Gå til innhold

Hvorfor skal jeg velge win8?

Anbefalte innlegg

Jeg er ultrafornøyd med win7, det er som winXP med finere innpakning, som igjen var som win98 med finere innpakning og bedre driverstøtte :-D

Men win8 er så... rart. jeg lastet det inn på en av mine hybrid-tableter og jeg kan ikke si jeg var imponert. Så hvorfor skal jeg oppgradere til win8?

Jeg har mine grunner til hvorfor jeg ikke vil men jeg vil høre fra fansen om jeg faktisk går glipp av noe, og det bare er meg som liker det gamle fordi jeg kjenner det best?

takk!

-frank

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Windows 8 er defintivt kjappere, dvs bruker mindre ressurser som sagt over her. Brukersnittet er en tilvenningsak, og går mye på smak og behag, men personlig liker jeg det godt etter jeg fant ut hvordan jeg kunne bruke det best mulig, og etter jeg fant ut det er jeg minst, om ikke mer effektiv i Win 8

Andre fordeler:

- Langt bedre dualscreen støtte(jeg trenger ikke å bruke Ultramon lenger)

- Skal være kjappere å logge seg på Wifi nett

- Skal være kjappere i oppstart(har selv ssd disk så merker ikke så mye forskjell)

- Apps - love it or hate it

- Bedre synkronisering: Brukernavnet/innlogging på PCen er min hotmail, og mange innstillinger synkroniseres med alle Win 8 enhetene man har. Innebygget skydrive støtte osv, her er og kan det komme mange flere fordeler etterhvert(spesielt når vi får win 8 på nettbrett og mobil).

- Notefications - inngår i apps, jeg får beskjed i windows om jeg får mail, noen sender meg meld på facebook etc.

TIPS: Lær deg å bruke tastaturet i Win 8, da er man mest effektiv: Snarveiguiden

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Ser man på det er det et par små endringer som bare er litt fine å ha.

For eksempel nye Task Manager er en ganske så fin endring som er digg å ha.

En annen liten ting er at hvis du plugger inn en USB pinner eller andre bærbare medier vil du ikke få et vindu på midten av skjermen, du vil få en en notifikasjon oppe i høyre hjørne istedet.

Det var det jeg kom på nå i farta som ikke har blitt sagt.

Lenke til kommentar

Har brukt Windows 8 RTM på begge mine bærbare siden 16.august nå, og er ganske så fornøyd. Med hjelp av enten Classic Shell og/eller Start8 har jeg startknappen min og pcen går rett til skrivebord etter omstart.

Ellers har jeg faktisk begynt å bruke Metro mer og mer, særlig menyene på høyre og venstre side.

Pcene føles raskere enn med Windows 7, særlig oppstart er raskere. Noen små ting er det jo selvsagt, venter fortsatt på skjermdriver til AMD HD7600M kortet mitt, og får ikke HTC telefon driveren til å funke.

Men for å være ærlig så hadde jeg vel ikke betalt en masse penger for å kjøpe Windows 8 bare for å oppgradere fra Windows 7. Jeg har heldigvis en masse lisenser jeg kan bruke fra Technet/MSDN og DreamSpark.

Men Windows 8 vil jo komme med alle nye pcer på sikt, så over tid slipper man nok ikke unna.

Uansett fungerer jo Windows 7 100%, og vil gjøre det en god stund fremover. Så ingen trenger vel å bytte om de ikke vil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...