Gå til innhold

mistanke om ødelagt rambrikke

Anbefalte innlegg

hei, jeg har et lite problem (tror jeg da) med den ene av mine to rambrikker, de er på 256MB.

når jeg spiller MoH:AA, eller andre spill (ghost recon, empire earth) hopper spillet ut i windowsXP,

enten når jeg loader eller når jeg har spilt en liten stund. jeg så på error loggen som ble laget,

og der virka det som om det var feil med adresseringa på rammen, jeg tok ut den ene og PC virka

plutselig helt fint, fikk ingen feilmeldinger den dagen (i går), prøvde så i dag med den andre ram-brikken,

og nå hoppa spillet ut i windows.

jeg lurer på om den ene av rambrikkene kan være ødelagt, eller ikke virker helt som den skal?

det stopper bare når jeg kjører programmer som trenger store ressurser, ikke ellers (word, winamp og sånne ting)

jeg har en duron800

abit kt7a

winXP

IBM 45 gb HDD

geforce2MX

dette er noen av feilmeldingene jeg fikk i dag når jeg spilte MoH:AA

Monday, February 11, 2002 Application Error Faulting application mohaa.exe,

version 1.0.0.1, faulting module cgamex86.dll, version 0.0.0.0, fault address 0x0000ab7d.

Monday, February 11, 2002 Application Error Faulting application helpctr.exe,

version 5.1.2600.0, faulting module jscript.dll, version 5.6.0.6626, fault address 0x0000154c.

Monday, February 11, 2002 Application Hang Hanging application nero.exe,

version 5.5.5.1, hang module hungapp, version 0.0.0.0, hang address 0x00000000.

denne feilmeldingen har jeg fått flere ganger i dag:

Monday, February 11, 2002 ACPI AMLI: ACPI BIOS is attempting to write to an illegal IO

port address (0x70), which lies in the 0x70 - 0x71 protected address range. This could

ead to system instability. Please contact your system vendor for technical assistance.

PS: jeg kjøpte brikken for et halvt år siden, og har merket at systemet har vært ustabilt siden,

jeg hadde da win98se, etter en stund oppgraderte jeg til win2k, og jeg hadde forsatt problemer,

oppgraderte så til winXP, og det virka ustabilt helt til jeg tok ut den ene brikken.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...