KimNK Skrevet 23. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2009 Er nødt til å få ny dress i boks ganske snart og har fått eit godt auge til denne. Synspunkt? +Brune sko og belte. thrice: Digga dei øverste skoa, dei under trur eg ikkje eg kunne ha gått med, men dei kan nok sjå bra ut på mange andre. :---)) Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 23. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2009 Kim: Dressen er fin, men hvis du skal ha brunt belte og sko burde den kanskje være i en litt lysere gråtone? Mulig bildet lyver litt da. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 23. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2009 Den ser relativt lys ut på min langt fra kalibrerte laptopskjerm. Får sjå om dei har den på S&S når eg stikk til Oslo neste veke. Hvis dei ikkje har den ender eg sikkert opp med ein Tiger-dress. Og om den ikkje funkar med brunt er det ikkje akkurat krise heller. Lenke til kommentar
Krakknisse Skrevet 23. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2009 Den gråtonen fungerer godt med brune sko. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 23. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2009 @KimNK Hvordan dress er det? Fikk en jakke av bestefaren min fra RL her en dag som ligner ganske mye på jakken i den dressen der. Jeg likte den! Men bare husk at man ikke skal gå med brune sko etter kl 19.00 da, (tror det er 19.00) til dress ofc. @thrice syns de øverste skoene var kanskje litt kjipe, men hvis de skal brukes som "vanlige" pensko passer de perfekt. Men likte sko nummer 2 best. Beltet va fint, keen på ett sånt selv. Lenke til kommentar
thrice Skrevet 23. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2009 De øverste skal brukes som vanlige pensko, ja. De nederste er de jeg selv er mest usikker på. Noen som har erfaringer om kvaliteten? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 23. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2009 Ikke lett å si noe om kvaliteten over nettet om noen ikke har erfaring med det merket da. Men virket serriøst. Er jo lærsåle også, det er jo ett possitivt tegn det. Personlig må jeg prøve pensko før jeg kjøpet det, for pensko er jo ofte ganske stive så om de er litt store eller en passform som ikke passer foten så bra blir det fort ubehagerlig og kan lett få gnagsår. Lenke til kommentar
thrice Skrevet 24. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2009 (endret) Ja, dette med å kjøpe over nett har jeg litt betenkeligheter med, men det er halv pris på de, og siden en venninne er i USA for tiden tenkte jeg at jeg skulle benytte meg av muligheten. Endret 24. mars 2009 av thrice Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 24. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2009 @KimNK Hvordan dress er det? Acne Arktie. Stilig med èin knapp. Lenke til kommentar
Krakknisse Skrevet 24. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2009 @KimNK Hvordan dress er det? Fikk en jakke av bestefaren min fra RL her en dag som ligner ganske mye på jakken i den dressen der. Jeg likte den!Men bare husk at man ikke skal gå med brune sko etter kl 19.00 da, (tror det er 19.00) til dress ofc. 18.00. Men regelen er ganske utdatert. Akkurat som "brown is not for town". Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 24. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2009 De er jo veldig pene! Uff nå fikk jeg også lyst på ett par!! Salg frister alltid, men blir ofte at man bruker mere penger enn planlagt siden "man får det jo så billig" Hvis de ikke passer til deg er så har du kanskje en venn eller noe som kan overta dem? Evt en bursdags gave til far eller en bror eller noe i den duren? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 24. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2009 (endret) @KimNK Hvordan dress er det? Fikk en jakke av bestefaren min fra RL her en dag som ligner ganske mye på jakken i den dressen der. Jeg likte den!Men bare husk at man ikke skal gå med brune sko etter kl 19.00 da, (tror det er 19.00) til dress ofc. 18.00. Men regelen er ganske utdatert. Akkurat som "brown is not for town". Ja, den er vel det. Kommer jo helt ann på hvilken setting man er i også. Nå blir det vel sikkert ikke så mange formelle middager på en stund så er nok ikke noe stress. Blir som at man ikke skal kneppe den nederste knappen i en dressjakke også. Den er kanskje litt mere aktuell fortsatt? Endret 24. mars 2009 av GnoMiz Lenke til kommentar
thrice Skrevet 24. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2009 Har ikke råd til å gi de bort, men det skal vel ikke mye til for å selge de hehe. Håper bare jeg får lønn for begge oppdragene jeg har gjort denne mnd. Skal levere inn det siste i slutten av uken, og da sender de ut lønninger også. Lenke til kommentar
Krakknisse Skrevet 24. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2009 (endret) Ja, den er vel det.Kommer jo helt ann på hvilken setting man er i også. Nå blir det vel sikkert ikke så mange formelle middager på en stund så er nok ikke noe stress. Blir som at man ikke skal kneppe den nederste knappen i en dressjakke også. Den er kanskje litt mere aktuell fortsatt? I formelle middagar etter klokka 18 vil jo kleskoden uansett vere av ein slik karakter at skoene skal vere svarte. Den andre regelen er framleis aktuell ja, og eg rekner ikkje med at den vil forandre seg. Men med "moteregler" er det jo gjerne sånn at dei kan brytast så lenge ein kan argumentere for det. Endring: Å argumentere for det vert uansett ikkje naudsynt då det er smaklaust å kommentere at andre "bryt reglane". Endret 24. mars 2009 av Krakknisse Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 24. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2009 Ja stemmer. Krakknisse du vet vel ikke om en nettsiden eller noe hvor man kan lese slike mote/etikkette regler? Lenke til kommentar
thrice Skrevet 24. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2009 GnoMiz, Jeg mener at Retros hjemmesider har noe fakta om etikette og klassisk stil. Lenke til kommentar
Krakknisse Skrevet 24. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2009 Ja stemmer.Krakknisse du vet vel ikke om en nettsiden eller noe hvor man kan lese slike mote/etikkette regler? Men.style.com Manolo.se Der har du lesestoff for mange timar. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 24. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2009 Takk til dere begge, håper jeg lærer noe nytt av det og at det fungerer som sovemedisin Lenke til kommentar
gjgjgjtytyty Skrevet 24. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2009 (endret) . Endret 6. mars 2013 av Espennt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå