TeggY Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 (endret) I følge ralphlauren.com kan du betale med PayPal, og PayPal kan jo brukes av alle, right? Noen som kan gi svar på dette, sånn asap? Fakk, dobbelpost. Sorry. Endret 17. mars 2008 av TeggY Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Regnet ut at et par ting jeg har i handlekurven (genser, 2x custom-fit polo og windbreaker) koster rundt 4000 her i Norge, koster ca 1950 med frakt fra rl.com. 1950 + 355 (jetcarrier utgifter for 5kg JetCarrier fly) + 475 (moms) = 2780. Så du kan fortsatt spare godt over tusenlappen, pluss utvalget er langt bedre enn i butikkene. (i hvertfall her i Bergen) Lenke til kommentar
TeggY Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Såvidt jeg vet fører ingen her i Bodø RL, og utvalget er neppe noe å skryte av uansett hvis det skulle være noen som førte merket. Og når dollarkursen er så lav som nå, sparer man jo ganske mye hvis man bare får kjøpt fra USA. Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Deilig å se dere hjemme i Norge, slite med impotering osv. Greit å bo i USA når det kommer til klær. Lenke til kommentar
TeggY Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 (endret) SurfingElite: Du har ikke tilfeldigvis et kredittkort registrert i USA du kunne brukt på mine vegne for å bestille litt klær til meg? Betaling skal du selvsagt få for strevet hvis det skulle bli aktuelt! Endret 17. mars 2008 av TeggY Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Deilig å se dere hjemme i Norge, slite med impotering osv. Greit å bo i USA når det kommer til klær. Når det gjelder tilgang: ja, så absolutt. Når det gjelder pris:hvis du har et norsk stipend. Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 SurfingElite: Du har ikke tilfeldigvis et kredittkort registrert i USA du kunne brukt på mine vegne for å bestille litt klær til meg? Betaling skal du selvsagt få for strevet hvis det skulle bli aktuelt! Jeg har et Visa Classic ''registrert'' i Norge, men utgjør hvor det er registrert noen forskjell? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 17. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2008 Jeg har et Visa Classic ''registrert'' i Norge, men utgjør hvor det er registrert noen forskjell? OH YEAH, det utgjør en forskjell. Med ditt kort vil du f.eks. ikke kunne bestille flybilletter med Frontier, klær på polo.com(meg bekjent) etc etc. Mange begrensninger når du ikke har "US Billing Address". Gjelder kun "fjernsalg", og ikke salg der hvor du fysisk drar kortet. Lenke til kommentar
thrice Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Det ideêlle hadde jo vært om en av forumets medlemmer som er bosatt i USA, hadde handlet felles for de interesserte. På den måten hadde man ungått alt av ekstra avgifter. Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Jeg har et Visa Classic ''registrert'' i Norge, men utgjør hvor det er registrert noen forskjell? OH YEAH, det utgjør en forskjell. Med ditt kort vil du f.eks. ikke kunne bestille flybilletter med Frontier, klær på polo.com(meg bekjent) etc etc. Mange begrensninger når du ikke har "US Billing Address". Gjelder kun "fjernsalg", og ikke salg der hvor du fysisk drar kortet. Er det ikke mulig å skifte Billing andress selvom kortet er registrert i Norge? Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 (endret) Jeg vil tro billing address skal stemme overens med ditt bostedsadresse (ved ''fjernsalg''). Endret 17. mars 2008 av Onyx Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Det ideêlle hadde jo vært om en av forumets medlemmer som er bosatt i USA, hadde handlet felles for de interesserte. På den måten hadde man ungått alt av ekstra avgifter. Jada, la oss skrive 10-15 kartonger med klær som "gift". Tollvesenet er ikke idioter Jeg glemte noe på regnestykket mitt, legg til 190 kroner som toll på klær, da blir det totalt ca 3000 kroner, men en sparer fortsatt en 1000 kroner fra å måtte kjøpe det i Norge. Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Haha. En jeg kjenner kjøpte en haug med klær fra USA. Klær for mange tusen, betalte da på forskudd. Pakken hans tok en veldig kraftig vending og havnet i Istanbul eller noe, på døren til en type der. Han skrev under og tok i mot klærne:P Forsiktig med online-shopping. Lenke til kommentar
Raste Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Haha. En jeg kjenner kjøpte en haug med klær fra USA. Klær for mange tusen, betalte da på forskudd. Pakken hans tok en veldig kraftig vending og havnet i Istanbul eller noe, på døren til en type der. Han skrev under og tok i mot klærne:P Forsiktig med online-shopping. Hahahaa, så funny. Hva gjorde han kameraten din da ? Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Har ikke hørt så mye mer enn det. Er vel ikke så alt for mye å gjøre. Kan jo selvfølgelig klage og slikt, men er det noen som gidder ta seg av det? Lenke til kommentar
Raste Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Nei, er vel fåtall som tar seg av det Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 17. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2008 (endret) Jeg vil tro billing address skal stemme overens med ditt bostedsadresse (ved ''fjernsalg''). Nja. Ikke nødvendigvis. Men ofte kreves det at billing address og shipping address er det samme. Mitt AmEx-kort er registrert på firma-adresse i USA, f.eks. Dermed ikke bostedsadresse. Derfor har noen ting, blandt annet et Sony-trekk til min vaio - blitt shippet direkte til firmaadressen min i statene. EDIT: Kan forøvrig nevne at Brooks Brothers tilbyr intl shipping og bruk av intl credit cards. Jeg pleier dog å shippe direkte til USA-adresse for å unngå toll. Endret 17. mars 2008 av PlatinumFlyer Lenke til kommentar
TeggY Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Med pappas kort er problemet at kortet må være registrert i USA, da det kommer opp country under billing adress, og det bare går an å velge mellom USA, Japan og Canada. Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Jeg har ingen problemer med kjøp over nett her i USA. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 18. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2008 Du vil nok oppleve det før eller siden, dersom du bruker et norsk utstedt visa-kort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå