ytelse og spillere på brettet så er minnestørrelse irrelevant. Maskinen har både for lite minne og for svak CPU (dvs. for få kjerner, ikke for svak per kjerne). Å skaffe dyrt DDR2 minne nå er bare tullete. i5 2500k, 4 gig ram og en GTX 660 skal fungere ypperlig Hvorfor 2500 over en 3570? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-OZrQ1AOX Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 Ja, prosessor kan jeg faktisk bitte litt om selv, så jeg klarer nok å finne ut en som passer til meg blant forslagene her (takk takk) , men noen jeg ikke har peiling på er hovedkort... Viste ikke at det var ulike størrelser på dem inntill noen sa det tidligere i tråden her hahahaha. Noen som kan hjelpe meg der? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 m-ATX er mindre enn ATX, så det kan være trangere og har generelt mindre tilkoblingsmuligheter. Men m-ATX passer i ATX-kabinetter. Lenke til kommentar
oOleE Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 Hvorfor 2500 over en 3570? Han spurte spesifikt om det, men ja han kan like godt kjøpe en 3570 sålenge de ligger på samme pris. Forresten kan vi egentlig bare anbefale han å kjøpe en 3570K, slik at han kan klokke hvis han vil Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 (endret) i5 3570 mot i5 2500, forskjeller: Clock speed: 3.4 GHz mot 3.3 GHz Turbo: 3.8 GHz mot 3.7 GHz TDP: 77 W mot 95 W Samme pris Valget burde være enkelt... Endret 2. oktober 2012 av efikkan Lenke til kommentar
oOleE Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 3570'en blir vel varmere etter det jeg har hørt, men til samme pris så er den nok det beste valget. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 Det finnes oppgradingspakker hvis det kan være av interesse. Priser fra 2995kr. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 (endret) Den blir større per areal ja, relevant ved overklokking men neglisjerbart ved normal bruk. Endret 2. oktober 2012 av efikkan Lenke til kommentar
Gjest Slettet-OZrQ1AOX Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 (endret) Ja det er greit med prosessorer nå gutter! jeg vill nesten si at det er et løst problem ihvertfall inntil videre (prosessor biten...) Jeg tror jeg klarte å spore opp hovedkortet som sitter i nå: http://in.asus.com/M...#specifications tror hvertfall det er sånn ca. det jeg har. Noen som kan anbefalle et som vil passe inn i plassen til dette kortet og som støtter LGA1155 og DDR3 minne? Endret 2. oktober 2012 av Slettet-OZrQ1AOX Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 Hovedkortet du har funnet ser greit ut, både det nye og gamle er like store. Du får forresten to flere SATA-kontakter Lenke til kommentar
Gjest Slettet-OZrQ1AOX Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 Hovedkortet du har funnet ser greit ut, både det nye og gamle er like store. Du får forresten to flere SATA-kontakter mente du dette? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=749862 For lærte nettopp at det var et m-ATX kort og tror ikke det jeg har nå er det? :S passer det inn da ? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 Null stress, m-ATX passer i ATX-kabinett Lenke til kommentar
Gjest Slettet-OZrQ1AOX Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 Null stress, m-ATX passer i ATX-kabinett Hmm.. men av denne siden http://in.asus.com/Motherboards/Intel_Socket_775/P5KPLAMPS/#specifications ser det ut som at det er ette eller annet "uATX"? hva er dette for noe? stemmer det? evt passer det der også? =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå