cppdude Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 Hei, dette har jeg aldri opplevd før: Kjøpte noe klær over Ebay for en stund siden, og selgeren tilbydde retur/angrerett på ene av plaggene. Sendte plagget i en liten pakke som rekomandert brev. Oppførte verdien (280 USD) og markerte den som "Retur for kredit" Oppdaget nå i ettertid at jeg har fått et krav på 245 kr. Står under beskrivelsen "TOLLKLARERING PRIVATE UTF. BREV" Dette har jeg aldri opplevd før. Hva dreier det seg om? Skal jo ikke betale for å eksport? Har sendt flere pakker før, aldri hatt noe problem (er dog første gangen jeg sender "Retur for kredit") Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 Hei, dette har jeg aldri opplevd før: Kjøpte noe klær over Ebay for en stund siden, og selgeren tilbydde retur/angrerett på ene av plaggene. Sendte plagget i en liten pakke som rekomandert brev. Oppførte verdien (280 USD) og markerte den som "Retur for kredit" Oppdaget nå i ettertid at jeg har fått et krav på 245 kr. Står under beskrivelsen "TOLLKLARERING PRIVATE UTF. BREV" Dette har jeg aldri opplevd før. Hva dreier det seg om? Skal jo ikke betale for å eksport? Har sendt flere pakker før, aldri hatt noe problem (er dog første gangen jeg sender "Retur for kredit") Posten gjør ingenting gratis, så dette er "om jeg ikke tar døktig feil" gebyret for å fortolle det du har sendt. Men hvorfor hører du ikke med posten direkte for å få en forklaring, kan være de har gjort feil?? -frank Lenke til kommentar
cppdude Skrevet 2. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2012 (endret) Prøvde å ringe, men avdelingen for faktura stengte 15.00, får prøve i morgen. Er jo latterlig å måtte betale samme summen BEGGE veier. Hva f**n skjer om en uheldig kar kjøper noe som må bli sendt fram og tilbake for reparasjon/bytte? xx ganger fortollingsgebyr og MVA ? edit: Har altså sendt og mottatt hundrevis av pakker til og fra utlandet, første gang jeg opplever dette. Endret 2. oktober 2012 av cppdude Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 Hva f**n skjer om en uheldig kar kjøper noe som må bli sendt fram og tilbake for reparasjon/bytte? http://www.toll.no/templates_TAD/Article.aspx?id=219284&epslanguage=no#reparasjon Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 3. oktober 2012 Del Skrevet 3. oktober 2012 Tok meg ett minutt å finne svar på dette på Postens nettsider... Priser for fortolling gjennom Posten For pakkesendinger til utlandet er fortolling inkludert i den prisen du betaler for å sende. For brevsendinger som inneholder varer som krever fortolling, er fortolling ikke inkludert i prisen du betaler for å sende. Fortollingskostnaden på Kr 245,- vil bli fakturert i etterkant. Dette gjelder altså kun brev (inkl. rekommandert), for pakker er det inkludert i prisen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå