Maxiraze Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 (endret) Hei Har planlagt å surfe i et halvt års tid og nå er helgen snart her, men har klart å få ørebetennelse og fikk frarådet av å dra av ørelegen og fikk øredråper i dag. Allerede etter første "runde" med øredråper synes jeg det er mye bedre, nesten all smerte er borte og det føles ganske normalt. men så leste jeg på http://www.nettdokto...ebetennelse.php "GODE RÅD Du bør unngå å få vann i øret de første tre ukene etter en overstått betennelse i det ytre øret. Bruk dusjhette eller vanntette ørepropper når du dusjer. Tilbakefall er hyppige ved slike betennelser." "HVORDAN UTVIKLER SYKDOMMEN SEG Betennelsen kan gi kraftige øresmerter. Den kan bli kronisk og meget vanskelig å helbrede. Det kan oppstå en byll i øregangen som følge av en slik betennelse. Som regel helbredes en betennelse i det ytre øret etter syv til ti dager med riktig behandling" Har ikke lyst til å ødelegge hørsla på det "siste" øret jeg har igjenn (mistet myeav hørslen på det andre) men har heller ikke lyst til å droppe surfingen, har noen andre råd eller kjennskap til dette? Er det ikke noen slags propp jeg kan bruke som tetter øre for det meste, jeg kan godt bruke alt mulig dritt som jeg stapper inn mens jeg teiper det igjenn." Takker for raske svar siden det er allerede denne helgen det er snakk om Endret 2. oktober 2012 av Maxiraze Lenke til kommentar
toblerone23 Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 Du burde nok vente litt selv om smertene er vekk, for det må ta litt tid til betennelsen forsvinner helt, da bør du nok følge de gode råde og vente med surfinga denne helgen Selv om du ikke vil droppe surfinga så tror jeg dette er det eneste alternativet.. MEN vis det er veldig viktig og du ikke vil gå glipp av det, så tror det finnes en slags badehette med øre beskyttelse på! med den unngår du mye vann i øret. Se på denne linken og litt lenger ned http://www.f-b.no/sport/en-van-n-vittig-opplevelse-1.2512616 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå