hvorre Skrevet 26. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2009 Skeptisk.Sort og blått kan gå, men jeg tror ikke at blått skjerf er spesielt pent. Jeg har et gigantisk mørkeblått strikket skjerf jeg bruker til både grått og sort. Tja, det kommer vel litt ann på blåfargen.... Blått/grått er go, men blått/sort er ikke like go i mine øyne...Klart, det kan bli pent, men jeg foretrekker selv noe som stikker seg hakket mer ut Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 26. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2009 Blått/sort er jo mye penere enn blått/grått. Lenke til kommentar
HOHOHOHO222 Skrevet 26. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2009 Det kommer helt ann på fargenyansene... sort og blått kan lett se dumt ut. Lenke til kommentar
HOHOHOHO222 Skrevet 26. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2009 Noen som kan si meg hva det norske ordet for sportsjacket er? Finnes det i det hele tatt et eget ord, eller bruker vi bare blazer som en fellesbetegnelse her i landet? Lenke til kommentar
thrice Skrevet 26. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2009 Har ikke hørt noe annet en blazer. Lenke til kommentar
Kavinsky Skrevet 26. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2009 Ja, blazer. Mange kaller det bare dressjakke også, selv om det ikke er det samme. Lenke til kommentar
thrice Skrevet 26. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2009 (endret) Ææ. Dressjakke blir vel feil det også. Så vidt jeg vet har blazeren et annet snitt. Ikke det at den jevne nordmann vet det uansett. Endret 26. oktober 2009 av thrice Lenke til kommentar
HOHOHOHO222 Skrevet 26. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2009 Det blir feil å si at en sportscoat er en blazer men.. men det er langt bedre enn å si dressjakke ihvertfall. Lenke til kommentar
thrice Skrevet 26. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2009 Kommer vi til en form for enighet? Lenke til kommentar
HOHOHOHO222 Skrevet 26. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2009 Hvis konklusjonen er at det nærmeste beslektede ordet er blazer, men at det ikke finnes et ord som beskriver plagget helt. Ja, da er vi enige Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 26. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2009 Sportjackets blir solgt under ordet "blazer" i Norge da, så vil jo si at det er det "samme". Lenke til kommentar
thrice Skrevet 26. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2009 Noen av dere som vet om et renseri i Kristiansand? Lenke til kommentar
BaltusBrun Skrevet 26. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2009 Noen av dere som vet om et renseri i Kristiansand? There ya go Lenke til kommentar
thrice Skrevet 26. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2009 Alt det der er i Vågsbygd. Hadde vært greit med noe i sentrum eller på Lund. Lenke til kommentar
Constanse Skrevet 26. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2009 Blir litt sent ute nå, men bare en tilføyelse til vaske-buksene-diskusjonen litt lenger bak i tråden. Med så mye forskjellige kjemikalier og dritt som er i jeans, hvordan holder dere ut å ikke vaske dem? Jeg/mamma insisterer på å alltid vaske dem før jeg bruker dem. De gangene jeg ikke har gjort dette har de egentlig vært ubehagelig, føler at huden blir irritert. Ikke digg! (Og, før noen eventuelle snobber kommer; nei, jeg kjøper ikke alle buksene mine på H&M eller lignende.) Lenke til kommentar
thrice Skrevet 26. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2009 Fordi rådenim bukser(som ikke er sanforisert) ikke er behandlet. Det er disse man ikke skal vaske før etter en lengre periode. Det er dog en side av diskusjonen som mener man burde legge de bløtt for å hindre at de skal revne i skrittet o.l. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 26. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2009 (endret) Med så mye forskjellige kjemikalier og dritt som er i jeans En stor del av poenget med rådenim er at det er ubehandlet... Endret 26. oktober 2009 av fkm Lenke til kommentar
Destu Skrevet 27. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2009 Nå føler jeg meg litt nybegynner, men hva er egentlig forskjellen på denim og rådenim? Lenke til kommentar
314 Skrevet 27. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2009 (endret) Nå føler jeg meg litt nybegynner, men hva er egentlig forskjellen på denim og rådenim? Fordi rådenim bukser(som ikke er sanforisert) ikke er behandlet. En stor del av poenget med rådenim er at det er ubehandlet... Rådenim er, som sagt før, ubehandlet. Endret 27. oktober 2009 av 314 Lenke til kommentar
BaltusBrun Skrevet 27. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2009 Alt det der er i Vågsbygd. Hadde vært greit med noe i sentrum eller på Lund. Søk selv da vel? Regner med at du kan alfabetet + hvilken by du er i? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå