frankhaugen Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 Jeg oppdager til stadighet at min win7 med respektable specs, (dog jeg trenger å oppgradere til mer RAM skal jeg bruke PC-en som penisforlenger her på forumet ) bruker 95% av sine 8GB RAM. så jeg går inn i oppgavebehandleren velder "processes" og så velge "show all..". Og hvis jeg legger sammen alle bytene som står oppvist kommer jeg fram til at PC en bruker bare 1,2-1,5GB med minne. Jeg har stor tillit til mine PC-skills men akkurat her så har jeg ingen anelse. for prosessoren topper kanskje 10% belastning når jeg spiller MIncraft, (RAM-forbruket går opp 1 GB da også), men når PCen er de facto idle, med bare Spotify, Word og Vuze kjørende så burde det ikke spise opp all RAM-en min?? noen som vet hva jeg må gjøre for å fikse dette, for jeg anntar at noe er galt, eller at RAM ikke "flushes" korrekt?? -frank Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 (endret) Det er nok ingen feil. Windows 7 kan cache ledig/ubrukt minne. Dette er med på å øke opplevd ytelse. Hva står det i fanen "Performance" Total : Cached : Availible : Free : Endret 2. oktober 2012 av syar2003 Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 Kjører du uten paging fil? Lenke til kommentar
xRun Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 (endret) Såvidt jeg har sett tidligere er det helt greit at ikke bare programmer og tjenester ligger i RAM, men også all informasjonen disse bruker. Sistnevnte kan være årsaken til differansen mellom summen av applikasjonene og hvor mye som ser ut til å bli brukt totalt. Når et nytt program startes og trenger ledig plass så skal da informasjonen inaktive applikasjoner bruker flushes til diskcache for å frigjøre plass. Men jeg må si jeg stusser, for på denne maskinen har jeg 12GB og mindre enn halvparten er i bruk etter at den har kjørt noen dager uten reboot. Når maskinen er nystartet ligger den på kun ca. 10% fylling i RAM. Tallene er iflg. en widget jeg har kjørende. Jeg har satt diskcache til fixed size og litt mer enn 12GB, jeg mener standardinstillingen er dynamisk. Kanskje det er noe der. Endret 2. oktober 2012 av xRun Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 2. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2012 Det er nok ingen feil. Windows 7 kan cache ledig/ubrukt minne. Dette er med på å øke opplevd ytelse. Hva står det i fanen "Performance" Total : Cached : Availible : Free : Bilde: (jeg har stengt Spotify en tid før screenshottet så de hjalp endel) Kjører du uten paging fil? nope, se over! Jeg har satt diskcache til fixed size og litt mer enn 12GB, jeg mener standardinstillingen er dynamisk. Kanskje det er noe der. SNakker du om "page-file size" nå?? -frank Lenke til kommentar
xRun Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 Jeg har satt diskcache til fixed size og litt mer enn 12GB, jeg mener standardinstillingen er dynamisk. Kanskje det er noe der. SNakker du om "page-file size" nå?? -frank Yep, that's the one. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå