Gorzun Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 Jeg syns spillet høres og ser utrolig spennende ut. Selv etter Zealuu's "mini review" må jeg prøve det selv, (hadde pre-order uansett inne). MEN: Jeg får det ikke til å virke... Spillet fryser/svart skjerm/"Crash to desktop" i sekundet jeg entrêr menyen, hele tiden. Har prøvd å "verify game cache" i Steam, ingen nytte... Alle andre spill virker... Noen tips? Vel, på min steam står det at det fortsatt er "approximately 1 hour" til release. Kan være noe av grunnen. Hvordan du i det hele tatt får launchet er for meg et mysterium. Lenke til kommentar
Avean Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 Blæh ante det ble bomkjøp ja. Måtte jo kjøpe det for å teste om det kunne være kult men det er en del features med spillet som mangler for at dette skal være morro. Det eneste dem har fått til og som forøvrig er VELDIG bra laget er bueskyting. Men måten dem har håndtert sverdkamp og bevegelse på ødelegger alt igjen. Du kan slå i 4 ulike vinkler og ingen kombosystem noe som gjør forsvar veldig lett, skjold blokkerer absolutt alt. Så hva gjør man i en sånn situasjon i virkeligheten ? Jo man løper og flanker fienden ! Men her begynner problemene til spillet å balle på seg. Siden alle kan bare gå i sneglefart så er det umulig å flanke fienden. Hvis fienden rygger bakover og du "prøver" å løpe forover så går dere i samme hastighet. Det gjør combaten i spillet her bare dårlig. Annet jeg ikke liker er følelsen av 0 teamplay. Alle bare spawner i hytt og pine og bare dreper alle de ser. Det er ikke noe taktisk over det. Husker i multiplayeren i Mount and Blade så gikk vi samlet for så å plante en stige og siege våpens for å kunne beleire et slott. Det var rimelig kult. Er ingenting sånt i dette spillet, er bare spawn og drep. Dem har til og med lagt inn sånn "HEADSHOT!" stemme når du skyter headshot, i et middelalder spill !!!! Alt er hyper realistisk og så har dem elementer fra Counter-Strike og Unreal Faen asså, slike spill som dette burde være sinnsykt knall men er jo ingen som klarer å lage noe bra. 1 Lenke til kommentar
Licht Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 Akkurat i dag bør du hugse på at det første dag med spelet for veldig mange, så det kjem til å vere mykje rart, og lagspel lid nok. Skjold kan vere frustrerande, men dei fleste er ikkje kjappe nok til å vri forsvaret om du angrip sidelengs frå venstre, og gløymer fullstendig at du kan angripe oppe og nede i tillegg. Eventuelt kan du investere i Shield Breaker-perken eller bruke blunt weapons, som begge øydelegger skjold på fire-fem solide treff. Mht teamplay er det ofte mange som har problem med å forstå frontlinje-mekanikken i Conquest, altså at du berre kan cappe det punktet som til ein kvar tid er "contested", og ikkje snike deg bak linja til fienden for å ta deira. Verdt å hugse på, så du ikkje driv og zerger C mens fienden alereie har sikra det og byrja å cappe B. Forresten håper eg ikkje at eg skremte altfor mange frå å kjøpe spelet - eg synest det er ganske god underhaldning sjølv, trass i alle feila. Det mest irriterande er ikkje feila i seg sjølv, men at alle feila hadde vore så enkle å fikse - dei berre gidd ikkje/synest ekstra kosmetisk customization er meir viktig. Trur du vil like Chivalry, Avean. Berre å halde deg fast til den 12. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 Dem har til og med lagt inn sånn "HEADSHOT!" stemme når du skyter headshot, i et middelalder spill !!!! Alt er hyper realistisk og så har dem elementer fra Counter-Strike og Unreal :(Faen asså, slike spill som dette burde være sinnsykt knall men er jo ingen som klarer å lage noe bra. Grøss Lenke til kommentar
Kenichi-san Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 (endret) Vel, på min steam står det at det fortsatt er "approximately 1 hour" til release. Kan være noe av grunnen. Hvordan du i det hele tatt får launchet er for meg et mysterium. Nei, ikke vet jeg hvorfor, jeg bare bladde forbi spillet i Steam lista mi og der stod det "install" selv om "store page'n" stod med "2 days to launch". :/ Men da får jeg prøve igjen nå da* *Edit: Virker fortsatt ikke... Kjørte enda en "Verify cache" først, menyen kommer ikke engang helt opp, spillet fryser idet den kommer. :/ Denne gangen fikk jeg også "skjermdriver har sluttet å virke og er blitt gjenopprettet". - Har GTX 570 med Nvidia 306.23 drivere Endret 2. oktober 2012 av Kenichi-san Lenke til kommentar
Avean Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 Jeg har fått betateste Chivalry som er et ufattelig langt bedre spill enn dette som kommer senere denne måneden. Fått tillatelse til å streame det så tune in på www.twitch.tv/avean om 5 minutter så prepare to be amazed. Det er 100x bedre enn WotR. 3 Lenke til kommentar
Licht Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 (endret) Sit og ser på no - prøv noko anna enn archer! Jepp, sikkert kjøp dette her. Endret 2. oktober 2012 av Zealuu Lenke til kommentar
StorPeder Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 Jeg er enig med at Chivalry ser bedre ut enn WotR var i betaen. Prøv med noen spyd da, Avean Lenke til kommentar
Gorzun Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 prøv å delete all local files og last ned hele greia igjen. Spillet ekke spesielt morsomt atm uansett. Er massive disconnects. Kjipt å begynne med DC når man endelig begynner å skjønne noe av de greiene Det har jo potensiale. Men dårlig serverperformance ødelegger mye av morroa. Lenke til kommentar
Gorzun Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 Eid av bomkjøp: Å finne ut at chivalry er et bedre spill, etter å ha sett på en stream i 30 sekunder. Lenke til kommentar
Riboflavin' Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 (endret) Spørs om jeg ikke går for Chivalry istedet, ja.. Ser ut som fet melee combat, særlig til å være multiplayer. Ser også ut som om de går for et kjappere gameplay enn i Age of Chivalry-mod'en, som egentlig ble litt treig for min del. (Mulig de skrudde opp farta litt etterhvert) Da var de tydeligvis opptatt av at mye tung armor betyr at man også måtte bevege seg som en snegle. Også fint at de har gått fra tre til fire klasser, litt mer variasjon. Endret 2. oktober 2012 av Riboflavin' Lenke til kommentar
Licht Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 Fnis. ble retweeta av utviklaren då eg linka Streamen. Lenke til kommentar
Avean Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 (endret) Helt ærlig så er Chivalry noe av de bedre spillene jeg har spilt på årevis, så morro var det. Det at man kan kutte av kroppsdeler bare man treffer riktig og har riktig styrke bak angrepet er INSTABUY for min del. Kommer vel 16 oktober. Kartene er sinnsykt bra laget også, utrolig stemning. Siege våpen også. (Snakker IKKE om War of the Roses selv om vi har kuppet tråden nå men, sorry for å spore av) Endret 2. oktober 2012 av Avean Lenke til kommentar
Kameho Skrevet 3. oktober 2012 Del Skrevet 3. oktober 2012 (endret) Jeg sier meg veldig uenig med det Zealuu sier på sin første post. Og mye av det virker som bare whine. No Offence. Mye av det du sier er ganske overdriva. Typisk av det du ser av folk som ikke kjønner spillet helt. Jeg har spillt siden tidlig Beta, og har sett mye av utviklingen av spillet. jeg kan kjønne at folk vil si at det og det og det er ubrukelig, det og det og det er OP. For jeg har hatt mine perioder: En stund syntes jeg 2h Sword var OP. Så var det Spears, Så var det Bows, Så var det 1h Castillion Sword og så 1h Mace. Alt I spillet har sine fordeler og ulemper. Selvfølgelig er noen våpen "Lettere" enn andre. men det betyr ikke alltid at de er bedre. Jeg har sett folk I full plate, bruke 1h mace og heilt på egenhånd slakte 5 stykk i en 5v1 kamp. Og jeg personlig satt meg ned, brukte mye tid å spille helt på egenhånd alene på servere, samt training battles, for å lære meg nøyaktig hvordan "aimen" er på alle de forkjellige våpnene. Og uansett hva våpen jeg bruker, klarer jeg fint å ta en utfordrer. Og stort sett topper jeg listen. (ingen selvskryt intended). det er fordi jeg trente og ble mer og mer vandt med combat systemet. Først syntes jeg hester var sykt irriterende. Så lagde jeg meg en Polearm-class som jeg kallte for "Stikkemann". Bruker light armor og chainmail hjelm. Nå ber jeg om at hester skal løpe mot meg. fordi jeg stort sett 1-hitter en og hver hest med Prolonged-Spiked-Bill eller Chiavana-Spear. PGA av momentumen som hesten gir rideren. Hvis jeg gjør feil, så dør jeg, men når jeg får det riktig til så dør rytteren, eller ihvertfall hesten. jeg har spillt med mangen forkjellige outfits og våpen. noen comboer er selfølgelige dårlige. men andre kan være ganske bra. Eksempel har jeg lagd en: "Huskarl" class. Hvor jeg gikk inn for viking inspirert stil, og bruker BattleAxe og Shield. samt full chainmail armor. (Medium armor + chainmail Hjelm) Jeg har funnet ut at skjoldet er et utrolig kraftig våpen, hvis du lærer å bruke den riktig. Er du utrolig flink med timing + har bra FPS og Ping på serveren. Så kan du lett slå av ryttere fra hestene sine. Ellers pleier jeg å slå til folka med skjoldet for å lage en "åpning" som jeg da kleiver til med kjøttøksa mi. Imperial Fighting style. Battleaxe /m Hollow edge + Standard Handle. Domed shield m/ standard Steel. Plated Curiass + Chainmail Helmet "Stikkemann" class. som jeg forklarte tidligere. Men også veldig effektiv i Melee mot mer enn bare hester. Våpenet gjør veldig mye damage, men er ganske vanskelig å treffe med sidesving, og du må stort sett holde deg til åpne områder når du skal sloss. Imperial fighting style. Prolonged-Spiked-Bill /m Convex Edge + Standard handle. Mail Gambeson + Kettlehelm Round m/ Chainmail armor. "Assassin" class. hvor jeg bruker full light armor og hette. Har en crossbow med windlass. samt Broadhead arrows. Da får jeg max output på damage, og kan faktisk 1-hit kill folk med headshot, eller hvis du bruker light-armor. Samt jeg bruker den letteste sverdet og kan gjør ganske bra nærkamp. Milanese Fighting style. Crossbow /m Windlass, Broadhead arrow. Balanced Arming Sword m/ Flat Edge. Light cloth hood, og Mail Gambeson. "Derpington" class, hvor jeg bruker full plate og Lance og 1h Mace. Samt barded horse. Veldig effektiv i nærkamp og mot andre hester som prøver seg. og mot archere som gjemmer seg i klynger bak fronten. 1h Mace med Milanese style er utrolig rask våpen, og du kan slå og slå og kontinuerlig avbryte angrepene til folk. Samt at du alltid gjør skade, selv om de blocker eller bruker plate. Milanese Fighting style. War Lance /m Standard handle + Sharp tip. Mace /m Passau Steel + Standard handle. Suit of Plate + Armet Som dere ser, bruker jeg et bred aspekt av forkjellige sloss stiler og utstyr. Og jeg kan håve inn omtrent like mye kills på alle. Litt avhengig av map. "Urbane" maps trives jeg best som assassin. "Åpne" maps trives jeg best som Stikkemann eller Derpington. Mens Huskarl trives jeg på alle maps. Bare for å Avkrefte det Zealuu sier med Light armor + ditt + datt = Win. Alle av dem, gjør jeg meg veldig effektiv med. Den jeg er mest effektiv med er Huskarl og Stikkemann. Fordi det er dem jeg spiller mest med, og har lært best. En annenting jeg ser er at Zealuu har problemer med folk som "Spam-attacker". Dette er veldig effektiv mot nybegynner. Men det er egentlig for en erfaren spiller, eller hvem som helst som har lært seg å parrere angrep. Utrolig enkelt å ta. Grunnen til dette er at når du parrer et angrep, så vil ikke du kunne "spamme", og må vente nesten 3 sekunder før de kan svinge neste slag. Har du "Riposte" perk. så vil du kunne med en gang etter parrerring slå til en full-kraftig slag, er du god med aimen din, blir det 1-hit kill hvis du treffer ansiktet og de ikke bruker ansikts beskyttelse. Det er så mye som kan gjøre så mye forkjell i dette spillet at jeg vil ikke kalle noe "OP" helt enda. I betaen var spyd litt OP, men bare fordi det ga Instant-Bleed, noe som gir deg 10 sekunder å leve på hvis du ikke bandasjerer deg. Men det er ordna, og våpenet er normalisert som hvilken som helst annet våpen. Men som sagt, jeg vil ikke si at dette spillet er noen "Dans på Roser". Langt ifra. Mitt beste råd, hvis du er skeptisk, er å vente en stund. Jeg har faktisk spillt en del med Fatshark folka (De er ofte på Fatshark Test server), og har faktisk fått pratet med dem om spillet. De har mye å tilby i framtiden. samt for vikingfans vil muligens gi ut Vikinghjelmer, selv om det ikke akkurat er samme tidsperiode. De snakket også om tidlig gunpowder våpen, men det blir det ikke noe av helt enda. De har også planer om å gjøre mer forkjell mellom Heavy Armor og Light. Så problemene folk klager på når det gjelder våpen og armor er de fullt klar over Mer kan jeg ikke si med noe klar sikkerhet. Og ja, Zealuu har litt rett når det gjelder hitboxer, kan være ganske knotete av og til. MEN det jeg har merket. er at FPS og hvor mye du lagger, har utrolig mye å si i spillet. Jeg hadde relativt moderat PC, og slet litt med FPS på spillet. måtte kjøre alt ned til minimum. Jeg slet ganske mye å treffe folk. Så disablet jeg Shadows, og da fikk jeg mye bedre FPS, og da ble det plutselig en helt anna verden når det gjaldt å treffe folk det ble plutselig mye lettere, og du traff faktisk der du svingte. Samt jeg merket stor forkjell på performancen min når jeg spillte servere med under 16 mann, og servere over 20 mann. var det 20+ på en server, slet jeg grådig. var det 16 eller mindre, hadde jeg ingen problemer. Så oppgraderte jeg PCEN ganske drastisk, med ny kjermkort, ram og hele sullamitten. og Plutselig løper jeg rundt I 30 manns servere eller mer, og håver inn kills. Noe som var utenkelig før. Så PCen samt Internetten din kan ha mye å si. (Noe i min menig er en veldig negativ ting) Zealuu har også rett med at Squad Spawn faktisk ødelegger en del, at folk blir tryllet fram er utrolig irriterende. Hadde folk holdt seg Å spawner på "Spawn" eller Nærmeste Captured Objective. Hadde det vært MYE bedre. Dette kunne de klart seg uten. Bleeding syntes jeg er ganske irriterende. Fordi denne gjør ikke damage over tid. Men gir deg en 10 sekunder Deadline. Blir du ikke bandasjert innen da. er du død. og noen ganger kan en enkel stab med daggeren i nakken eller ansiktet, gi deg instant bleed, selv om du har full-hp. men du har en Obvlivious Perk som gjør deg immun mot all bleed, men da kan du ikke heale deg selv med bandasje når du er hardt skada. Men jeg sliter verken mot hester eller archere, og faktisk syntes dem er de letteste ofrene. Men Melee-spesialiserte folk er de som er mest utfordrene. Spesielt de som bruker light armor og 1 hander only. Pga av deres utrolig rakse respons med parrering og counter-angrep. (Men disse er som oftest ganske erfarene spillere) TL;DR? Mitt råd er: Vent til Ihvertfall en Demo er ute, slik du kan prøve. Det vil ikke falle i alle sin smak. Men ha en åpent tankegang, selv om noe føles OP i spillet. Så må du bruke good tid, og gjerne prøve samme setup som den du syntes var OP, og da finner du ut at ja, det var ganske kraftig, men ikke OP som jeg trodde, og at man faktisk blir eid av noe du ikke hadde noe problemer mot før. Men ja, Spillet er ikke for alle. Er du skeptisk. Vent til demo. Er du mindre skeptisk, og likte M&B. Vent en stund, til de har lagt til enda mer content! Og polert spillet mer. Er du ikke skeptisk, sugen på en skikkelig Melee-spill, prøve noe helt nytt. Samt også vil ha tid å gjøre noe annet (spille annet spill, jobb / sosial liv utenfor data). Kan du skaffe deg spillet. Det er ikke så dyrt heller, og det er veldig lite "Tidskrevende" i sin stil. med at det ikke er en MMORPG. Eneste som trenger tid er å trene din egen skills over spillet. Som anmelderen sier. Spillet er ikke perfekt. og en del Upolert. Men det er ikke så utrolig dårlig som noen folk skal ha det til. jeg hadde min periode hvor jeg begynte å føle at det var dårlig. Alt var OP. men etterhvert som jeg ble bedre, lærte mer og mer kjulte hemmeligheter. Ble det en ganske annen verden. Ingenting var så utrolig OP som jeg først trodde det var. Sry for lang post. Men jeg ville bare si hvordan JEG PERSONLIG erfarte spillet. og mine små råd. Kansje dem er til hjelp. kansje ikke. Hvem vet annet en deg selv. Og ja. Spillet er ikke perfekt. Mye som må og trengs å poleres. Samt flere gamemodes. Duel modes osv. Endret 3. oktober 2012 av Kameho Lenke til kommentar
Novacrash Skrevet 3. oktober 2012 Del Skrevet 3. oktober 2012 Har ikke fått testet det så grusomt mye, men virket faktisk ganske bra. Derimot, jeg foretrekker Chivalry langt bedre når det kom til våpensvinging. Det bare.. føltes langt bedre ut. War of the roses føltes mer stivt og merkelig i forhold. Lenke til kommentar
Gorzun Skrevet 3. oktober 2012 Del Skrevet 3. oktober 2012 (endret) Sry for lang post. Men jeg ville bare si hvordan JEG PERSONLIG erfarte spillet. og mine små råd. Kansje dem er til hjelp. kansje ikke. Hvem vet annet en deg selv. Og ja. Spillet er ikke perfekt. Mye som må og trengs å poleres. Samt flere gamemodes. Duel modes osv. Hvordan sikter man med slagvåpen i dette spillet? Hvordan treffe trynet med et sverdstøt? Endret 3. oktober 2012 av Gorzun Lenke til kommentar
Kameho Skrevet 3. oktober 2012 Del Skrevet 3. oktober 2012 ]Hvordan sikter man med slagvåpen i dette spillet? Hvordan treffe trynet med et sverdstøt? Faktisk ikke så vanskelig. Veldig avhengig av høyden på aimen din. høyere opp, lengre opp vil linjen sveipe. Det beste rådet jeg kan gi deg er å Spille alene, gjerne på en server med ingen spillere. Helst Tournament mappen. (Fordi denne har mangen training dummies). Ellers kan du også bruke trær. Høres litt dumt ut. men det hjalp ihvertfall meg mye å finne ut sånn noge lunne hvordan Aimen