Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+987123897
Sløyfe og cardigan.

Sløyfe og cardigan hadde vært sjef . Dessverre har det seg slik at jeg ikke eier en eneste cardigan :blush: (ble interressert for mote for en kort stund siden)

 

Så på disse:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

1781_200982151424244165.jpg

Og de andre enkle cardiganene fra JL

Har også sett på

image1.jpg

som jeg egentlig ikke har råd til, og jeg vet ikke om jeg tør å gå med slikt på (fylle)fest. Samtidig så er det egentlig det plagget jeg har mest lyst på per i dag.

 

Noen som har andre konkrete tips?

Gjerne slim fit chinos også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Flere enn meg som opplever Ferner Jacobsen litt likegyldige når man ankommer butikken. Sist gang stod jeg nærmere 10min foran disken uten å få noe betjening selv om jeg var den eneste i butikken. Fristet å bare legge genseren tilbake i hyllen å gå som en protest for dårlig service.

 

I andre butikker blir jeg spurt og hjulpet hele veien, men i den butikken så virker de likegyldige.

 

EDIT: Butikken i Oslo altså.

 

Ja, forøvrig, men generelt når "ungkalvene" er på jobb, altså de dumme svenskene. Det er jo egentlig hele tiden, men når "voksne" er på jobb, liker jeg servicen.

 

Sløyfe og cardigan.

Sløyfe og cardigan hadde vært sjef . Dessverre har det seg slik at jeg ikke eier en eneste cardigan :blush: (ble interressert for mote for en kort stund siden)

 

Så på disse:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

1781_200982151424244165.jpg

Og de andre enkle cardiganene fra JL

Har også sett på

image1.jpg

som jeg egentlig ikke har råd til, og jeg vet ikke om jeg tør å gå med slikt på (fylle)fest. Samtidig så er det egentlig det plagget jeg har mest lyst på per i dag.

 

Noen som har andre konkrete tips?

Gjerne slim fit chinos også.

 

Hihi, jeg har H&J cardiganen du har lyst på :p Den er "digg"

Lenke til kommentar

Nei, det er den ikke. At den er sydd om er aldeles ikke det samme som skreddersydd. For å gjøre det veldig klart for deg: Klær selges enten RTW (ready to wear), sånn som buksen din, MTM (made to measure) eller bespoke (skreddersydd). Som sagt, at du legger opp buksen din gjør ikke at den er skreddersydd.

Lenke til kommentar

Jeg trekker det selvfølgelig ikke tilbake. Faktum er at du løy. Du sa buksen er skreddersydd, det er den ikke. Enhver idiot skjønner at en bukse som er lagt opp ikke er skreddersydd.

 

Edit: Rapporter meg for hva du vil du. Jeg har mitt på det tørre. Det finnes ikke skreddersydde armanibukser, så man trenger ikke være et geni for å skjønne at du løy.

Endret av fkm
Lenke til kommentar
Hvordan kan man lyve etter god tro fkm?

 

Skreddersydd i lengden er avlikevel skreddersydd da en skredder har utført arbeidet mot vederlag. Eller hva, man behøver ikke være homo for å skjønne det fkm?

 

Faktum er at du valgte å skrive om "lagt opp" til "skreddersydd", og det var åpenbart for å imponere. Det kalles en løgn. At plagget er modifisert av skredder er som sagt ikke det samme som skreddersydd. Hadde du kalt skoene dine bespoke om en skomaker la på nye såler? Nei. Hadde du kalt bilen din custom made etter å ha skiftet felger? Nei. Så ikke gjør deg dummere enn du er, du skjønner nok utmerket godt at buksen din ikke er skreddersydd.

 

Forøvrig lurer jeg veldig på hva du mener med "Eller hva, man behøver ikke være homo for å skjønne det fkm?". Har du en god grunn for å trekke inn seksuell legning?

Lenke til kommentar

Skulle ønske alle var klar over hvor mye bra man går glipp av ved å krangle på forum, jeg. Kan ikke alle være hyggelige med hverandre? Det kommer lite ut av å bruke tjue minutter på å kritisere hverandre.

 

Spesielt ikke i en tråd som denne, der man bør være opptatt av å inspirere andre. Det diskuteres jo noe de fleste her i tråden bryr seg om, og som man derfor burde være opptatt av at andre også kan fatte interesse for. Det skjer ikke om man til stadighet ser kverulering på småting i trådene.

 

Dette er egentlig generelt over hele forumet, så ingen her er spesielt unike. Men bare tenk over hva som egentlig kommer ut av det. :)

Lenke til kommentar
Hvordan kan man lyve etter god tro fkm?

 

Skreddersydd i lengden er avlikevel skreddersydd da en skredder har utført arbeidet mot vederlag.

 

Faktum er at du valgte å skrive om "lagt opp" til "skreddersydd", og det var åpenbart for å imponere. Det kalles en løgn. At plagget er modifisert av skredder er som sagt ikke det samme som skreddersydd. Hadde du kalt skoene dine bespoke om en skomaker la på nye såler? Nei. Hadde du kalt bilen din custom made etter å ha skiftet felger? Nei. Så ikke gjør deg dummere enn du er, du skjønner nok utmerket godt at buksen din ikke er skreddersydd.

 

Forøvrig lurer jeg veldig på hva du mener med "Eller hva, man behøver ikke være homo for å skjønne det fkm?". Har du en god grunn for å trekke inn seksuell legning?

Jeg svarer på dine angrep i en nogen lik tone som du svarer meg. Når jeg valgte buksen så spurte jeg om den var 32 i lengden, men ekspeditøren sa at den buksen jeg hadde valgt måtte skreddersys i lengden av en skredder som kom til butikken hver onsdag. Det kostet meg 100kr ekstra å få butikkens skredder til å skreddersy buksens lengde etter min kropp. Totalt kom buksen på rett i underkant av to tusen.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

Fkm har helt rett, SLIguy, selv om du ikke akkurat løy, men snakket i uvitenhet.

 

Skjønner ikke helt hvorfor du trekker inn legning her, SLIguy, og du har mange ganger uttalt deg uten grunnlag om hvordan alle de faste brukerne på denne delen av forumet oppfører seg. Den eneste erfaringen din her (Som jeg kan komme på) er da du postet noen sko og briller, og fikk breakdown fordi det ikke var så mange som likte det.

 

Så please, slutt å overreager, det er ikke bare dette ene eksempelet jeg sa nå som tyder på at du er en anelse for emosjonell.. Og vi sier det vi mener, uten å pakke det inn.

 

On topic: Jeg opplever ofte det samme som Kavinsky, at servicen kommer an på hva jeg har på meg. Ferner Jacobsen liker jeg egentlig ikke noe særlig, da jeg føler jeg sjelden blir tatt på alvor, og dette endres drastisk når jeg er der med en voksen (Tenker da på da jeg skulle kjøpe dress, men jeg antar de ansatte i dressavdelingen er litt mer opptatte av god service og slikt enn de i 1. etasje). Synes f. eks. S&S er mye bedre på dette, og de ansatte der tar ofte initiativ og engasjement ;)

 

Litt rotete formulert til tider, dere får ha meg unnskyldt. :)

 

Edit: Skrev innlegget mitt etter det siste til Genser.

Endret av Jonas.
Lenke til kommentar
Fkm har helt rett, SLIguy, selv om du ikke akkurat løy, men snakket i uvitenhet.

Dette er hva jeg mener med god tro, Jonas har skjønt det. Jeg fikk vite at buksen var skreddersydd av Bogart og har forholdt meg til den viten.

 

EDIT: Fkm tror jeg er ute etter å imponere, men det er jeg ikke. Jeg bare opplyser om min klesstil etter at en bruker informerte om behandlingsforskjell etter klesstil.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...