ronsand Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 (endret) Min stasjonære maskin begynner å slite på årene (bygget i 2006..). Har forsøkt å lese meg en del opp på hva som gjelder for tiden, og har satt sammen en pakke med de komponentene jeg trenger: http://prisguide.har...no/liste/126912 Har satt et tak på ca. 10 høvdinger. Ønsker en kompakt maskin; derfor valget av kabinett (dessuten liker jeg det godt). Har ellers skjerm (Dell 30"), tastatur og osv. Har ikke behov for mye intern lagring da alle maskiner i huset er koblet opp mot en server (Whs 2011). Det ligger selvsagt i bakhodet at når jeg har ventet så lenge med å oppdatere maskinen så kan jeg like godt vente litt til (Haswell og nye GPU fra Nvidia eller AMD). Kom gjerne med innspill på valgte komponenter eller om jeg bare skal vente på neste generasjon Bare som en refferanse; her er maskinen jeg har i dag: - EVGA nForce 680i SLI - Intel Core 2 Duo E6600 m/Thermalright Ultra-120 Extreme - Asus GeForce 8800 GTX - Corsair XMS2 Dominator DDR2-1066 2 GB (2x1 GB) - Samsung SSD 830 256GB (satt in nylig) - Win7 pro Endret 2. oktober 2012 av ronsand Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 (endret) En Intel Core 2 Duo E6600 og 8800 GTX er helt ubrukelig i spill i dag spessielt om du har windows vista eller windows 7, så hvis du føler det slik så er oppgradering løsningen. Ville valgt KINGSTON HyperX 8GB RAMKit 2x4GB istedenfor på ram. Skal du ha det råeste så kanskje KINGSTON HyperX Blu/8GB 1600MHz DDR3 men du kan måtte oppdatere bios om slike skal fungere. I spilling er en slik rambrikker (Sistnevnte) eller dobbeltsett av førstnevnte mere en nok. Endret 2. oktober 2012 av LMH1 Lenke til kommentar
ronsand Skrevet 2. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2012 Joda maskinen sliter i alt av spill jeg ønsker å spille. Har liggende en del spill som jeg ikke har tatt plasten av en gang fordi jeg ikke ønsker å "ødelegge" dem gjennom dårlig spillopplevelse (Crysis Warhead, Crysis 2, Call of duty 3 etc). Minnet du refererer til har jeg sett på. Hva er det som gjør det mer egnet en det jeg har valgt? Lenke til kommentar
cannibalguppy Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 (endret) nei det minnet han referer til er tregere og dårligere enn det minnet du har valgt. på alle måter. kingston hyperx er bare mer kompatibelt med andre HK. for ditt HK er viper brikkene bedre da disse er intel certified og har raskere hastighet og er mer ram enste jeg ville anbefalt er å kjøpe 4gb brikker av viper 3 da 4 gb brikker er raskere enn 8gb brikker. dog er 1866mhz brikkene mye raskere enn 1600mhz brikkene han satte opp der delene du har valgt er ekstremt bra ellers også Endret 2. oktober 2012 av cannibalguppy Lenke til kommentar
ronsand Skrevet 2. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2012 (endret) Høres godt ut. Ser at Asus GeForce GTX 670 2GB DirectCU II TOP kortet kan være vanskelig å få tak i (ikke på lager de fleste steder). Har også sett på Asus Radeon HD 7970 DirectCU II Top som koster det samme, men er på lager. Har ganske like prestanda (kanskje til og med bedre), men går noe varmere, gir litt mer lyd fra seg og er mer strøm hungrig. Uten å starte noen Nivida vs AMD krig; hva er oppfatningen her? Forstår det også slik at HD 8000 serien kanskje ikke er så langt unna? Endret 2. oktober 2012 av ronsand Lenke til kommentar
cannibalguppy Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 hd8000 kommer nok etter nyttår tenker jeg. hvis det er samme pris er de nesten like bra men 7970 klokker bedre. så opp til deg jeg hadde kjøpt 670 selv Lenke til kommentar
ronsand Skrevet 2. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2012 Valgets kvaler, sitte på se på at det gror mose på spillene eller svi av penger nå Lenke til kommentar
cannibalguppy Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 hehe ja. skjønner deg godt. skal selge 680 korta mine så fort som mulig så jeg kan kjøpe meg det neste store kortet når det kommer 790 eller noe i den duren Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 (endret) For dere som tror at raske rambrikker hjelper mye i spill: http://www.hardware....66-mhz/112703/3 http://www.tomshardw...sair-dominators Så det er nok heller APUer f.eks A10 5800k uten ekstern PCI-E skjermkort, raske rambrikker vil hjelpe mere det er nok fordi ati hypermemory/nvidia TurboCache egner seg dårlig til dette fordi rambrikkene gjør maskinen til en flaskehals, dette er nok etter at spill har blitt lastet inn så muligens oppstarttiden kan bli litt redusert men tviler på vi snakker om merkbare forskjeller på de fleste spill. Kanskje toppen 10-20% raskere hvis skjermkortet har for lite ram. Husk også på dagens hovedkort har dualchannel ram kanaler, dermed hjelper det noe. Endret 2. oktober 2012 av LMH1 Lenke til kommentar
cannibalguppy Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 LMH1 hvorfor kjøpe tregere brikker for samme pris? er du dum? Lenke til kommentar
ronsand Skrevet 3. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2012 Så, så gutter. Lett å bli revet med men hold dette innen siviliserte normer 1 Lenke til kommentar
ronsand Skrevet 5. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2012 (endret) Ja da klarte jeg ikke å vente lengre! Bestilte sakene i morges https://prisguiden.no/liste/126912 Ble litt revet med da jeg ikke fant Asus GTX 670 DirectCU TOP på lager noen steder. Det ble da storebror 680 DirectCU TOP i stedet. Differansen ble 650kr, noe jeg kan leve med Nå er det bare å smøre seg med tålmodighet til sakene er i hus, og monteringen kan starte. Får pusse støvet av spill eskene så lenge Endret 5. oktober 2012 av ronsand Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå