Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Nei, det betyr bare at 98% av stoffet er bomull.

 

Jeg har ingen erfaringer med Acne, men du kan trygt kjøpe en sort Nudie Thin Finn og sitte i en hvit sofa uten at den skal farge av. Svart farge på dongeri har helt andre egenskaper enn indigo og farger av mye mindre. Jeg har brukt mine Nudie-bukser i over 4 måneder og de har ikke farget av. Forøvrig er den dekket av et tynt silikonlag som gjør at de skinner litt mer og farger av mindre.

 

Så den er rådenim med andre ord?

 

Fra hjemmesiden deres: "Unwashed denim with 2% Lycra for a more comfortable fit. The black colour is over-coated to create the most intense black colour possible, which means that the fabric will loose some colour when washed."

 

Jeg forsto det iallfall sånn at siden det står at den ikke er vasket, og at den vil miste noe farge når den blir det, er det en rådenim. Men så har de jo også en modell som heter Max raw.

 

Nå ble jeg veldig usikker :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei, det betyr bare at 98% av stoffet er bomull.

 

Jeg har ingen erfaringer med Acne, men du kan trygt kjøpe en sort Nudie Thin Finn og sitte i en hvit sofa uten at den skal farge av. Svart farge på dongeri har helt andre egenskaper enn indigo og farger av mye mindre. Jeg har brukt mine Nudie-bukser i over 4 måneder og de har ikke farget av. Forøvrig er den dekket av et tynt silikonlag som gjør at de skinner litt mer og farger av mindre.

 

Så den er rådenim med andre ord?

 

Fra hjemmesiden deres: "Unwashed denim with 2% Lycra for a more comfortable fit. The black colour is over-coated to create the most intense black colour possible, which means that the fabric will loose some colour when washed."

 

Jeg forsto det iallfall sånn at siden det står at den ikke er vasket, og at den vil miste noe farge når den blir det, er det en rådenim. Men så har de jo også en modell som heter Max raw.

 

Nå ble jeg veldig usikker :hmm:

 

Ja, den er rådenim (dog bør det nevnes at man ikke får tak i ekte rådenim her til lands).

 

Som sagt, jeg har ingen erfaring med Acne selv, men jeg vet at buksen fra Nudie mister veldig lite farge, både ved friksjon og vask. Jeg har hørt fra andre at fargen på Acne-buksene smitter veldig lett av på andre ting, men at buksene ikke blir like lett slitte som annen rådongeri, noe som bør stemme bra med tanke på at fargen er "over-coated".

Endret av contaminated
Lenke til kommentar

Dersom stoffet er sanforisert (behandlet slik at det ikke krymper) er det ikke ekte rådenim i min bok. Det er jo ikke negativt at jeans er sanforiserte, men jeg synes at ting som f. eks dongeri blir mer autentiske hvis de lages slik de ble for 100 år siden.

Endret av contaminated
Lenke til kommentar

Noen som har en ide om hvordan man kan bestille klær fra www.ralphlauren.com ?

Skulle jo da ha sendt det til Norge, men de sender bare i usa/canada/japan.

Noen som har prøvd det før, og fått til?

Har en jeg kan sende varene til i USA, men kortet til pappa er jo registrert i Norge liksom, så hvis noen vet om en mulighet til å gå rundt registreringsgreiene så det går an for meg å bestille klær med norsk kort, og sende det til en adresse i usa?

Lenke til kommentar
Noen som har en ide om hvordan man kan bestille klær fra www.ralphlauren.com ?

Skulle jo da ha sendt det til Norge, men de sender bare i usa/canada/japan.

Noen som har prøvd det før, og fått til?

Har en jeg kan sende varene til i USA, men kortet til pappa er jo registrert i Norge liksom, så hvis noen vet om en mulighet til å gå rundt registreringsgreiene så det går an for meg å bestille klær med norsk kort, og sende det til en adresse i usa?

 

Det var dette jeg spurte om tidligere i tråden.

 

Dette går helt fint ann gjennom Jetcarrier, men jeg lurte på om noen har erfaringer med de, hvor lang tid frakten tar osv...

Lenke til kommentar
Noen som har en ide om hvordan man kan bestille klær fra www.ralphlauren.com ?

Skulle jo da ha sendt det til Norge, men de sender bare i usa/canada/japan.

Noen som har prøvd det før, og fått til?

Har en jeg kan sende varene til i USA, men kortet til pappa er jo registrert i Norge liksom, så hvis noen vet om en mulighet til å gå rundt registreringsgreiene så det går an for meg å bestille klær med norsk kort, og sende det til en adresse i usa?

 

Det var dette jeg spurte om tidligere i tråden.

 

Dette går helt fint ann gjennom Jetcarrier, men jeg lurte på om noen har erfaringer med de, hvor lang tid frakten tar osv...

Så jo veldig bra ut det der, men såvidt jeg kan se er det bare mailbox man får utlevert der, og da er jeg vel egentlig like langt da, siden jeg allerede har noen i USA som kan motta varene fra meg? For det skulle vel ikke funke med norsk kredittkort selv med mailboxen jeg får fra jetcarrier?

Lenke til kommentar

Hvis du har familie/slekt i USA, ja da kan jo han bestille for deg på ralphlauren.com, for så å sende det til din adresse i Norge.

 

Så setter du beløpet han betaler for det du skal ha + frakt inn på hans/hennes konto.

 

Mva og evt. tollsats kommer i tillegg, så dette slipper du ikke unna.

Lenke til kommentar

Har verken familie eller slekt i USA, har bare ei venninne som er et år i USA som utvekslingsstudent, så hun har ikke visa eller mastercard. Det merkelige er at det har tidligere gått å bestille fra Lacoste.com, men fikk det ikke til når jeg bestilte denne gangen.

Lenke til kommentar
Man kan slippe unna hvis forsendelsen blir merket som gave og ingen valutaverdi på pakken blir nevnt. :)

 

Kom over denne siden. Sender internasjonalt.

 

Nå mente jeg at du ikke slipper unna det hvis du handler gjennom jetcarrier.

 

Takk for tipset, men lite utvalg (av PRL) og ikke akkurat USA-priser.

 

Henrik Lied: Har du prøvd?

 

I følge ralphlauren.com kan du betale med PayPal, og PayPal kan jo brukes av alle, right?

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Har ikke de fleste mailordre selskaper i USA en policy som ikke godtar forskjellig "Billing Address" og "Delivery Address" ved bruk av kredittkort?

 

Den løsningen som kanskje er best, og som mange av våre kunder benytter, er å registrere en ny adresse på mastercard/visa kortet sitt. Dette er normalt og både mastercard og visa ordner dette via din bank.

Har snakka med pappa om dette, og han skulle sjekke det når han kommer hjem fra Sverige i morgen. Hvis dette funker så skulle det vel gå bra å bestille fra USA senere.. Noen som har gjort dette før?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...