fkm Skrevet 4. november 2009 Rapporter Del Skrevet 4. november 2009 Jeg bommet med klesvasken forrige helg, og greide å vaske et par relavtivt nye Max Raw. De har nå stygge blekede striper på sidene, og har mistet en del farge. Noe som kan gjøres for å redde de? Du kan prøve å vaske de flere ganger, helt til hele buksen får samme farge... De vil nok bli ganske lyse, men det er det eneste jeg kan tenke meg kan fungere... Lenke til kommentar
HOHOHOHO222 Skrevet 4. november 2009 Rapporter Del Skrevet 4. november 2009 (endret) Hm. Og jeg som mente mine Max Raw var sorte. Går utifra at de er veldig mørkeblå. Men rådenim har vel alltid 'samme' mørkeblå nyanse? Max raw er egentlig blå, men jeg vet at det kan være store forskjeller på de enkelte buksene. Jeg kjøpte selv mine max raw i en så mørk blå farge at de så svarte ut til tider, men jeg husker at det lå flere par ved siden av den jeg kjøpte som var mye lysere. Jeg bommet med klesvasken forrige helg, og greide å vaske et par relavtivt nye Max Raw. De har nå stygge blekede striper på sidene, og har mistet en del farge. Noe som kan gjøres for å redde de? Du kan prøve å farge buksen på nytt. Det var snakk om noe som kunne gjøre dette for en stund siden. Desverre så husker jeg ikke helt hva det gikk ut på. Fargen holder dårligere enn på andre bukser virker det som. Mulig det bare synes bedre på disse rådenimbuksene. Du vet tydligvis ikke hva rådenim er... Rådenim mister selvfølgelig fargen lettere enn andre bukser, det er jo hele greien med rådenim. Men, om du vil ha en rådenim bukse som ikke mister fargen så legger du buksen i en 10L bøtte med vann og eddik. Rør rundt i et par minutter før du kaster den i vaskemaskinen vrengt, på lav varme. Da kommer fargen til å holde bedre. Dette funker selvfølgelig på andre plagg en kun rådenim. Skal på fest på skolen torsdag og er veldig usikker på antrekket. Har tenk på et par Chinos og en cardigan. Det blir veldig varmt i rommet hvor festen skal være så ønsker en litt lett cardigan eller plagg på overdelen. Har et par nyinnkjøpte sort/gråe chinos som jeg tenker på en cardigan til. Noen speselle tips til fargen/ plagg? (skal ha hvit t-skjorte under) grå chinos - hvit t - svart cardigan - svart belte - svarte sko Det er ikke det mest spennende antrekket akkurat, men det blir nok fint. hhehehe, 4 poster på rad her.. Kan admin slå sammen postene? Endret 6. november 2009 av ttt Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 4. november 2009 Rapporter Del Skrevet 4. november 2009 Du kan prøve å farge buksen på nytt.Det var snakk om noe som kunne gjøre dette for en stund siden. Desverre så husker jeg ikke helt hva det gikk ut på. Kjøp klesfarger i daglivarebutikken. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 4. november 2009 Rapporter Del Skrevet 4. november 2009 Hvis du skal farge buksene ville jeg vasket ut så mye fargestoff som mulig fra jeansene.. Bare en liten nyanseforskjell i den nye fargen og den fargen jeansene alledere er i kan gjøre resultatet dritdårlig. Bare la dem ligge i en balje vann over natten, og så vask dem 4-5 ganger i maskinen... Lenke til kommentar
EB_Veyron Skrevet 4. november 2009 Rapporter Del Skrevet 4. november 2009 (endret) Du vet tydligvis ikke hva rådenim er... Hva mener du? Er det ikke bukser som ikke er vasket etter farging? Kanskje du kan opplyse meg da? Endret 4. november 2009 av EB_Veyron Lenke til kommentar
KKake Skrevet 4. november 2009 Rapporter Del Skrevet 4. november 2009 (endret) Hva er egentlig "elctronica-stil" for noe? Har hørt fra noen at jeg har "electronica-stil", eller prøver på det. Ser for meg Nu-rave når noen nenver electronia i forbindelse med klær, og kan ikke akkurat kalle klesstilen min for det. Endret 4. november 2009 av KongKake Lenke til kommentar
Kavinsky Skrevet 4. november 2009 Rapporter Del Skrevet 4. november 2009 (endret) Nu-rave nevnes ofte i forbindelse med mye av klubbscene i London og Paris. I Paris særlig rundt labelene Ed Banger Records og Institubes. Det er skrikende farger, neon, uoversiktlige mønster. Dette kan du forsåvidt finne rundt tilhengerene til den såkalte Oslo-disco-bølgen. DiskJokke, Ost & Kjex, Lindstrøm, Prins Thomas osv osv. Dog ser ikke de som faktisk lager musikken slik ut. De har ofte en litt penere klesstil, syns nå jeg. Litt renere. Gutta i Klaxons kler seg veldig nu-rave. Slenger med bilde av noen electronica/dance-musikere Øverst til venstre: Justice Nederst venstre: Lindstrøm Nederst høyre: Para One Høyre side: DiskJokke Electronica-stil er ikke stil. Electronica er en musikksjanger. Nu-rave scenen er derimot forbindet med en viss stil Endret 4. november 2009 av Kavinsky Lenke til kommentar
KKake Skrevet 4. november 2009 Rapporter Del Skrevet 4. november 2009 Vet at electronica er en musikksjanger, og prøver å fortelle det til folka som mener jeg kler meg "electronica". Når folk snakker om electronica i forbindelse med klær, så tenker jeg på nu-rave, selv om jeg vet at de færreste artister som lager elektronisk musikk kler seg slik. Btw, digga stilen til Justice og DiskJokke. Klaxons var også ganske fete. Og en ting til. Electronica er ikke en musikksjanger, men et samlebegrep for elektroniske musikksjangere. Sammenlign The Prodigy med Røyksopp, som har ganske ulik stil, og lager musikk i vidt forskjellige sjangere. Eneste fellestrekket de har er at begge bandene ofte blir sett på som electronica. Lenke til kommentar
Kavinsky Skrevet 4. november 2009 Rapporter Del Skrevet 4. november 2009 (endret) Electronica er ikke en musikksjanger, men et samlebegrep for elektroniske musikksjangere. Sammenlign The Prodigy med Røyksopp, som har ganske ulik stil, og lager musikk i vidt forskjellige sjangere. Eneste fellestrekket de har er at begge bandene ofte blir sett på som electronica. Skrev kanskje litt fort der ja. Allikevel er The Prodigy etter min erfaring ikke electronica, det er techno/rave. Det som kalles electronica innad i musikkmiljøet er gjerne mer dyp og langsom. Sjekk ut DiskJokke - Cold Out versus The Prodigy - Fire Starter så skjønner du hva jeg mener Men ja, det kan brukes på samme måte som "indie". Endret 4. november 2009 av Kavinsky Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897 Skrevet 5. november 2009 Rapporter Del Skrevet 5. november 2009 Hvit skjorte, Svarte chinos, rød sløyfe. Greit antrekk til noe halvhøytidlig? Og hvordan er det når man bare har skjorte og sløyfe. Skal man kneppe igjen alt da? Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 5. november 2009 Rapporter Del Skrevet 5. november 2009 Hvit skjorte, Svarte chinos, rød sløyfe. Greit antrekk til noe halvhøytidlig?Og hvordan er det når man bare har skjorte og sløyfe. Skal man kneppe igjen alt da? Alt skal kneppes igjen med sløyfe! Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 5. november 2009 Rapporter Del Skrevet 5. november 2009 Høytidelig som begravelse? Lenke til kommentar
hvorre Skrevet 5. november 2009 Rapporter Del Skrevet 5. november 2009 Det virker pent, men jeg funderer også litt på hva "halvhøytidelig" vil si... Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 5. november 2009 Rapporter Del Skrevet 5. november 2009 Hørtes ikke ut som noen vinner, for å være ærlig. Altfor påtatt, hvertfall når du ikke vet om det skal være kneppet opp engang (no offence). Heller bare gå med skjorten, og ha en knapp eller to åpen. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 5. november 2009 Rapporter Del Skrevet 5. november 2009 Enig med AnewZ... Dessuten er jeg av den oppfatning at sløyfe/slips i kombinasjon med bare skjorte ser dumt ut. Tar du en v-halsgenser over ser det med en gang bedre ut med slips. Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 5. november 2009 Rapporter Del Skrevet 5. november 2009 Enig med AnewZ... Dessuten er jeg av den oppfatning at sløyfe/slips i kombinasjon med bare skjorte ser dumt ut. Tar du en v-halsgenser over ser det med en gang bedre ut med slips. Ja, ta en tur på Steen & Strøm og se etter svensker! Lenke til kommentar
hvorre Skrevet 5. november 2009 Rapporter Del Skrevet 5. november 2009 Tror forresten en svart sløyfe passer bedre...Den stikker seg litt ut og er nok uvanlig, men er forsatt ganske nøytral og ikke for flashy I mine øyne Lenke til kommentar
superinvestoren Skrevet 5. november 2009 Rapporter Del Skrevet 5. november 2009 Vet dere om jetcarrier er villig til å merke pakker som gave? Står på siden at fortollingsgebyr er med i prisen... hmmm Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 5. november 2009 Rapporter Del Skrevet 5. november 2009 (endret) Tror forresten en svart sløyfe passer bedre...Den stikker seg litt ut og er nok uvanlig, men er forsatt ganske nøytral og ikke for flashyI mine øyne Blir nesten litt "waiter" da. Men for all del Eventuellt en stripper Endret 5. november 2009 av AnewZ Lenke til kommentar
hvorre Skrevet 5. november 2009 Rapporter Del Skrevet 5. november 2009 Tror forresten en svart sløyfe passer bedre...Den stikker seg litt ut og er nok uvanlig, men er forsatt ganske nøytral og ikke for flashyI mine øyne Blir nesten litt "waiter" da. Men for all del Eventuellt en stripper Haha, er jo ikke noe galt med å fyre en liten stripp, er det? Oh, jeg fikk kjøpt meg frakk til vinteren i går, to minutter før snøen lavet ned over Gjøvik Var salg på Dressmann(første gang jeg kjøper noe annet en pentøy der) og fikk en frakk som egentlig skulle kostet godt over 1000,- for 999,- Kaster ut ett antrekk i bildetråden om ikke så altfor lenge... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå