Gå til innhold

[Løst] Treig prossessor eller RAM?

Gjest Slettet-OZrQ1AOX

Anbefalte innlegg

Men hovedkortet jeg har idag støtter uansett ikke mer enn 4gb.. holder det? Uansett så er jeg åpen for annbefalinger til hovedkort og prosessor for PCen jeg linket til om noen vet noe lurt :)

Det skal holde om du ikke er en FOR storbruker. ;)

Altså, prøv å ikke ha masse ting gående i bakgrunnen mens du spiller. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-OZrQ1AOX

Han mener at trådstarter bør vente med å punge ut flere tusen med utstyr han ikke har bruk for.

Skal man anbefale noe utstyr så er det uansett viktig å vite hva personen ønsker. Å slenge hit og dit med hva DERE liker selv er i og for seg ikke intressant.

1. har han tenkt å overklokke, hvis ikke så ser jeg ikke noen grunn til at dette blir prioritert.

2. Er det mest mulig strømforbruk VS pris som er ønskelig, eller er det mest for penga. Ivy Bridge er ikke nødvendigvis det ultimate valg her.

3. Trenger trådstarter noe som er fremtidsrettet, altså at prosessoren er med vilje overkill, eller trengs bare en som passer inn med en GTX 660 uten å bli flaskehals.

4. Budsjett...

Så du tror det holder å bare kjøpe 2*2gb ram isteden for de 2*1gb rambrikkene jeg har idag?

Og om det skulle være snakk om å oppgradere prosessor etc. så er det vell mest for pengene og noe som kan henge med det nye 660 kortet mitt, som jeg er ute etter..

takk igjen :)

Endret av Slettet-OZrQ1AOX
Lenke til kommentar

Å anbefale å oppgardere halve maskinen når trådstarter bare spør om å fikse disse hissige lagg spiksene blir rett og slett litt for dumt. Ja, det fikser problemet, og ytelsen vil øke betraktelig, men for en hundrings eller to så kan han altså få løst hovedproblemet sitt rimelig effektivt. Jeg sier ikke at du får økt ytelsen, men spiksene skal i teorien forsvinne i langt større grad.

For nå er da altså slik at BF3 bruker like mye minne som trådstarter har, så da ville jeg egentlig forventet i høy grad at slikt skjer. Uansett hva windows prøver for å prioritere minne, så vil det bli for lite.

Når selv jeg sliter med 6 GB (hadde sikkert holdt med 4GB om jeg ikke var storbruker) så kan jeg jo forstå problemet til trådstarter. Personlig så må jeg holde problemt i sjakk med å lukke en haug av minnespisende applikasjoner.

Med 4 GB så klarer laptoppen min med en tregere Core 2 duo BF3 bedre enn det tårdstarter beskriver.

Hvis ytelseproblemet blir større med flere spillere på et brett som han beskriver så passer ikke minneteorien din. Og jeg gjentar, om swapping var problemet skulle ytelsetapet vært rimelig jevnt.

Nå har vi ikke fått noen info som tilsier noe annet enn: "(ca. hvert 2-5.sek)" som i og for seg er ganske jevnt i mine øyne. ;)

Teoretisk sett så er det vel også veldig orventet med så lite minne i et så minnekrevende spill.

Lenke til kommentar

Han mener at trådstarter bør vente med å punge ut flere tusen med utstyr han ikke har bruk for.

Skal man anbefale noe utstyr så er det uansett viktig å vite hva personen ønsker. Å slenge hit og dit med hva DERE liker selv er i og for seg ikke intressant.

1. har han tenkt å overklokke, hvis ikke så ser jeg ikke noen grunn til at dette blir prioritert.

2. Er det mest mulig strømforbruk VS pris som er ønskelig, eller er det mest for penga. Ivy Bridge er ikke nødvendigvis det ultimate valg her.

3. Trenger trådstarter noe som er fremtidsrettet, altså at prosessoren er med vilje overkill, eller trengs bare en som passer inn med en GTX 660 uten å bli flaskehals.

4. Budsjett...

Så du tror det holder å bare kjøpe 2*2gb ram isteden for de 2*1gb rambrikkene jeg har idag?

Og om det skulle være snakk om å oppgradere prosessor etc. så er det vell mest for pengene og noe som kan henge med det nye 660 kortet mitt, som jeg er ute etter..

Ja det tror jeg. Håper dog at du har 64-bit OS, for å få utnyttet alle de 4 GB'ene. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-OZrQ1AOX

4. Budsjett...

Ja det tror jeg. Håper dog at du har 64-bit OS, for å få utnyttet alle de 4 GB'ene. :)

Det har jeg! :)

Men når det er sagt, dersom jeg skulle oppgradre PCen min, bare for å få litt innsyn i priser og sånn.. Kan noen linke et hovedkort som vill passe inn i PCen min? (sett her: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=17661254)

og så har mange sagt mye fint om i5-2500k prosessorene og de har jo en veldig grei pris så den passer nok meg om den duger sammen med 660 kortet?

Lenke til kommentar

Hvis ytelseproblemet blir større med flere spillere på et brett som han beskriver så passer ikke minneteorien din. Og jeg gjentar, om swapping var problemet skulle ytelsetapet vært rimelig jevnt.

Nå har vi ikke fått noen info som tilsier noe annet enn: "(ca. hvert 2-5.sek)" som i og for seg er ganske jevnt i mine øyne. ;)

Teoretisk sett så er det vel også veldig orventet med så lite minne i et så minnekrevende spill.

Hvis observasjonen hans er korrekt med korrelasjon mellom ytelse og spillere på brettet så er minnestørrelse irrelevant.

Maskinen har både for lite minne og for svak CPU (dvs. for få kjerner, ikke for svak per kjerne). Å skaffe dyrt DDR2 minne nå er bare tullete.

i5 2500k, 4 gig ram og en GTX 660 skal fungere ypperlig

Hvorfor 2500 over en 3570?
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-OZrQ1AOX

Ja, prosessor kan jeg faktisk bitte litt om selv, så jeg klarer nok å finne ut en som passer til meg blant forslagene her (takk takk) :), men noen jeg ikke har peiling på er hovedkort... Viste ikke at det var ulike størrelser på dem inntill noen sa det tidligere i tråden her hahahaha. Noen som kan hjelpe meg der? :)

Lenke til kommentar

Hvorfor 2500 over en 3570?

Han spurte spesifikt om det, men ja han kan like godt kjøpe en 3570 sålenge de ligger på samme pris. Forresten kan vi egentlig bare anbefale han å kjøpe en 3570K, slik at han kan klokke hvis han vil

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-OZrQ1AOX

Ja det er greit med prosessorer nå gutter! :p jeg vill nesten si at det er et løst problem ihvertfall inntil videre :) (prosessor biten...)

Jeg tror jeg klarte å spore opp hovedkortet som sitter i nå: http://in.asus.com/M...#specifications tror hvertfall det er sånn ca. det jeg har. Noen som kan anbefalle et som vil passe inn i plassen til dette kortet og som støtter LGA1155 og DDR3 minne? :)

Endret av Slettet-OZrQ1AOX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...