Gå til innhold

Slik hadde Steve Wozniak endret Apple

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tiden og den mentale kapasiteten har dessverre gått fra den godeste Woz for ca 30 år siden - og bak det ligger en litt trist historie som bl.a involverer et flykrasj i 1981. Jeg tror ikke det er så veldig mange jobber over vaktmesternivå som hadde passet for ham i dagens Apple, og det innrømmer han vel langt på vei selv også.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-5a6f9

Jeg fordrar ikke "journalister" som ikke forteller hvor de har stoffet sitt fra, altså kilden.

Denne artikkelen er en dårlig oversettelse herfra:

http://gizmodo.com/5948099/five-things-woz-would-do-with-apple-right-now-itunes-on-android-less-lawsuits-and-more

"Journliasten" oversetter bl.a. "him" med "han" og "them" med "de" uten å ta inn over seg at både him og them er objekter, mens han og de er subjekter.

Men bagateller som å skrive noenlunde riktig norsk er det jo få som bryr seg om.

Him = ham

Them = dem

Lenke til kommentar

Jeg fordrar ikke "journalister" som ikke forteller hvor de har stoffet sitt fra, altså kilden.Denne artikkelen er en dårlig oversettelse herfra:http://gizmodo.com/5948099/five-things-woz-would-do-with-apple-right-now-itunes-on-android-less-lawsuits-and-more"Journliasten" oversetter bl.a. "him" med "han" og "them" med "de" uten å ta inn over seg at både him og them er objekter, mens han og de er subjekter.Men bagateller som å skrive noenlunde riktig norsk er det jo få som bryr seg om.Him = hamThem = dem

Ikke bare er det dokumentert, du viser til og med til feil kilde - det er en en slashdot-sak opprinnelig, som lenket til nederst i artikkelen. :)

Lenke til kommentar

Tiden og den mentale kapasiteten har dessverre gått fra den godeste Woz for ca 30 år siden - og bak det ligger en litt trist historie som bl.a involverer et flykrasj i 1981. Jeg tror ikke det er så veldig mange jobber over vaktmesternivå som hadde passet for ham i dagens Apple, og det innrømmer han vel langt på vei selv også.

Hvordan i alle dager har du kommet frem til dette?

Blant andre ting Woz har vært involvert i etter flykrasjet er han nå chief scientist i FusionIO, som ikke akkurat har gjort det dårlig i det siste.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...