Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Pulserende følelse i magen

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei, sliter med GERD, og mye vondt i magen. Et annet symptom er at til tider så pulserer det i magen ganske kraftig. Slik det er akkurat nå så kan jeg se ned på magen og hele partiet over navlen beveger seg når det pulserer, noe som gjør meg litt bekymret. Lest litt om Aortic aneurysm noe som ikke gjør det bedre, men ser jo jeg ikke er i faregruppen her.. sliter også med mye kvalme og vondt i magen.

Dette har holdt på av og på i ca 1-2 år nå.. men reagerte på pulseringen idag da den virker kraftigere, tror heller ikke jeg har hatt pulseringen når jeg har vert på legebesøk før.. Noen som har noen innspil? Har ikke lyst å overreagere heller, men plager meg fælt av å ikke vite hva som gjør det.. er forholdsvis tynn og høy gutt på 20 år. Er ikke noen konkrete magesmerter forbundet med pulseringen nå, men jeg blir litt uvel og små-kvalm av den.. Anonym poster: dcb8cd7464128189cbce841b4de9691e

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hei, sliter med GERD, og mye vondt i magen. Et annet symptom er at til tider så pulserer det i magen ganske kraftig. Slik det er akkurat nå så kan jeg se ned på magen og hele partiet over navlen beveger seg når det pulserer, noe som gjør meg litt bekymret. Lest litt om Aortic aneurysm noe som ikke gjør det bedre, men ser jo jeg ikke er i faregruppen her.. sliter også med mye kvalme og vondt i magen.

Dette har holdt på av og på i ca 1-2 år nå.. men reagerte på pulseringen idag da den virker kraftigere, tror heller ikke jeg har hatt pulseringen når jeg har vert på legebesøk før.. Noen som har noen innspil? Har ikke lyst å overreagere heller, men plager meg fælt av å ikke vite hva som gjør det.. er forholdsvis tynn og høy gutt på 20 år. Er ikke noen konkrete magesmerter forbundet med pulseringen nå, men jeg blir litt uvel og små-kvalm av den.. Anonym poster: dcb8cd7464128189cbce841b4de9691e

Hei! Jeg har hatt noe av det samme. At det dunker i magen og magen skjelver i takt med pulsen. Ofte skjer dette når jeg har litt angst eller når jeg har spist noe jeg ikke tåler og det danner seg gass.

Jeg har også slitt med GERD mye! Jeg fikk syrenøytraliserende, Omperazol/Somac og det hjalp litt. Årsaken viste seg å være intoleranse mot laktose, noe som også gjorde meg veldig kvalm til tider og med mye gassdannelse og dårlig mage.

Da jeg kuttet ut laktose (melkesukker/melk) så ble magen bedre etter en uke og GERD gikk helt bort omtrent. Nå tar jeg ingen medisiner mot det lenger. Jeg ville vurdert om du kanskje har en intoleranse.

Den pulserende følelsen tror jeg du absolutt ikke trenger å bekymre deg for. Det kan jo være bekymringen din gir deg høyere puls, og når du er tynn så er det lettere å se på f.eks mage at du har høy puls. Spesielt hvis du er litt oppblåst

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...