Gå til innhold

Keyboard/El-piano/Synth

1814_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En smule usikker på hva du spør om, men basert på min tolkning vil du ha et alt mulig-piano, og da vil jeg på det sterkeste anbefale Yamaha DGX 640, som er et sterkt keyboard med over 500 forskjellige sett med lyder, I tillegg er tangentene følsome for velocity (vet ikke det norske ordet) dvs. hvor hardt du trykker, og det vil påvirke volumnivået på lyden. Så om du er ute etter å kunne spille klassisk piano og moderne keyboard er det midt i blinken.

• Liker 1
Lenke til kommentar

En smule usikker på hva du spør om, men basert på min tolkning vil du ha et alt mulig-piano, og da vil jeg på det sterkeste anbefale Yamaha DGX 640, som er et sterkt keyboard med over 500 forskjellige sett med lyder, I tillegg er tangentene følsome for velocity (vet ikke det norske ordet) dvs. hvor hardt du trykker, og det vil påvirke volumnivået på lyden. Så om du er ute etter å kunne spille klassisk piano og moderne keyboard er det midt i blinken.

Ja, alt mulig piano. Det jeg egentlig ville ha var noe med 88 tangenter også, men skjønner at det kan bli litt dyrt. Tenkte på noe til 5-6 tusen.

Yamaha DGX 640 er litt i dyreste laget, men igjen så er det bedre å kjøpe noe bra enn å kjøpe noe man ikke blir fornøyd med til 5 tusen. Så den er en mulighet. Er yahama dgx 640 kompatibelt med diverse pc-program? Favorittmusikken inkluderer synth og keyboards. Jeg liker new wave og synth pop. Så planen er å leke meg litt med det etterhvert.

Har også hørt om midi-keyboard, hva er det for noe? Tenker da i forbindelse med å benytte pc til å utvide utvalget.

Endret av 1814_
Lenke til kommentar

Absolutt kompatibelt, ettersom det er blant verdens mest solgte keyboard så er det kompatibelt med nærmest alle musikkrelaterte program. Den har naturligvis usb inngang, men du trenger en male-male kabel for å koble den i pcen.

Med tanke på prisen vil jeg av egen erfaring (har det selv) si det er verdt det, den holder seg i topp stand i evigheter, har hatt den i rundt 4-5 år og den fungerer som ny fortsatt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Absolutt kompatibelt, ettersom det er blant verdens mest solgte keyboard så er det kompatibelt med nærmest alle musikkrelaterte program. Den har naturligvis usb inngang, men du trenger en male-male kabel for å koble den i pcen.

Med tanke på prisen vil jeg av egen erfaring (har det selv) si det er verdt det, den holder seg i topp stand i evigheter, har hatt den i rundt 4-5 år og den fungerer som ny fortsatt.

Har male-male kabel et annet ord på norsk? Finner det vel på claes ohlson regner jeg med. Det er strålende. Hva slags musikk spiller du på den?

Lenke til kommentar

Male to male kabel

Vel, jeg spiller litt diverse på den egentlig, går mye i film-musikk osv. I tillegg bruker jeg det til deler av min musikk-produksjon, hvor jeg skriver egne originale stykker og remixer diverse sanger, du finner det på min Youtube-kanal.

Strålende. Regner med at den har inngang for headset slik at jeg kan spille om nettene også uten å plage andre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...