til våpnene fungerer. Når du slår på et tre, så kommer det små hakker på trærne, her kan du se sånn ca. hvor du treffer. med forkjellige angrep. F.eks. Sving fra høyre pleier å treffe lavere enn sving fra venstre. Stabbing er omtrent midt i. Og angrep ovenifra er ganske høyt oppe. Og avhengig av våpen kan det blir ganske over-drevet eller under-drevet av det jeg nettop sa. Training dummies som du finner mye av i Tournament map, bruker plate armor. Faktisk kommer det opp om de Deflekter angrepene, eller gjør dmg og hvor mye dmg når du slår på dem. Og hvor du treffer. Her kan du øve deg å stabbe ansiktet til folk ganske enkelt, med å prøve treffe hjelmen. Samtidig får du se hvor mye "Kraft" du må lade opp i angrepet for å gjøre skade på Plate armor, samt hva slags angrep som er mest effektivt. (Stab er mest effektivt, så Cleave (Ovenifra), Sidesveip fra begge retninger er mindre effektivt, og veldig ofte deflekter hvis du bruker Milanese og ikke har Hollow edge. Du kan også se og prøve forkjellen på våpen og hvordan den er rigget til, hvor mye dmg forkjell det er mellom tingene. Men det gjelder stort sett bare mot plate brukere. Så bruker du Imperial style og hollow edge på for. eks Castillion sword, vil du se ganske stor forkjell på dmg på stabbing enn om du bruker Milanese style og flat edge. Dette er ihvertfall det jeg gjør hver gang jeg skal experimentere med ny våpen og setup. Og det hjalp meg ganske mye. Vet ikke om det vil hjelpe deg like bra som det gjorde meg, men det nå ihvertfall værdt et forsøk. 1 Lenke til kommentar
Shoop_Da_Whoop Skrevet 3. oktober 2012 Del Skrevet 3. oktober 2012 Prøvde det litt i går og føltes mer ut som en suppete versjon av Might & Magic: The Dark Messiah sin multiplayer. Veldig rar streifing og figurene var statiske og så heller ut som de sprang rundt og letet etter en plass for å gjøre sitt fornødende. Nei det var ikke noe for meg tror jeg, kul idé, men virket som det bare var med det. Lenke til kommentar
Licht Skrevet 3. oktober 2012 Del Skrevet 3. oktober 2012 Jeg sier meg veldig uenig med det Zealuu sier på sin første post. Og mye av det virker som bare whine. No Offence. Mye av det du sier er ganske overdriva. Typisk av det du ser av folk som ikke kjønner spillet helt. *snip* Så det du seier er at du er samd med meg i alt anna enn at spamming er eit problem - forteljinga om korleis det går bra å spele i medium/light armour endrer jo ikkje på det faktum at klassane dine hadde vore betre om du dressa dei opp i plate - som er eit balanseproblem. Parries hadde vore ein strålande motvekt til spamming om ikkje det var for at parry-sonen på korte våpen er, vel, kort, sånn at det er enkelt å sikte over, under, eller rundt. Riposte er ein god idé kor det igjen skortar litt på utføringa - om nokon parerer deg og har riposte-perken, så kan du framleis berre flytte deg vekk for å unngå treffet. Det er ingen spesifikke våpen som er "OP", derimot er det ein del våpen som har mykje større gevinst av spelet sine mekaniske svakheiter, særleg kor kompatible dei er med ein Sir Spamalot-approach. Om det er e-penisvifting du er ute etter, så fekk eg alle tre achievementa for å plassere 1.-3. plass på scoreboardet dagen achievements ble implementert. At eg ikkje har "kjønna" spelet synest eg er ein ganske urimeleg påstand. 1 Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 3. oktober 2012 Del Skrevet 3. oktober 2012 Hadde jeg hatt en skikkelig PC hadde nok dette vært et soleklart kjøp. Virker veldig interessant. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå