Mathiassen Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 Hei! Jeg har har nå en SE xperia mini pro. Og den har sett sine glansdager for å si det slik. Jeg ser nå etter ny mobil og har falt for interessen av Nokia Lumia 900. Jeg liker å ha mobiler som skiller seg litt ut med tanke på iphone og galaxy S3 som mange har. Spørsmålet er om Nokia Lumia 900 er bra? Er det noen som vet om den blir oppgradert til win 8? Når windows 8 kommer på pc, vil det gå ann å synkronisere mellom pc og mobil? Hva er forskjell på 900 og 920? Prismessig er jo 900 langt mer billigere. Pris for meg er litt vesentlig. kan strekke meg til maks pris på 4500 kr. Over 5000 blir for drøyt for min del. Håper på hjelp og tips! Lenke til kommentar
Steinegal Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 (endret) Hei Lumia 900 er bra, men er av forrige generasjon Windows Phone så den kommer ikke til å bli oppdatert til WP8 da det ikke er mulig. Den vil få en versjon som heter WP7.8 Lumia 900 har en single core CPU på 1,4GHz men yter meget bra uansett. Skjermen er "bare" 800x480 Lumia 920 er neste generasjon Windows Phone dette betyr at OSet er basert på samme kjernen som Windows 8 for ARM, Lumia 920 har en Dual Core CPU på 1,5GHz som er av en nyere generasjon enn den i Lumia 900. Dette gir over dobbelt så mye CPU kraft. Ellers er det vanskelig å si hvordan ytelsen blir totalt sett siden WP8 telefoner ikke er tilgjengelige enda , men av det som er kommet ut så langt så lover det veldig bra. Skjermen er litt större hvis du liker det og har en opplösning på 1280x768 altså er den mye skarpere. Den kommer også med mange finurlige ting som innebygd trålös lading, Optisk stabilisering og NFC. Kort og godt Lumia 920 er bedre enn 900 på alle punkter bortsett fra pris. Siden Lumia 900 ikke får WP8 så föler jeg at det er bortkastet å kjöpe den da apps laget for WP8 ikke kommer til å fungere der. Prisen på Lumia 920 blir nok å havne rundt 4500kr når den endelig blir tilgjengelig:) Ta en titt innom Lumia 920 tråden http://www.diskusjon...owtopic=1458494 og her er en sammeligning av Lumia 900 og 920 http://www.engadget....-whats-changed/ BTW Lumia 920 blir ikke tilgjengelig för tidligst i slutten av Oktober/Begynnelsen av November Endret 2. oktober 2012 av Steinegal 1 Lenke til kommentar
Mathiassen Skrevet 2. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2012 Tusen takk! Det var til god hjelp! Nå gjelder det å smøre seg med tålmodighet Lenke til kommentar
Steinegal Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 Ingen årsak Sitter i samme båt og venter selv:) Kommer tel å bli en ganske stor overgang fra den lille, men chubby, Mini Pro til Lumia 920. Både i vekt og størrelse Lenke til kommentar
Mathiassen Skrevet 2. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2012 Ingen årsak Sitter i samme båt og venter selv:) Kommer tel å bli en ganske stor overgang fra den lille, men chubby, Mini Pro til Lumia 920. Både i vekt og størrelse ja, sant. jeg er meget fornøyd med min lille mini pro. men den begynner å streike. derfor blir det stor overgang fra xperia mini pro til lumia 920 har mange venner som har kjøpt galaxy S3. den er gigantisk i forhold til min! hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå