Gå til innhold

[Løst] Fratatt førerkort, spørsmål om konsekvenser

Syn

Anbefalte innlegg

Det har de gjort ettersom de sier farten til personen når de har trukket det ifra. Har spurt politiet om det, men har aldri blitt tatt for å kjøre for fort men en kompis av meg fikk samme beskjed. Men han fikk redusert boten ettersom han var ærlig med engang.

Men til TS:

Kjøringen var kun til fare for meg, og omstendighetene på veien var gode, så det er ikke noe stort der.

Fare for dyr og UP som fulgte etter det så kan ikke se for meg at du kun var fare for deg selv når du ikke engang fulgte med at en bil fulgte deg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg lå selv i 95 i ei 60 sone for to år siden, da fikk jeg 6 mnd uten førerkort, og 9000 kr i bot. Fikk ikke noe alternativ om sammfunnsstraff, så her var du heldig tror jeg.:p

Ifølge en av sekretærene på politi stasjonen i bygden min, kunne jeg bare reise til USA deesom jeg personlig snakket med ambassaden deres om det, siden dette kom på rullebladet.

Merkelig hvor mye forsjellig de sier:S

Lenke til kommentar

hehe "heldig", det var samfunnstraff fra 131 til 135 så vidt jeg husker.

en kilometer mindre så haddet vel vørt ca 9-10 tusen i bot. mer en 135 så hadde det blitt ubetinget...

med tanke på min økonomiske situasjon så var jeg heldig ja :D

men det sugde jo selvfølgelig litt å miste lappen uansett da...

Endret av stich_it
Lenke til kommentar

kjenner til den følelsen ja. Vanligvis brukte jeg 60 min til jobb, men når jeg måtte ta buss tok det 2 timer, pluss 1 times ventetid på vei hjem.

Gud, det var slitsomme måneder.

Men kan vel si at på en måte fortjente vi det da, det var jo noe vi selv bestemte å gjøre. Har lært da, aldri passert 65 i ei 60 engang lengre :p

Lenke til kommentar

Hvis du ble målt til 143km/t....så holdt du nok en høyere hastighet ;)

Fikk du se dokumentasjon når utstyret dems var kalibrert sist? De har strenge regler på det, og målingen er ugyldig dersom de f.eks. er 1 dag på etterskudd.

Har selv blitt målt til 119 i 80-sone. Kjørte i ca 130-40 i forbindelse med forbikjøring.

Resulterte i 4 mnd uten lappen og 7500kr i bot.

Jeg godtok også alt på stedet og fikk 15 dager og 1000,- i "rabatt" :p

Lenke til kommentar

Wow Makky, må si du har mye erfaring med fart osv. Tenkte jeg bare ville informere, når du har 100 på ditt speedometer i bil. Så ligger du egentlig ca 90-95 på de fleste bilmodeller. Så du kan jo tenke deg når du ligger da i 130km/t så tror jeg ikke du ligger da mer en i 120km/t. Og jeg kan personling GARANTERE at de målerene er MYE mer nøyaktig en speedoet på en bil.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Forutsatt at det ikke er snakk om gjennomsnittsmåling, så er målerne temmelig nøyaktige, når de er kalibrert.

Når det gjelder kalibrering, har jeg ikke hørt om noen som har kommet seg unna bot, fordi kalibreringen ble gjort en dag for sent, eller ikke ble kalibrert opp mot rett objekt, så lenge kalibreringen ble gjort i forkant av målingen, og er vurdert til å være pålitelig. Om laseren ikke er kalibrert i det hele tatt, og er over frist for kalibrering, kanskje.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...