Nerowulf Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 Kjøpte meg en NETGEAR RangeMax router for snart et år siden. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=492607 Nå i forrige uke oppsto det et problem med denne routeren. 2,4GHz-nettet på denne funker ikke (5 Ghz fungerer helt fint). Jeg har prøvd å restarte den, installere og lage nytt nettverk, men problemet er der fortsatt. Har prøvd å koble til 2,4GHz med flere enheter, men ingen klarer det. Altså jeg finner 2,4GHz, men det oppstår en feil i det den skal koble til. Hva denne feilen er klarer ikke maskinen å si. Har routeren blitt ødelagt? Eller er det bare softwareproblematikk? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 3. oktober 2012 Del Skrevet 3. oktober 2012 Det holder ikke, med restart. Du må foreta reset. Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 3. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2012 Ja, får prøve det. Men tenkte at å installere oppsettet på nytt ville gjøre samme greia. Lenke til kommentar
FML122 Skrevet 3. oktober 2012 Del Skrevet 3. oktober 2012 Hehee.... er det noken som kan fortelle meg korleis ein stiller spørsmål her? ^^ er nybegynner Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 3. oktober 2012 Del Skrevet 3. oktober 2012 Men tenkte at å installere oppsettet på nytt ville gjøre samme greia. Nei, det er ikke det samme. Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 3. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2012 Okay. Måtte prøve å slå av og på routeren, med tanke på at Altibox ikke klarte å levere i dag. Nå vil ikke routeren skru seg på lenger. (Ødelagt strømforsyning kanskje) Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 3. oktober 2012 Del Skrevet 3. oktober 2012 Lyser det ikke i noen dioder på routeren i det hele tatt? Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 3. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2012 Lyser det ikke i noen dioder på routeren i det hele tatt? Nope :/ Har nå resatt den (stikke nål inn, i noen sekunder), plugget ut alt av ledninger, plugget strømkabelen til igjen. Ingen reaksjon fra routeren. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 3. oktober 2012 Del Skrevet 3. oktober 2012 Det må nok være strøm og liv i routeren for å resette. Strømforsyningen og routeren selv er utstyr som ofte lett blir ødelagt av overspenning i strømnettet (f.eks lyn-nedslag). I prinsippet kan selve defekten slå ut en stund etter overspenningen. Jeg har sett routere bli ødelagt direkte ved tordenvær. Min router har fått seg et par smeller og fusker litt, men det ser ut som den for det meste foreløpig fungerer. Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 4. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2012 Nå var det ikke noe dårlig vær da dette skjedde. Hvis ikke det var solstorm i går? Uansett, ingenting annet i huset er ødelagt. Eneste jeg gjorde var å trekke ut kontakten, og sette den inn igjen etter cirka 10-20 sekunder. Ser vel dessverre ut som at jeg må sende den inn på reklamasjon :/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå