AnewZ Skrevet 1. november 2009 Rapporter Del Skrevet 1. november 2009 2400 kr for en hettegenser, er ikke det dyrt, selv til å være et designer-merke? Spørs hva du legger i "designer-merke" eller om det bare er et merke. Lenke til kommentar
Kavinsky Skrevet 1. november 2009 Rapporter Del Skrevet 1. november 2009 (endret) Tenker du på en standard hettegenser? Tenker du på de fra Ralph Lauren? Vet at de ofte ligger på denne prisen. Har en selv og genseren er veldig god og behagelig. Det er derimot ikke verdt 2400,-, det er trossalt en hettegenser. Jeg betalte 1200 for min på salg. Endret 1. november 2009 av Kavinsky Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 1. november 2009 Rapporter Del Skrevet 1. november 2009 (endret) Jeg legger ingenting i hvilket merke det er. Men er det kvalitet hele veien, eller betaler man for å ha designer-merket? Gikk gjennom noen nettbutikker og så at det var enkelte hettegensere til den prisen. Så joda, dyrt, men det selges til den prisen også. Må si meg litt overrasket (siden jeg så dette i Norge - at det er mulig å få tak i enkelte italienske merkeklær til så drøy pris overrasker ikke i det hele tatt). Endret 1. november 2009 av KristofferB Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 1. november 2009 Rapporter Del Skrevet 1. november 2009 I en klesbutikk, Rolfsen i Stavanger (link til nettsiden: rolfsen.no ) Men Bloomingdales har flere dyrere hettegensere: http://www1.bloomingdales.com/catalog/inde...amp;loc=leftnav 1200 for en hettegenser på salg... Hvordan er kvaliteten på denne? Vil du si den holder seg bedre enn billigere klesplagg du eier? Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 1. november 2009 Rapporter Del Skrevet 1. november 2009 Er vell bare D&G og MBMJ som har så dyre gensere på Rolfsen om jeg ikke husker helt feil - betaler litt for merket der gitt Lenke til kommentar
Kavinsky Skrevet 1. november 2009 Rapporter Del Skrevet 1. november 2009 1200 for en hettegenser på salg... Hvordan er kvaliteten på denne? Vil du si den holder seg bedre enn billigere klesplagg du eier? For å si det sånn, jeg eier kun tre hettegensere. En plain grå fra Jack & Jones, en sort fra Milkcrate Athletics og en mørk blå fra Ralph Lauren. Så vidt jeg kan kjenne er det bedre stoff i den fra RL, men ikke veldig mye. Når jeg kjøpte den hadde jeg akkurat fått feriepenger og slo meg løs på salg. Hadde ikke lagt så mye i den i ettertid, da vanlige hettegensere ikke nødvendigvis ser så bra ut. De fleste vanlige hoodsa eller zip-hoodsa på den Bloomingdales-siden var ikke så forferdelig dyre. Lenke til kommentar
hvorre Skrevet 1. november 2009 Rapporter Del Skrevet 1. november 2009 Hadde aldri betalt mer enn 1000,- for en hettegenser... Finnes tonnevis av andre plagg jeg heller svir av lapper på da Lenke til kommentar
fkm Skrevet 1. november 2009 Rapporter Del Skrevet 1. november 2009 Jeg hadde aldri betalt en krone for en hettegenser. Styggere plagg skal man lete lenge etter. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 1. november 2009 Rapporter Del Skrevet 1. november 2009 Er ikke noe glad i hettegensere selv, og 2400,- for en hettegenser er drøyt. Ville aldri betalt det. Zip-hood derimot er jeg fan av, men ville aldri betalt 2400,- for en slik heller. Kanskje jeg ville betalt såpass for en god ytterjakke eller noen gode, tøffe (som i "tåler tøffe forhold") sko. Lenke til kommentar
Noburu Skrevet 1. november 2009 Rapporter Del Skrevet 1. november 2009 Jeg hadde aldri betalt en krone for en hettegenser. Styggere plagg skal man lete lenge etter. Joggebukse? Lenke til kommentar
fkm Skrevet 1. november 2009 Rapporter Del Skrevet 1. november 2009 Joggebukse er det samme som hettegenser, bare i bukse-form. Jeg er innbitt motstander av begge deler. Lenke til kommentar
Noburu Skrevet 1. november 2009 Rapporter Del Skrevet 1. november 2009 Ikke alle hettegensere som er fæle, tho liker skolegenseren min Telles zip-hoods og hettegensere som det samme? Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 1. november 2009 Rapporter Del Skrevet 1. november 2009 (endret) Det var en zip-hood, for å være mer presis. Trodde det gikk for det samme. Synes hettegenserzip-hood ikke er så ille plagg. Det kommer ann på hvordan den ser ut, hva det kombineres med og sammenhengen. Tror dårlig kombinasjon av dette gir et negativt syn på hettegenseren. Endret 1. november 2009 av KristofferB Lenke til kommentar
fkm Skrevet 1. november 2009 Rapporter Del Skrevet 1. november 2009 Det handler da aldeles ikke om kombinasjonen. En hettegenser er et formløst plagg med en stygg utvekst (hette), laget i et stoff som hverken er holdbart eller fint. I tillegg er det som oftest besudlet med en eller annen type harry logo. En hettegenser er veldig langt fra å være et FINT plagg. Lenke til kommentar
Noburu Skrevet 1. november 2009 Rapporter Del Skrevet 1. november 2009 Innbitt motstander indeed. Du har poenger, men jeg er uenig i at det altid ser fælt ut. Har man riktig størrelse, ikke XL, så er den ikke så altfor formløs heller? Harry logoer er jeg helt enig i at skulle vært forbudt i Norges lover Lenke til kommentar
fkm Skrevet 2. november 2009 Rapporter Del Skrevet 2. november 2009 jeg er uenig i at det altid ser fælt ut Vær så uenig du vil. Sammenlignet med en f.eks. skjorte eller dressjakke som sitter bra syns hvertfall jeg det er umulig å si at en hettegenser ser FIN ut. Lenke til kommentar
Noburu Skrevet 2. november 2009 Rapporter Del Skrevet 2. november 2009 "Fin" er et relativt begrep. Jeg er enig i at, satt ved siden av penere plagg, ser selvsagt ikke en hettegenser fin ut, men jeans og hettegenser ser betydelig mye bedre ut enn joggebukse og hettegenser? Så jeg synes det er situasjonsbetinget (er det et ord?). Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 2. november 2009 Rapporter Del Skrevet 2. november 2009 Tja, jeg har vel to-tre hettegensere. Har en fra Gant, grå og med svær logo foran. Brukes for det meste når jeg sitter hjemme og trenger ett ekstra lag, eller til bilturer, skoledager etter russekro/tentamen etc. Har også en fra Helly Hansen, som er fra Norges Seilforbund, som jeg bruker når jeg f.eks. er trener. Videre har jeg to zip-hoods, en marineblå uten dill på fra Filippa K, og en fleece-zip fra PRL. Bruker egentlig ikke ikke disse noe særlig, fleecen er digg når det er kaldt og hettegensere er greit når du bare skal slappe av og ha noe litt tykkere enn en piqué på deg, men ellers brukes de sjeldent. Lenke til kommentar
hvorre Skrevet 2. november 2009 Rapporter Del Skrevet 2. november 2009 Hettegenser brukes kun som hangover-plagg for min del. Zip-hoods kan brukes til hip-hop lignende plagg for min del, men det er ytterst få ganger... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå