Gå til innhold

Mote- og velværecafé.

Anbefalte innlegg

Og et par spm, Roberto.

-Hvilke briller har du?

-Er avataren din et bilde av Ayn Rand - Atlas Shrugged? Hvis det er tilfellet, og du har lest den, er den bra? har hørt litt av hvert om den.

Har disse fra Christian Dior:

glassesme.jpg

Ja, det stemmer - avataren min er hentet fra Ayn Rand sin bok "De som beveger verden" (Atlas Shrugged). Den er blitt veldig populær for tiden, da finanskrisen og dagens situasjon (spesielt i USA med de gigantiske bail-out Obama-administrasjonen har vedtatt) minner veldig om historien i boken. Det er nesten som om noen har iscenesatt bokens historie i dagens virkelighet.

Selv om Objektvisimen (filosofien Ayn Rand på mange måter grunnla i bøker som Atlas Shrugged) er blitt "in" i det siste, er ikke dette noe nytt for meg. Mitt særemne i 2005 (på videregående) omhandlet dette, og jeg har siden vært interessert i hvordan objektvismen (filosofi) og jus kan påvirke hverandre. Veldig off-topic, men anbefaler egentlig alle å lese boken da den utfordrer en del etablerte verdier som at "det er ikke bra å være egoist" og begrunner dette med en del interessante argumenter. Jeg er nok ikke helt overbevist om at 100% laissez faire er veien å gå, men det er morsomt å lese noe som utfordrer ens egne (i hvert fall tilsynelatende) verdier til de grader. Kan vel ikke legge skjul på at boken forandret meg til en viss grad.

Det må vel sies å være dagens intellektuelle dose her i motekafeen. :)

Edit: Tror faktisk PlatinumFlyer også er (var?) litt betatt av dette med Objektivismen for noen år tilbake.

Endret av Roberto
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for et utfyllende svar, Roberto. Jeg har hørt at det på godt og vondt er en bok som utfordrer synet man har på enkelte saker i samfunnet, og det er nettopp en slik bok jeg har vært ute etter en stund nå. Jeg tror jeg må gå til innkjøp av den etter jeg er ferdig med disse semesterinnleveringene. Du har ikke flere av samme sjanger og anbefale?

Brillene ser bra ut, forresten :)

Lenke til kommentar
Noen erfaringer eller meninger om 3/4trenchen til Matinique (sommer) i lys beige?

Står mellom den og en fra ToS, men trenger helst ett rimelig alternativ.

Jeg kjøpte en trench fra These Glory Days på Volt som var på salg, hvis du er heldig har de flere igjen. Tror jeg fikk den for 600,- eller noe jeg.

Det er vel 3/4, min er dog sort.

Lenke til kommentar
Hvordan er passformen? Hadde dem beige? Har sort 3/4 dobbelkneppet trench alt.

Den er ganske tettsittende. Den er også dobbeltspent og med belte (noe jeg bruker bare til å knyte bak for å få en ordentlig "slim-fit").

De hadde ikke beige når jeg var der, men det var Volt'en på CC-Vest som er liten.

De hadde en annen en, men der var det bare XXL igjen. Noe av samme stile.

Eneste jeg savner på den er flere lommer, den har bare type "hånd varmer" lommer.

Ellers er det jo to innelommer da.

Kan mose ut bildet av den om jeg finner noe kamera.

Lenke til kommentar
Noen erfaringer eller meninger om 3/4trenchen til Matinique (sommer) i lys beige?

Er det den man ser på Matiniques hjemmeside under Black Label? Man ser ikke så mye av den, men den virker hot. Hvor mye må du ut med? Jeg har hatt to jakker fra Matinique, og det har ikke vært noe å si på kvaliteten.

Endret av thrice
Lenke til kommentar

Hvis det er den under black label, så var den ihvertfall veldig fin.

Hva ligger prisen på? 2500?

Edit:

Så prisen på hjemmesiden, det sto 90euro der.

Da var den jo endel billigere enn jeg trodde jo :)

Edit2: Jeg så feil, den ligger på 1600dkk, noe som blir ca 2000kroner.

Endret av snaffle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...