aleksuz Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 Hei, Er det mulig og ta egenmelding fra mandag til onsdag når man var på jobb fredag? Spørr i forbindelse med at jeg er syk men tror det holder og gå hjemme en dag til. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 Egenmelding er jo maks 3 dager (dersom du ikke er med i utvidede ordninger) - Så det skulle jo gå bra? - Forutsetter da at du ikke var borte før fredag forrige uke heller. Lenke til kommentar
aleksuz Skrevet 2. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2012 Ok. Det har ingenting og si at det er første dagen etter helg? helg telles ikke med da på noen måte? Lenke til kommentar
salms Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 Nei, så lenge du ikke har brukt egenmelding de siste ukene(siste måneden kanskje? usikker på den der) så teller det fra første fraværsdag, altså mandag. Hadde du vært borte fredag og mandag så hadde det telt som 4 dager mener jeg å huske(etter de gamle reglene). Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 3. oktober 2012 Del Skrevet 3. oktober 2012 Dette er reglene så vidt jeg vet: Egen sykdom Egenmelding kan benyttes for inntil 3 kalenderdager pr. sykdomsperiode - ved nytt sykefravær innen 14 kalenderdager etter siste egenmelding regnes forrige periode med i beregningen av antall kalenderdager. Egenmelding kan kun benyttes ved 4 sykdomsperioder i løpet av 12 måneder – etter dette faller retten til egenmelding bort og man må ha sykmelding fra første fraværsdag. Eksempel: - Syk fredag – sykmelding fra mandag hvis fortsatt syk (egenmelding fredag, lørdag, søndag) - Syk mandag, tirsdag, onsdag med egenmelding, tilbake på jobb torsdag, tilbakefall på tirsdag neste uke blir samme periode og sykmelding fra første dag Lenke til kommentar
Patience Skrevet 3. oktober 2012 Del Skrevet 3. oktober 2012 Egenmelding er for 3 dager per brukte melding, Er du syk på fredag, så telles lørdag og søndag også med selv om du normalt ikke skulle ha jobbet da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå