Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Mote- og velværecafé.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tenker du på en standard hettegenser? Tenker du på de fra Ralph Lauren? Vet at de ofte ligger på denne prisen. Har en selv og genseren er veldig god og behagelig. Det er derimot ikke verdt 2400,-, det er trossalt en hettegenser. Jeg betalte 1200 for min på salg.

Endret av Kavinsky
Lenke til kommentar

Jeg legger ingenting i hvilket merke det er. Men er det kvalitet hele veien, eller betaler man for å ha designer-merket?

Gikk gjennom noen nettbutikker og så at det var enkelte hettegensere til den prisen. Så joda, dyrt, men det selges til den prisen også. Må si meg litt overrasket (siden jeg så dette i Norge - at det er mulig å få tak i enkelte italienske merkeklær til så drøy pris overrasker ikke i det hele tatt).

Endret av KristofferB
Lenke til kommentar
1200 for en hettegenser på salg... Hvordan er kvaliteten på denne? Vil du si den holder seg bedre enn billigere klesplagg du eier?

For å si det sånn, jeg eier kun tre hettegensere. En plain grå fra Jack & Jones, en sort fra Milkcrate Athletics og en mørk blå fra Ralph Lauren. Så vidt jeg kan kjenne er det bedre stoff i den fra RL, men ikke veldig mye. Når jeg kjøpte den hadde jeg akkurat fått feriepenger og slo meg løs på salg. Hadde ikke lagt så mye i den i ettertid, da vanlige hettegensere ikke nødvendigvis ser så bra ut.

De fleste vanlige hoodsa eller zip-hoodsa på den Bloomingdales-siden var ikke så forferdelig dyre.

Lenke til kommentar

Er ikke noe glad i hettegensere selv, og 2400,- for en hettegenser er drøyt. Ville aldri betalt det. Zip-hood derimot er jeg fan av, men ville aldri betalt 2400,- for en slik heller. Kanskje jeg ville betalt såpass for en god ytterjakke eller noen gode, tøffe (som i "tåler tøffe forhold") sko.

Lenke til kommentar

Det var en zip-hood, for å være mer presis. Trodde det gikk for det samme.

Synes hettegenserzip-hood ikke er så ille plagg. Det kommer ann på hvordan den ser ut, hva det kombineres med og sammenhengen. Tror dårlig kombinasjon av dette gir et negativt syn på hettegenseren.

Endret av KristofferB
Lenke til kommentar

Det handler da aldeles ikke om kombinasjonen. En hettegenser er et formløst plagg med en stygg utvekst (hette), laget i et stoff som hverken er holdbart eller fint. I tillegg er det som oftest besudlet med en eller annen type harry logo. En hettegenser er veldig langt fra å være et FINT plagg.

Lenke til kommentar

Tja, jeg har vel to-tre hettegensere.

Har en fra Gant, grå og med svær logo foran. Brukes for det meste når jeg sitter hjemme og trenger ett ekstra lag, eller til bilturer, skoledager etter russekro/tentamen etc.

Har også en fra Helly Hansen, som er fra Norges Seilforbund, som jeg bruker når jeg f.eks. er trener.

Videre har jeg to zip-hoods, en marineblå uten dill på fra Filippa K, og en fleece-zip fra PRL.

Bruker egentlig ikke ikke disse noe særlig, fleecen er digg når det er kaldt og hettegensere er greit når du bare skal slappe av og ha noe litt tykkere enn en piqué på deg, men ellers brukes de sjeldent.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...