Gå til innhold

Mote- og velværecafé.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan er prisnivået i Tyskland i forhold til i Norge?

Skal til Berlin i slutten av måneden, så tips om hvor en skal shoppe og slikt taes i mot med takk :)

Må nesten legge til at jeg ikke har flust av penger, men jeg har nok anledning til å legge igjen en 2-3 tusen der nede, noe avhengig av de andre utgiftene på turen.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

"Topp kvalitet og et mangfold av varer finner du i varehuset KaDeWe eller Kaufhaus Des Westens, som ligger ved Wittenbergplatz ikke langt fra Kurfürstendamm. Alternativet er Wertheim, som ligger på selve Kurfürstendamm."

"Når det kommer til shopping, er Berlin som en diger godtebutikk. Er du ute etter trendy plagg som ingen andre har, bør du dra til Øst-Berlin."

EDIT: Ellers er det jo bare å gå inn på hjemmesiden til de merkede du er ute etter, så står det jo adresse til hvor de selger varene sine :)

Endret av Haute couture
Lenke til kommentar
"Topp kvalitet og et mangfold av varer finner du i varehuset KaDeWe eller Kaufhaus Des Westens, som ligger ved Wittenbergplatz ikke langt fra Kurfürstendamm. Alternativet er Wertheim, som ligger på selve Kurfürstendamm."

"Når det kommer til shopping, er Berlin som en diger godtebutikk. Er du ute etter trendy plagg som ingen andre har, bør du dra til Øst-Berlin."

EDIT: Ellers er det jo bare å gå inn på hjemmesiden til de merkede du er ute etter, så står det jo adresse til hvor de selger varene sine :)

Du glemte Peek und Cloppenburg. De har mye fint, men vær obs på at kun tysk "bankaxpet", amex og cash er godkjent. Mye fint der, fant en armani genser med för innvendig til 1100 kr på salg, satt ned fra 2000.

Kadewe er også fint, men jeg syns utvalget i sko og D&G i hvert fall var meget tynt.

Peek: veldig greit, de spørr ofte om du trenger hjelp. Finner du klær sender de det til kassen du skal betale i. De ordner med momsskjema der, som de stempler for deg.

kadewe: Samme løsning, men litt uoversiktlig etter min mening. Mange fine tilbud etter jul. Fant Hugo Boss frakk og Versace dress som jeg skal se på neste jul

Endret av Christian86
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...