Tastatur Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 Lydløs i timene Noen ganger glemmer jeg å slå tlf på lydløs når jeg har time, og da har det vært enkelte ganger tlf har ringt og jeg har fått ordensanmerkning. Jeg har hørt at det finnes apps der ute som gjør at man kan få tlf på lydløs osv innenfor spesielle tidsrom, er det noen som vet om en slik app? Jeg ønsker at telefonen min skal være på lydløs i timene, men ikke i friminutter. Timeplan i kalenderen (Google Calendar) Jeg vil ha timeplanen min i kalenderen på telefonen. Er det noen der ute som vet en metode å få den inn på telefonen uten at jeg må legge den inn dag for dag? Galaxy S3 Android versjon 4.0.4 Setter stor pris på svar. Gjør ikke noe om tjenester krever root. Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 Angående første spørsmål, så burde Tasker være tingen for deg. Du finner en egen tråd her på forument om denne: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1260467 Lenke til kommentar
si-m1 Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 Lydløs i timene Noen ganger glemmer jeg å slå tlf på lydløs når jeg har time, og da har det vært enkelte ganger tlf har ringt og jeg har fått ordensanmerkning. Jeg har hørt at det finnes apps der ute som gjør at man kan få tlf på lydløs osv innenfor spesielle tidsrom, er det noen som vet om en slik app? Jeg ønsker at telefonen min skal være på lydløs i timene, men ikke i friminutter. Llama er også ganske så bra (og gratis). Lenke til kommentar
Tastatur Skrevet 2. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2012 Takker for svarene Jeg har prøvd meg på Tasker, men synes den var svært lite brukervennlig, så jeg fikk ikke til. Prøver med LIama nå. Den var ikke veldig mye mere brukervennlig, men litt Lenke til kommentar
jenskristian Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 Når det gjelder timeplanen din kan du legge inn at oppføringer i Google Calendar gjentas f.eks hver uke frem til en viss dato (slutten av skoleåret) dersom du har de samme fagene til samme tid hver uke / annenhver uke osv. Lenke til kommentar
NothingForever Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 (endret) Llama og Tasker er begge helt geniale, men Tasker er uten tvil best. Siden du har prøvd Tasker regner jeg med at du har betalt for deg, så her har jeg laget en liten guide som kan få deg til å utnytte de 30 kronene du brukte på app'en Tasker.. ;-) Først anbefaler jeg deg at du logger inn på Gmail'en din, og oppretter en egen kalender med navn "Skole". Alle skole-relaterte hendelser legger du inn i kalenderen med navn "Skole". Inne i kalenderen på mobilen velger du at denne kalenderen også skal synkroniseres. Under "Profiles" i Tasker, så trykker du på +-tegnet nederst på skjermbildet. Du får opp meldingen "New Profile Name", og der kan du f.eks skrive "Skole". Etter å ha trykket på den grønne haken, så får du opp en meny med tittelen "First Context". Velg "State", deretter "App", og "Calendar Entry". Da får du opp en meny, som kan virke litt overveldende ved første øyekast. Rull nedover, og trykk på forstørrelsesglasset til høyre for teksten "Calendar". Da får du opp en liste med navnene på kalenderne dine. Om du da har laget en kalender med navn "Skole" som nevnt i avsnittet over, så skal "Google:Skole" stå i den listen. Velg "Google:Skole". Trykk på grønn hake. Så får du opp menyen "Task Selection". Om du ikke allerede har laget noen tasks (og det har du sikkert ikke siden dette er første gangen), så velger du "New Task". Kall tasken "skolestart". Trykk på +-tegnet, velg "Audio Settings", velg "Silent mode", og "On" i menyen. Trykk på grønne haker.. Under Profiles, så skal du nå ha en task som heter "Skole". Om du trykker på den, så vil det komme opp noen detaljer. Til venstre vil det stå omtrent "Calendar Entry *,*,*,Google:Skole,*", og til høyre vil det stå "skolestart" med en grønn pil ved siden av. Trykk og HOLD INNE på "skolestart", og velg "Add Exit Task" fra menyen som dukker opp. Velg "New Task", og kall den "skoleslutt". Trykk på +-tegnet, velg "Audio Settings", velg "Silent mode", og "Off" i menyen. Trykk på grønne haker. Så, hva vil skje nå? Hver gang en kalender-event fra kalenderen "Skole" begynner, så kjøres kommanodene i tasken "skolestart" - som for øyeblikket kun slår på "silent mode". Og når en "Skole"-event slutter, så kjøres "skoleslutt", som slår av "silent mode". Så, om du på vanlige fredager har time fra 08:30 til 10:00 og fra 11:00 til 12:30, når du da en vakker dag har tentamen/eksamen på en fredag sammenhengende fra 09:00 til 14:00, så gjelder det bare å legge inn en Skole-event den aktuelle dagen, så slipper du at det blir bråk om noen ringer deg kl 10:25 (når du vanligvis ville hatt friminutt). Mulighetene er enorme, disse task'ene kan slå wifi av og på, spille av lyder, starte programmer, osv, men det får du eksperimentere med på egen hånd.. ;-) Endret 2. oktober 2012 av NothingForever 1 Lenke til kommentar
Tastatur Skrevet 2. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2012 TUSEN MILLIARDER TAKK! Lenke til kommentar
NothingForever Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 Heheh, bare hyggelig. Jeg hadde forventet noen oppfølgingsspørsmål. Men la meg advare deg, jeg snakker av egen erfaring: jeg begynte med noen små og primitive tasks, nå tør jeg ikke engang tenke på hvordan Android-livet hadde vært uten Tasker.. Lenke til kommentar
Tastatur Skrevet 2. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2012 Hehe, kan godt hende det kommer noen spørsmål. Jeg har ikke fått gjort det enda, skal roote og legge inn custom ROM på S3en, før jeg begynner å leke meg med Tasker Lenke til kommentar
NothingForever Skrevet 26. oktober 2012 Del Skrevet 26. oktober 2012 Hehe, kan godt hende det kommer noen spørsmål. Jeg har ikke fått gjort det enda, skal roote og legge inn custom ROM på S3en, før jeg begynner å leke meg med Tasker Nå, hvordan går det med dette prosjektet da? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 27. oktober 2012 Del Skrevet 27. oktober 2012 Sniker meg inn og anbefaler Atooma. Det er i beta, det kræsjer nå og da, men det funker som faen, og det er SÅ ENKELT å sette opp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå