Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Skattelistene driver meg til selvmordstanker

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei, pga trådens innhold må jeg skrive som anonym.

Dette høres kanskje helt sykt ut, men for meg er det av stor betydning. Jeg vil nemlig ikke bli vist i skattelistene i år og har mine egne personlige og gode grunner for det. Det vil skape mye problemer for meg.

Problemet med dette helvetes landet her er at alle skal ha tilgang til andres inntekt og formues informasjon. Det er ingen andre land som offentliggjør denne informasjonen på en slik måte som norge gjør.

Det er ikke mulighet for å reservere seg og jeg prøver desperat å finne en måte jeg kan få meg bort fra skattelistene på før de offentliggjøres om en liten måneded.

Jeg vet ikke hva som er effektivt, men jeg har sjekket opp hvilke muligheter jeg har for å få meg bort fra listene.

1. Få meg sperret adresse

2. Registrere meg uten fast bopel

3. Skifte identitet

4. Om ingen av disse eller andre virker, er den eneste muligheten da å ta sitt eget liv. For døde personer vises nemlig ikke på listen. Etter hva jeg har lest.

Det er gjerne sykt å ta sitt eget liv pga skattelistene, men jeg ser ingen annen måte å få meg fjernet fra listene. Har dere noen alternative forslag? Jeg vil helst slippe å gjøre dette. For jeg vil gjerne leve videre, men da må jeg bort fra skattelistene. Jeg klarer ikke å stå oppført der.

Få meg sperret adresse: Dette har jeg sjekket opp, det er nesten umulig. Er som oftest kvinner som har blitt utsatt for voldtekt som får dette.

Registrere meg uten fast bopel, vet ikke hvordan jeg gjør dette engang? Er det i det hele tatt lovelig?

Skifte identitet: Er ikke skattelistene historiske da? (dvs. navn ikke oppdateres?) da er denne løsningen bortkastet.

Hva skal jeg gjøre? Hvordan får jeg meg bort fra listene? Det må da finnes noen alternativer her.. Anonym poster: 0d6504d2230b7e3063e9acc30330bdcf

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det norske samfunnet er basert i stor grad på misunnelse. Skattelistene er med på å avle frem dette samt øke konsumet og sette oss i en større gjeld siden materialistisk orienterte idioter på død og liv må ha større båt og bil enn naboen etc.

Jeg dømmer ingen ut i fra inntekten, men skjønner at du har problemer med dette og ja, hva man tjener er egentlig ens egen sak.

Ikke la dem beseire deg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Avgrensningene følger av ligningsloven pgf 8-8 (2)(1)(2):

Skattelisten skal ikke inneholde opplysninger om avdøde personer, opplysninger om personer som er 17 år eller yngre ved inntektsårets utgang, opplysninger om personer med adresse som er sperret i henhold til bestemmelse gitt i eller i medhold av lov om folkeregistrering av 16. januar 1970 nr. 1, opplysninger om personer uten fast bopel og opplysninger om personer der opplysningene som inngår i skattelisten kan røpe et klientforhold.

Det enkleste alternativet er UFB-alternativet (uten fast bopel), alternativt klientforhold-alternativet. Som UFB skal alle registreres som ikke har et fast bosted men som oppholder seg i Norge.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke sikkert man er gal, kanskje man har skrytt på seg utdanning eller jobb / lønn så sitter man med et forklaringsproblem når skattelistene kommer.

Typisk de som kanskje bruker kreditkort for å fremstå som noe annet en de er ol.

Hinter ikke til trådstarter, bare synser.

Isåfall er man jo ikke gal i den forstand.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...