T.nor Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 hvordan kan man lettest installere xp på raid s160 hvis jeg har ide hardisk i flyttbar skuff ide disken for stasjon c: raid for da d: problemene oppstår når jeg skal starte maskinene uten ide disken inne da vil jo ikke os'et finne windows for bat filer og slikt ligger på disken jeg har fjernet hvis jeg installer win på raid først så vil denne få c: så når jeg setter inn ide disk får denne c: og os'et finner ingen oppstarts filer der for de ligger jo på raid som nå er blitt d: noen som skjønner mitt problem ? og har noen forslag Lenke til kommentar
Amnio Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Har du prøvd å gjøre om på bootrekkefølgen i bios til hovedkortet/kontrolleren? Det pleier å være mulighet for det, hvis du leter litt. Lenke til kommentar
T.nor Skrevet 5. september 2003 Forfatter Del Skrevet 5. september 2003 den står på scusi først men det virker som ide kanalen blir prioritert uansett Lenke til kommentar
Amnio Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Er vel muligens forskjellig fra IDE raid, men på mitt hovedkort må jeg boote med ATA-133 RAID og ikke IDE hvis jeg vil ha raiddisken som primary. Tenkte derfor på at det kanskje ikke heter SCSI i bios, men SCSI RAID eller noe? PS: Dette er et WAG (Wild Ass Guess) på godt norsk, har ikke så stor peil på scsi raid. Lenke til kommentar
T.nor Skrevet 5. september 2003 Forfatter Del Skrevet 5. september 2003 da har du kansje raid integrert på hoved kortet her er det et pci kort(ami exspress 500) det blir vel til at jeg driter fullt hele ide disken tenker jeg da burde det kunne gå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå